ده خودرو با نام های مختلف در کشورها

0

ده خودرو با نام های مختلف در کشورها

 

ده خودرو با نام های مختلف در کشورها

اگر شما یک سفر به سرتاسر دنیا داشته باشید، این احتمال وجود دارد که شما در یک کشور از خودرویی استفاده کنید که همان خودرو در کشوری دیگر نام متفاوتی دارد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا خودروها در کشورهای مختلف اسامی متفاوتی به خود گرفته اند. کشورهای مختلف زبان های مختلفی دارند که می تواند در کشورهای دیگر با عناوین متفاوتی تفسیر شود. اتومبیل های زیر نام های مختلفی در کشورها دارند.

 

شورولت اسپارک Chevrolet Spark یا اپل کارل Opel Karl

این خودروها در سبک یکسان نیستند، ولی Opel Karl در طراحی کلی و مشخصات فنی با شورولت اسپارک شباهت هایی دارد. با این حال، نمونه کوچک این اتومبیل تحت نام Vauxhall Viva در انگلستان است. دلیل اصلی این نام متفاوت، این است که تلفظی جذاب تر برای مردم در آن منطقه داشته باشد.

 

شورولت بولت Chevrolet Bolt یا اپل آمپرا

اپل آمپرا دوقلوی آلمانی شورلت بولت است. نام آمپرا همچنین برای نشان دادن نام اروپایی شورولت ولت Volt استفاده می شود، و مدل اصلی آن نام تجاری Vauxhall را در بریتانیا بر عهده دارد.

 

شورولت اس اس یا هولدن کومودور

بر خلاف بسیاری از مدل های شورولت، اس اس از استرالیا وارد می شود و در اصل توسط هولدن تولید می شود. در بازار خانگی، خودروی اسپورت سدان به Holden Commodore اشاره شده است. آینده هولدن کومودور روشن نیست چرا که هولدن، کارخانه سازنده این خودروها را در استرالیا، متوقف خواهد کرد.

 

فیات ویاگیو یا دوج دارت

فیات ویاگیو بهترین مثال از چگونگی تغییر شکل خودرو در بازار جهانی است. فیات ویاگیو به عنوان Dodge Dart در آمریکای شمالی نامیده می شود و در واقع نوع تولید شده در چین تنها برای بازار چینی است. بین آنها چند تفاوت وجود دارد، Dart دارای موتور ۲ لیتر و یا ۲.۴ لیتر است، در حالیکه Viaggio دارای موتور بنزینی با چهار سیلندر ۱.۴ لیتری است. دلیل اصلی نام های مختلف، اساساً مانع زبانی است.

 

مطالب مرتبط
دانشمندان دریافته اند که مگس ها از داشتن رابطه جنسی لذت می برند و اگر نتوانند جفت گیری کنند، به مصرف الکل روی خواهند آورد

فورد لوبو یا فورد F-150

فورد F-150 یکی از بهترین وسایل نقلیه در سراسر ایالات متحده است. در مکزیک، با عنوانی یکسان نامیده نمی شود اما به جای آن فورد لوبو گفته می شود. لوبو در اسپانیایی به معنای گرگ است که همان نام مناسب فورد F-150 به علت محبوبیت آن به عنوان بهترین کامیون وانت است.

 

فورد موندئو یا فورد فیوژن

آمریکای شمالی آن را به عنوان فورد فیوژن شناخته است، اما دیگر سدان (خودروی دارای دو صندلی عقب و جلو) با اندازه متوسط عمدتا به عنوان فورد موندئو اشاره می کند. موندئو از نام لاتین ماندوس به معنای جهان است.

 

نیسان اسکلاین یا اینفینیتی Q50

برای سال های بسیار، نیسان Skyline محبوب ترین مدل در ایالات متحده بود. هنگامی که Skyline تصمیم گرفت که مارک تجاری را در سراسر جهان به فروش برساند، آن به عنوان G35 و G37 در ایالات متحده شناخته شده بود. در ژاپن، هنوز هم نام Skyline وجود دارد، در حالی که Infiniti تمامی قراردادهای خود را به Q50 و Q60 تغییر داده است.

 

مزدا دمیو یا مزدا ۲

مزدا ۲ هنوز هم در آمریکای شمالی وجود ندارد، اما این مدل اتومبیل کوچک هنوز در بازارهای دیگر فروخته می شود. در ژاپن، مردم آن را به عنوان مزدا دمیو شناخته اند، و همچنین در فرم دیگری در ایالات متحده به عنوان Scion iA شناخته می شود.

 

نیسان فوگا یا اینفینیتی Q70

Infiniti Q70 در ژاپن با نام متفاوت نیسان فوگا نامگذاری شده است. این ماشین به عنوان Infiniti M شناخته شده است که از سال ۲۰۰۶ به عنوان پرچمدار Infiniti شناخته شده است.

 

تویوتا آئوریس یا Scion iM

Scion iM معرفی شد تا جوانان را در این صنعت معرفی کند، اما در آمریکای شمالی، آنها آن را به عنوان تویوتا آئوریس نامیدند، با این امید که آن را بیشتر اسپورت و تهاجمی معرفی کنند.

 

مطالب مرتبط
فیس لیفت آئودی R8 رونمایی شد

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.