درمان جوش های پوست با داروهای ساده خانگی

درمان جوش های پوست

0

جوش ها و دمل ها، برآمدگی های قرمز رنگ و پر از چرک هستند که میتوانند بر روی هر قسمت از پوست شما ظاهر شوند. این برجستگی های دردناک، نتیجه عفونت های میکربی پوست هستند که در غده های روغنی و کیسه های مو ایجاد میشوند. افرادی که این جوش ها یا دمل ها را دارند، آنها را ناراحت کننده و خجالت آور میدانند، بخصوص اگر بزرگتر و قرمزتر شوند.

خوشبختانه بیشتر این جوش ها میتوانند به روش نسبتآ آسانی در خانه معالجه گردند، لذا اگر شما نیز دچار این مشکل هستید، دیگر ناراحت نباشید و ادامه مقاله را برای روش درمان مطالعه کنید:

از حرارت استفاده کنید- یک حوله را در آب داغ خیس کنید و سپس آنرا بچلانید تا فقط کمی مرطوب باشد.این کمپرس گرم را بمدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بر روی جوش ها قرار دهید. این کار را هر چند ساعت با کمپرسهای گرم جدید تکرار کنید تا جوش ها از بین بروند . گرما باعث افزایش گردش خون در محل جوش میشود و بطور همزمان پادتن ها و سلولهای سفید خون را تحریک میکند که با عفونت مبارزه نمایند و این روش را تبدیل به امن ترین شیوه برای درمان جوش ها میکند.

از روغن عصاره های گیاهی استفاده کنید- علاوه بر خوشبو کردن خانه، روغن عصاره های گیاهی میتوانند جوشهای سرسخت را از بین ببرند. برای انجام این کار روغن عصاره درخت چای مناسب است که دارای خواص بالای ضد میکروب میباشد. از این روغن ها بطور مستقیم بر روی پوست خود استفاده نکنید چون احساس سوزش شدید به شما دست میدهد. در عوض، ۵ قطره از روغن عصاره درخت چای را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به آرامی این ترکیب را بر روی جوش با یک تکه پنبه، دو یا سه بار در روز مالش دهید. شما همچنین میتوانید یک قسمت از روغن عصاره درخت چای را با ۱۰ قسمت آب داغ مخلوط کنید واز آن بعنوان کمپرس آب گرم استفاده نمایید.

مطالب مرتبط
تقویت حافظه؛ راهکارهایی که کمک می‌کند هوش خود را افزایش دهید

از زرد چوبه استفاده کنید- بدلیل خواص طبیعی ضد تورمی و ضد میکروبی، زرد چوبه میتواند یک درمان کننده موثر جوش باشد. مقدار مساوی از زردچوبه را با آب مخلوط کنید تا اینکه  یک خمیر درست شود و آنرا دوبار در روز بمدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی جوش قرار دهید. اگر تمایل دارید، میتوانید یک لیوان آب گرم یا شیر را همراه با یک قاشق غذا خوری زردچوبه مخلوط شده در آن بنوشید تا روند درمان سریعتر انجام شود.

روغن کرچک را بر روی جوش بمالید- بر اساس گفته پایگاه اطلاعاتی خط سلامت، روغن کرچک بطور طبیعی دارای خاصیت ضد آماس و تورم است و لذا بکار بردن مستقیم مقدار کمی از آن بر روی جوش برای ۳ بار در روز، یک راه مطمئن برای از بین بردن جوش به مرور زمان میباشد.

اکنون مجموعه ای از روغن های عصاره طبیعی برای استفاده خانگی و شخصی شما در دسترس هستند که شامل اکلیل کوهی و پونه کوهی و کافور و درخت چای و برنجاسب و غیره میباشند که همگی ۱۰۰% طبیعی بوده و سلامتی و ایمنی آنها در آزمایشگاه تایید شده است و استفاده های متعددی مثل کاهش اضطراب و کمک های اولیه پزشکی از آنها میشود. فهرست کامل آنها را در اینجا ببینید و به حمایت از این پایگاه اطلاعاتی کمک نمایید.

وقتی جوشهای شما درمان شدند، میتوانید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از ایجاد آنها در آینده انجام دهید. جوشها کاملآ برطرف نمی شوند ولی شما میتوانید خطر زیاد شدن آنها را با در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم به حداقل برسانید. طبق گفته پایگاه اطلاعاتی اخبار پزشکی امروز، استفاده از یک برنامه غذایی متنوع و مغذی و شستشوی منظم تا حد زیادی عملکرد مقاومتی بدن شما را بهبود می بخشد و ورزش مداوم نیز فعالیت دیگری است که تا به میزان بالایی به بدن شما در دراز مدت سود می رساند و شستن کامل دستها نیز پس از تماس با افراد دیگر ضروری است و این رفتارها باعث میشوند که تا حد کمتری در معرض گسترش جوش ها باشید.

مطالب مرتبط
معرفی 9 درمان خانگی آکنه

هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.