رانندگی در حالت مستی و مسیرهای مدور

0

رانندگی در حالت مستی: رانندگی در حالت مستی شوخی بردار نیست و حادثه زاست

 

رانندگی در شرایط مستی جرم راندن وسیله نقلیه موتوری در شرایطی است که فرد تحت تأثیر الکل یا داروهای دیگر (از جمله داروهایی که پزشک تجویز کرده است) در سطحی قرار گرفته است که راننده قادر به کنترل صحیح و امن وسیلهٔ نقلیه نیست.

سطح مستی راننده معمولاً با اندازه‌گیری میزان الکل خون یا BAC سنجیده می‌شود. یک اندازه‌گیری BAC بیش از یک سطح آستانه معین مثلاً ۵۰٪ یا ۸۰٪، جرم جنایی را بدون نیاز به اثبات مستی تعریف می‌کند. در تعدادی از حوزه‌های قضایی در سطح بالاتری از BAC مثل ۰٫۱۲٪ مقوله‌ای به نام تشدید جرم وجود دارد.

در بیشتر کشورها، راننده‌ای که تحت تأثیر الکل یا داروهای دیگر موجب زخمی شدن یا کشته شدن فردی شده باشد علاوه بر زندانی شدن باید جریمه سنگینی را هم بپردازد. رانندگی در حالت مستی و تصادفات مربوط به نوشیدن الکل هر سال ۴۵ بیلیون دلار خسارت به بار می‌آورد.

نخستین فردی که به خاطر رانندگی در حالت مستی دستگیر شد یک راننده تاکسی در لندن به نام جرج اسمیث بود که تاکسیش با وسیله نقلیه‌ای در سال ۱۸۹۷ تصادف کرد.

رانندگی در حالت مستی

رانندگی در حالت مستی بسیار خطرناک است، چرا که باعث اختلال در مهارت های حرکتی شده و توانایی فرد برای کنترل ماشین را در جاده کاهش داده و همانطور که این ویدیو نشان می دهد، حتی در یک مسیر مدور کوچک نیز، این توانایی ها از فرد سلب می شوند.

در سال ۱۹۸۹، موتورینگ تی وی از مربی با تجربه رانندگی، چارلی گودمن، کمک خواست تا اثراتی را که یک بطری ویسکی، بر روی مهارت های او که شاید به جرات به توان گفت بیشترین مهارت را در زمینه رانندگی دارد نشان دهد. ماجرا دقیقا همانطور که انتظار می رفت پیش رفت.

مطالب مرتبط
بیوک و رونمایی شاسی بلند الکتریکی انسپایر

در ابتدای فیلم، گودمن یک دور، کل محوطه مشخص شده را در حالت هشیاری با ماشین رانندگی نمود و  سپس قبل از اینکه هر بار  مجددا این مسیر دایره ای را طی نماید، ۱ استکان مشروب نوشید.

همانطور که این برنامه به انتهای خود نزدیک می شود، فیلم نشان می دهد که، عکس العمل های گودمن، دارای دقت کمتر، کندتر و  در نهایت، کاملا اشتباه میشوند.

در نهایت، او به سختی در اطراف مخروط ها بدون چرخیدن ماشین به دور خودش مانور می دهد که منظره وحشتناکی را خلق می نماید.

گودمن در نهایت خودرو را ترک می کند و رو به دوربین می گوید “هیچ کنترلی بر ماشین ندارد.”

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.