رولز-رویس فانتوم سری هشت، آیا تعریف خودروی لوکس را عوض می کند؟

0

رولز-رویس فانتوم سری هشت، آیا تعریف خودروی لوکس را عوض می کند؟

 

پرچمدار خودروهای لوکس و پرچمدار بی رقیب رولز-رویس بدون شک فانتوم است. تنها در فواصل جنگ جهانی بین سال های ۱۹۳۹ تا ۱۹۵۰ تولید نداشت ولی فانتوم طولانی ترین مدل در حال تولید و ارتقا صنعت خودروسازی است. حتی اولین سری فانتوم در سال ۱۹۲۵ در حالی ساخته شد که تعجب همگان را برانگیخت و طوفانی در بیابان ها به پا کرد. در طول دهه های گذشته ۷ سری از فانتوم تولید و به فروش رفته است که همواره در صدر خودروهای لوکس بوده است. حالا رولز-رویس تولید فانتوم سری هشت را آغاز کرده است. گامی بزرگ در عرصه خودروهای لوکس، کلاسیک و مدرن با ابزار و آپشن های بروز دنیا.

 

یک قرن با محبوب ترین مدل رولزرویس: فانتوم

 

رولز همواره به مشتریان خود اجازه دخالت در طراحی را داده است. با سلیقه شخصی خود خودروی خود را طراحی کنید البته طراح اصلی خود رولز است. باید پذیرفت فانتوم لوکس ترین خودروی تاریخ است. اگر چه ممکن است تولید سری هشت تعریف خودروی لوکس را تغییر دهد. فانتوم هشت با موتور V12 دارای قدرت ۵۶۳ اسب بخار و ۶۶۳ پوند گشتاور است. قدرت فوق العاده ای برای یک خودروی لوکس است. اگر نگاهی عمیق به رولز و فانتوم داشته باشیم باید بپذیریم رولزرویس در تاریخ خودروسازی منحصر به فرد است.

 

شرکت سازنده

رولز-رویس

مدل

فانتوم سری هشت

سال تولید

۲۰۱۸

موتور

V12

حجم موتور

۶۷۵۰ سی سی

قدرت موتور

۵۶۳ اسب بخار

شتاب صفر تا صد

۵ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۵۵ مایل بر ساعت

 

ظاهر فانتوم هشت

 

بطور کلی طراحی خارجی سری هشت شبیه سری هفت است و اگر دقت نکنید فکر می کنید سری هفت است. اما ظرافت های کوچکی در بدنه وجود دارد که تفاوت را با سری هفت مشخص خواهد کرد. درزگیری بسیار مناسب که در سری هشت کاملاً رعایت شده است. همچنین پنجره مشبک در جلو خودرو نیز از دیگر ظرافت های طراحی سری هشت است. بدنه فانتوم هشت از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است.

 

مطالب مرتبط
رودستر آکیورا NSX سال 2018 از راه می رسد

چراغ های فانتوم هشت پیشرفته ترین نوع LED هستند و بسیار کوچک و ظریف طراحی شده اند که در جاده تا فاصله ۲۰۰۰ فوت را نیز روشن می کنند و شما در جاده ای کاملاً تاریک هیچ مشکلی نخواهید داشت. در زیر پنچره مشبک در جلوی خودرو جای پلاک طراحی شده است که جلب توجه می کند. علامت معروف فانتوم یعنی روح Ecstacy هم کمی بالاتر جانمایی شده است.

 

 

با دقت بیشتر در بدنه فانتوم هشت متوجه تغییر در نوع چراغ های عقب نسبت مدل قبلی خواهیم شد. چراغ ها کاملا جدید شده اند و در هر led در چراغ های عقب برای نشان ترمر آرم رولزرویس طراحی شده که با ترمز گرفتن نمایان می شود. شیشه عقب نیز که طراحی منحصر به فردی دارد که  نسبت به سری هفت تغییر پیدا کرده است.

 

طراحی داخل خودرو

 

داخل فانتوم هفت چیزی شبیه به یک مینی ون بسیار پیشرفته و لوکس طراحی شده بود. نمی گوییم زیبا نبوده ولی مثل سری هشت نیست. طراحی داشبورد در سری هشت همانند بدنه حالتی جعبه ای مانند دارد. داشبوردی با تکنولوژی های روز دنیا. مشتریان می توانند سلیقه خود را به طراحی ذاخلی اضافه کنند. داخل فانتوم هشت چیزی فراتر از انتظار کارشناسان است و بسیار زیبا، پیشرفه و منحصر به فرد است.

 

 

آمپرهای کلاسیک در سری هشت تبدیل به آمپر ها و نشان گرهای دیجیتال با نمایش کلاسیک شده اند. در این طراحی رولز علاوه بر رفتن به سمت دیجیتال کردن نمایشگرهای مختلف داخل خودرو ، کلاسیک بودن آن را نیز حفظ کرده است. به نظر می رسد سیستم تهویه معمولی در فانتوم هشت نصب شده باشد ولی با دقت بیشتر به ظرافت های آن پی می بریم. کنترل بسیار هوشمند دمای خودرو در جلو و عقب از ویژگی های سیستم تهویه مطبوع آن است. ساماندهی مجددی نسبت به مدل قبلی در جانمایی دکمه های نصب شده روی شیشه ها و سایر محل های نصب انجام شده که باعث شده داخل خودرو بسیار زیبا و پیشرفته به نظر برسد و آن را با سری هفت متمایز سازد.

 

مشخصات فنی فانتوم هشت

 

معماری لوکس رینگ های خودرو به همراه تعلیق دو طرفه چرخ های جلو و تعلیق پنج لینکه در عقب خودرو خودنمایی می کند.

 

مطالب مرتبط
رونمایی DJI از قابل حمل ترین پهپاد جهان

موتور ۱۲ سیلندر با حجم ۶۷۵۰ سی سی قدرتی معادل ۵۶۳ اسب بخار را فراهم می کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت هم در زمانی معادل ۵ ثانیه بدست می آید. حداکثر سرعت فانتوم سری هشت ۱۵۵ مایل بر ساعت است.

 

قیمت فانتوم هشت معادل ۴۷۵۰۰۰ دلار است که با اضافه شدن سلیقه های مشتریان به طراحی به این مبلغ اضافه هم می شود.

 

عکس های این خودروی زیبا را با هم می بینیم :

 

  

 

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.