دلیل شکست ایکس باکس توسط سونی

0

دلیل شکست ایکس باکس توسط سونی

در این مقاله به بررسی تفاوت های میان دو کمپانی سونی و مایکروسافت می پردازیم سپس به بررسی دلیل شکست ایکس باکس توسط سونی خواهیم پرداخت.

همانطور که می دانید فعالیت های شرکت سونی در زمینه ی خدمات رسانه ای، سرگرمی، بازی های رایانه ای، لوازم الکترونیکی خانگی و خدمات مالی می باشد و شرکت مایکروسافت نیز به ارائه نرم افزارهای رایانه، انتشار کتاب، تولید محصولات چند رسانه ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی می پردازد.

اما تفاوت میان این دو کمپانی سونی و مایکروسافت این است که شرکت سونی می داند در هر بازه ی زمانی چه محصولی را طراحی و عرضه می کند اما شرکت مایکروسافت تازه در تلاش های بسیار برای برند سازی می باشد و مطمئناً بعد از آن قصد دارد یک برنامه ریزی صحیح در رابطه با تولید محصولاتش داشته باشد.

رقابت سونی و مایکروسافت

براساس گزارشاتی که شرکت sony ارائه داد، این شرکت تا به امروز بیش از ۷۰ میلیون سخت افزار پلی استیشن ۴ را طراحی و به فروش رسانده است، اما در مقابل، شرکت مایکروسافت هیچ گونه گزارشی از فروش محصول ایکس باکس وان خود ارائه نداده است و میتوان گفت که این عدم دسترسی به اطلاعات فروش مایکروسافت در زمینه ایکس باکس وان نشان می دهد که خود مایکروسافت هم به این نتیجه رسیده است که این نسل از بازی های کنسولی را از نظر سخت افزاری باخته است.

شرکت سونی مانند همیشه بر روی بازی ها و امکان مبادله ی بازی ها بین کاربران خود متمرکز می باشد از این رو، بعد از اینکه شرکت مایکروسافت به طراحی و عرضه ی ایکس باکس وان پرداخت، پلی استیشن ۴ را به عنوان کنسولی قدرتمند تر از ایکس باکس وان و با قیمت کمتر ارائه داد.

مطالب مرتبط
لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Y52

همین کار کافی بود تا سونی اثبات کند که کاملا فکر شده و با برنامه ریزی قبلی عمل می کند.

به این دلیل که سونی نقطه ی ضعف شرکت مایکروسافت که پافشاری مایکروسافت بر روی یک سیستم حقوقی دیجیتالی و محدودیت های نوآورانه بود پی برد.

همین شناخت نقطه ضعف شرکت مایکروسافت توسط سونی و تولید محصولی قدرتمند تر و ارزان تر از محصول ایکس باکس وان مایکروسافت باعث شد که آسیب و ضرری جدی به مایکروسافت وارد شود و قبل از شروع مبارزه و رقابت بین دو کمپانی سونی و مایکروسافت، برنده ی اصلی مشخص شود.

ارائه محصولی قدرتمند توسط سونی

قبل از اینکه شرکت سونی محصولی قدرتمند تر و ارزان تر از مایکروسافت را تولید کند، مایکروسافت با طراحی و تولید ایکس باکس وان، استراتژی فروش جعبه ای که تمامی تجهیزات سرگرمی و بازی را برای کاربران به دنبال داشته باشد و عصری تازه از بازی را بر هم بزند، را پیش می برد.

مایکروسافت خود فکر می کرد که مطمئناً تمامی کاربران حاضر به خرید چنین باکس فوق العاده هستند، به گونه ای که این استراتژی و فکر را تا جایی ادامه داد که سونی وارد عمل شد.

درصورتی که سونی برخلاف مایکروسافت می دانست محصول پلی استیشن ۴ که قصد طراحی آن را دارد چیست و چه گونه عمل خواهد کرد.

این کنسول بازی را با هدف شکست کنسول بازی مایکروسافت طراحی و عرضه کرد، که موفق هم شد.

یکی دیگر از دلایل پیروزی شرکت سونی به شرکت مایکروسافت این بوده است که شرکت سونی به خوبی توانست بازار واقعیت مجازی را در دست بگیرد.

پلی استیشن ۴ محصولی مقرون به صرفه می باشد که هدف مشخصی را دنبال می کند.

اقدامات مایکروسافت برای مبارزه با رقیب خود سونی

البته شرکت مایکروسافت بعد از این شکست بیکار ننشست و مشغول حرکت به سمت چیزی بود که نوعی واقعیت ترکیبی محسوب می شود.

مطالب مرتبط
شیر سوسک سوپر غذای بعدی و نجات دهنده نسل بشریت

به گونه ای که مایکروسافت این بار به تنهایی وارد میدان نبرد نشد و با چندین شرکت بزرگ در زمینه ی طراحی و عرضه ی هدست واقعیت مجازی همکاری کرد.

توانست قدرتمندترین کنسول گیمینگ را با نام ایکس باکس وان ایکس طراحی و عرضه کند.

اما این بار ورود مایکروسافت به دنیای واقعیت مجازی حرکتی رقابتی به ویژه مبارزه با رقیب خود که در دوره ی قبل او را شکست داد می باشد.

به گونه ای که می توان گفت که مایکروسافت با ساخت ایکس باکس وان ایکس ثابت کرده است که رقابت میان او و شرکت SONY هنوز هم ادامه دارد.

محصول ایکس باکس وان ایکس، برخلاف ایکس باکس وان ایکس که در دوره ی قبل تولید شد و شکست خورد دارای چشم انداز بی نظیری می باشد.

ایکس باکس وان ایکس، سیستم بازی است که تفکر کاربران را از خرید همیشگی کنسول پلی استیشن ۴ سونی به خرید خود سوق داده است.

محصول ایکس باکس وان ایکس، هیجان انگیز ترین بازی است که مایکروسافت پس از مدت های طولانی عرضه کرده است.

شرکت مایکروسافت پس از تولید محصول ایکس باکس وان که با شکست رو به رو شد براساس تکیه بر تمرکز شدید بر قدرت سخت افزاری و اضافه کردن قابلیت های بسیاری که در فکرش بود توانست محصول ایکس باکس وان ایکس خود را طراحی و عرضه کند.

منبع : polygon

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.