رونمایی از اشکودا Vision X

0

رونمایی از اشکودا Vision X

شرکت اشکودا یک شرکت خودروسازی می باشد که در جمهوری چک قرار دارد.

این شرکت در سال ۱۸۹۵ توسط افرادی به نام واکلاو لورین و واکلاو کلمنت تاسیس شده است به گونه ای که در این شرکت در سال ۱۹۹۱ به یکی از زیر شاخه های شرکت اروپایی گروه فولکس واگن ملحق شد.

میتوان گفت که شرکت اشکودا تا به حال روند خوبی را در طراحی و ساخت اتومبیل های منحصر به فرد طی کرده است چرا که موفق شد در سال ۲۰۱۲ مجموع تولید و فروش خودرو های خود را به ۹۳۹ خودرو برساند.

این شرکت از دو شرکت مجزا تشکیل شده است که یکی از این شرکت ها شرکت اشکودا ورکس و شرکت اشکودا می باشد.

شرکت اشکودا ورکس در سال ۱۸۵۹ به عنوان یک کارخانه ی تولید جنگ افزار و تولیدات نظامی فعالیت می کرد و شرکت اشکودا در زمینه ی خودروسازی فعالیت می کرده است که فعالیت خود را در اواخر ۱۸۹۰ آغاز کرده بود.

جالب است بدانید که در عرصه ی خودروسازی ۵ شرکت مطرح وجود دارند که این شرکت ها شامل : اشکودا، اوپل، پژو، دایملر و تاترا می باشند.

این شرکت همیشه در حال طراحی و تولید خودروهایی شگفت انگیز است که تمامی خریداران و کاربران خود را از این طریق شگفت زده می کند به گونه ای که هر بار محصولی تهاجمی تر از محصول خود طراحی و به بازار خودروها عرضه می کند و به تازگی نیز موفق شده است که از کانسپت جدید خود به نام Vision X در نمایشگاه ژنو رونمایی کند.

طراحی و ساخت اشکودا Vision X

در طراحی و ساخت اتومبیل Vision X از رینگ های بزرگ به اندازه ی ۲۰ اینچ و دستگیره درب های مخفی استفاده شده است که استفاده از چنین رینگها و دستگیره درب های مخفی در این سری باعث طراحی منحصر به فرد و خاص آن شده است.

مطالب مرتبط
آئودی مدل E-Tron GT را تا ابتدای سال بعد تولید خواهد کرد

برخی از موارد و ویژگی های استفاده شده در طراحی Vision X که شامل ترکیب رنگ و مواد غیر متعارف و البته مدرن در کنار نمایشگرهای بزرگ و همچنین استفاده از فرم ساده و مینیمال داشبورد خودرو می باشد نشان دهنده ی این است که طراحی خارجی این خودرو مشابه طراحی خارجی یک کانسپت اروپاپی است.

چرا که طراحی داخلی اتومبیل اشکودا Vision X دارای فرم ساده ای است که در کنار طرح مینیمال داشبور قرار گرفته و باعث شده است که طراحی داخلی این خودرو بی نظیر باشد و البته مورد پسند تمامی کاربران و مشتریان این شرکت اتومبیل سازی.

علاوه بر این به نظر می رسد که تمامی این ویژگی ها در طراحی و ساخت Vision X بتواند به خوبی تمامی انتظارات خریدارن و کاربران این خودرو را برآورده سازد.

می توان گفت که احتمالا اتومبیل اشکودا Vision X یکی از عجیب ترین خودرو های تولید شده توسط شرکت اشکودا می باشد چرا که اتومبیل اشکودا Vision X می تواند از بنزین، گاز سی ان جی و موتورهای الکتریکی به طور هم زمان قدرت و انرژی بگیرد.

این خودرو به گونه ای طراحی شده است که پیشرانه بنزینی آن نمونه ۱.۵ لیتری معروف فولکس واگن می باشد که دارای پسوند G-TEC است البته استفاده از چنین پسوندی برای پیشرانه ی بنزینی اتومبیل اشکودا Vision X خیلی هم عجیب نیست چرا که سایر خودرو های تولید شده توسط این شرکت به جای داشتن لقب TSI دارای این پسوند می باشند.

قدرت و سرعت Vision X

اتومبیل اشکودا Vision X با استفاده از حالت CNG قادر است تا نیرویی برابر با ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متریست را تولید کند که تنها برای مصارف شهری کافی می باشد و نمی توان گفت که اتومبیل اشکودا Vision X از این نظر منحصر به فرد می باشد چرا که نتوانسته است با تولید چنین گشتاوری باعث ایجاد هیجان در بین خریدارانش شود.

مطالب مرتبط
میان رده های موتورولا معرفی شدند

اتومبیل اشکودا Vision X گاز سی ان جی خود را در دو مخزن به صورت جداگانه نگهداری می کند که یکی از این مخزن ها در پشت محور عقب خودرو جای دارد و مخزن دوم نیز در زیر صندلی های عقب جای داده شده است.

البته مخزنی که در پشت محور عقب خودرو جای داده شده است تنها زمانی به کار می افتد که اتومبیل اشکودا Vision X به نیرو و انرژی بیشتری برای مصرف نیاز داشته باشد.

طراحی و ساخت اتومبیل اشکودا Vision X به گونه ای است که از دو موتور الکتریکی در آن استفاده شده است.

یکی از این موتورهای الکتریکی این خودرو وظیفه ی یک ژنراتور برای پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری را ایفا می کند و دومین موتور الکتریکی استفاده شده در ساخت اتومبیل اشکودا Vision X می تواند ۷۰ نیوتون متر گشتاور توسط باتری های لیتیوم یونی که در این خودرو تعبیه شده است را به محور عقب آن انتقال دهد.

این موتور الکتریکی که دومین موتور الکتریکی اتومبیل اشکودا Vision X می باشد از طریق سیستم ترمز این خودرو قابل شارژ شدن می باشد و درصورتی که راننده به آن نیاز داشته باشد می تواند از آن استفاده کند.

شتاب خودرو و میزان آلایندگی

البته لازم است به این مساله نیز اشاره کنیم که پرفورمنس اتومبیل اشکودا Vision X با وجود شتاب صفر تا صد ۹.۳ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت با وجود گشتاور زیادی که دارد چندان مناسب و منحصر به فرد نمی باشد چرا که گشتاور کلی این خودرو ۱۰۰۰ نیوتون متری می باشد که در کنار آن سه حالت AWD ، RWD و FWD با توجه به نیاز رانندگان اتومبیل اشکودا Vision X قرار داده شده است.

رنجی که این خودرو دارد برابر است با خودرو های مرسوم بنزینی که با ۶۵۰ کیلومتر برآورد شده است.

مطالب مرتبط
تویوتا کورولا واگن رونمایی شد

این سری از خودروهای شرکت اشکودا برابر با هر کیلومتر ۸۹ گرم دی اکسید کربن از خود آغاز می کند.

این ویژگی یکی از ویژگی های منحصر به فرد در این اتومبیل می باشد چرا که به شکل بسیار کمی دی اکسید کربن آغاز می کند.

کار شرکت خودروسازی اشکودا در همین جا متوقف نشده است چرا که این شرکت در رونمایی از اتومبیل اشکودا Vision X از خودروهای دیگری نظیر Fabia ،Kodiaq  و Klement در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.