۴ روش طبیعی برای درمان رفلاکس اسید معده (GERD)

0

رفلاکس اسید معده : هیچ کسی اسید داغ معده، سوزش خفیف گلو و فشار بر قفسه سینه را دوست ندارد  و ما هم حتما این علائم را احساس کرده ایم اما برای کسانی که از بیماری رفلاکس اسید معده (GERD) رنج میبرند، این علائم به شدت آزار دهنده است و بر زندگی آنها تاثیر میگذارد.

قبل از رفتن به داروخانه و تهیه داروی شیمیایی، داروها و درمانهای طبیعی وجود دارند که میتوانند از عوارض جانبی ناخواسته این مشکل، جلوگیری کنند. ۷ روش درمان طبیعی برای کاهش میزان بروز علائم رفلاکس اسید معده وجود دارد که عبارتند از:

بعد از غذا خوردن دراز نکشید

هنگامیکه غذا میخورید و بلافاصله دراز میکشید، محتویات معده به راحتی به عقب برمیگردند زیرا بر روی اسفنکتر مری فشار وارد میشود. با این حال، اگر ایستاده باشید جاذبه زمین به نفع شما عمل کرده و کمک میکند تا غذا را بتوانید نگه دارید. بهتر است ۳ تا ۴ ساعت قبل از خواب، غذا بخورید و اجازه دهید غذا بطور کامل هضم شود و همچنین میتوانید زیر سر خود را چندین بالش قرار دهید تا از رفلاکس معده جلوگیری شود.

خوردن میوه جات

هر میوه ای را نباید بخورید، اما موز، خواص ضد اسیدی طبیعی دارد و با رفلاکس اسید معده مقابله میکند. خوردن یک عدد موز در هر روز، بازگشت اسید معده را کاهش میدهد. میوه دیگری که میتوانید مصرف کنید، سیب است. برا ی جلوگیری از این مشکل، هر شب، و چند ساعت قبل از خواب، یک سیب بخورید. دیگر میوه هایی که میتوانند رفلاکس معده را کاهش دهند عبارتند از: عسل، طالبی و هندوانه.

از خوردن میوه هایی حاوی مواد اسیدی زیاد مانند پرتقال، گریپ فروت و آناناس پرهیز کنید.

چای زنجبیل

چای زنجبیلی، برای بسیاری از بیماریهای معده از جمله درد شکمی، حالت تهوع و رفلاکس معده مزمن ، مفید است. برای اینکه طعم کامل آن را حس کنید، مقداری ریشه زنجبیل را به مدت ۳۰ دقیقه، در آب بگذارید. برای به حداکثر رساندن منافع آن، چای را قبل از غذا بنوشید تا از رفلاکس معده جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط
نحوه مصرف نیترازپام ( Nitrazepam ) + عوارض و تداخلات دارویی

چای بابونه

برای تعادل سطح اسیدی معده، ۱ فنجان چای بابونه را ،۳۰ دقیقه از خواب بخورید. بابونه استرس را که باعث سوزش معده میشود، کاهش میدهد. چای فوری بابونه در دسترس است و یا میتوانید خودتان آن را به صورت تازه، تهیه کنید. به این صورت که آب را جوشانده و گلبرگ های بابونه را در حدود ۴۵ ثانیه،بجوشانید. سپس چای را صاف کنید و با عسل یا لیمو بخورید.

فکر نکنید که تنها شما از بیماری رفلاکس اسید معده رنج میبرید و با آن در حال مبارزه هستید. شما میتوانید در رابطه با علائم، آزمایشات و گزینه های درمان، اطلاعاتی را کسب کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.