رژیم غذایی بروکلی | فواید + برنامه غذایی هفتگی

0

رژیم غذایی بروکلی برای افرادی است که دوست دارند سبزیجات بخورند و بخواهند به سرعت وزن کم کنند. این بر اساس پنج رژیم است که هر یک دو روز طول می کشد و کل مدت رژیم غذایی ده روز است . برای ده روز، می توانید تا ۱۶ پوند از دست بدهید. این رژیم غذایی در رژیمهای سریع و محدود کننده طبقه بندی شده است و نباید برای مدت بیشتری استفاده شود.

مزایای سلامتی کلم بروکلی

مطالعات متعدد بالینی نشان داده است که این غذاها حاوی ایزوتیوسیانات هستند و به همین دلیل است که بروکلی غذای بسیار خوبی برای جلوگیری از سرطان و بهبود سلامت قلب است.

آن غنی از ویتامین C است که سرعت متابولیسم را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد وزن خود را به راحتی کاهش دهید. اکثر متخصصان تغذیه مصرف منظم این سبزی در مقادیر محدود را توصیه می کنند. مهم است که توجه داشته باشیم میزان کلم بروکلی باید در نظر گرفته شود چون مقادیر زیاد این غذا می تواند تاثیر منفی روی سلامتی شما داشته باشد.

همچنین آن حاوی پیش ماده ویتامین A است و بنابراین باعث کاهش پیری پوست می شود.
قبل از رفتن به برنامه رژیم غذایی، مهم است بدانیم که بهترین روش آماده سازی بروکلی بخار پز کردن آن است زیرا به این ترتیب بروکلی مقدار کمی از گلوکوزینولات ها از جمله ایزوتیوسیانات ها، پروتئین ها و کربوهیدرات های پیچیده را از دست می دهد، که در بسیاری از مطالعات نشان داده است که چون بروکلی حاوی گلوکوزینولات است، سطح کلسترول LDL یا به اصطلاح “کلسترول بد” را در خون کاهش می دهد.

برنامه هفتگی رژیم غذایی بروکلی

صبحانه ناهار شام
روز اول و دوم ۷ اونس کلم بروکلی بخار پز و یک قطعه نان جو دوسر ۵ اونس گوشت بوقلمون و کلم بروکلی پخته شده ۸ اونس کلم بروکلی و یک هشتم  فنجان پنیر
روز سوم و چهارم ۷ اونس کلم بروکلی خرد شده، فلفل قرمز و سیر ۷ اونس کلم بروکلی خام و گوجه فرنگی ۸ اونس کلم بروکلی و یک هشتم  فنجان پنیر
روز پنجم و ششم ۷.۵ اونس گوشت گاو و کلم بروکلی ۵ اونس گوشت گاو و کلم بروکلی ۴ اونس سینه مرغ پخته شده
روز هفتم و هشتم سبزیجات کبابی (گوجه فرنگی، فلفل، کدو سبز و کلم بروکلی) ۷ اونس کلم بروکلی خام و گوجه فرنگی سه ​​عدد سیب یا میوه های دیگر به انتخاب شما
روز نهم و دهم سه عدد پرتقال و بروکلی پخته شده ۳.۵ اونس هیکل پخته شده ۴ اونس بروکلی آب پز
مطالب مرتبط
آزمایش استرادیول چیست؟ بررسی عوارض و نحوه انجام

با استفاده از این رژیم غذایی، می توانید به هر اندازه که می خواهید میوه بخورید. فعالیت بدنی متوسط ​​نیز توصیه می شود که سرعت روند کاهش وزن را افزایش می دهد.

در حالی که شما در حال اجرای این رژیم غذایی هستید، باید مقدار زیادی مایعات (آب و شیر کم چرب) را نیز مصرف کنید.

مزایای رژیم غذایی بروکلی

  • کاهش سریع وزن
  • مصرف مقدار زیادی مواد مغذی ضروری
  • کاهش وزن سالم

معایب رژیم غذایی بروکلی

  • اثر گذرا
  • مصرف پروتئین نسبتا کم و اسید آمینه های ضروری و همچنین ویتامین های ب

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.