با ۶ رژیم های غذایی محبوب که ممکن است برای شما مضر باشند آشنا شوید

رژیم های محبوب

0

دوست شما با رژیم پالو وزن خود را از دست داده است. مادر شما با رژیم نظامی وزن خود را محدود کرده است. خواهر شما در حال رسیدن به اهدافش در از دست دادن وزن با رژیم غذایی  ۱۳ روزه و شکم گندم است. در حال حاضر نوبت شما برای رعایت یک رژیم برای کاهش وزن است. آیا باید به دنبال قدم های دوستان و خانواده خود باشید؟ نه لزوما این برنامه های محبوب می تواند یک فاجعه رژیم غذایی برای شما باشد.

چرا برخی از رژیم های محبوب شکست خورده اند

فقط به این دلیل که یک برنامه کاهش وزن محبوب است، به این معنا نیست که برای هر مصرف کننده ای همواره کار خواهد کرد. در واقع، اکثر رژیم های غذایی در نهایت شکست می خورند. ۸۰ درصد از افراد که وزن خود را با رعایت این رژیم های غذایی از دست می دهند مجددا وزنشان باز می گردد. بسیاری از افراد هنگامی که به عادات غذایی قبلی خود باز می گردند، وزنشان باز می گردد.  در برخی موارد، آنها بیش از آنچه که از دست داده اند را به دست آورده اند.

با توجه به این واقعیت، ضروری است که شما یک برنامه غذایی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شخصی و شیوه زندگی شما در طول مسیر بلند باشد. شما باید در مورد عادت های غذایی خود و در مورد آنچه که می توانید و نمی توانید در یک برنامه کاهش وزن سرمایه گذاری کنید، واقع بین باشید. به عنوان مثال، در اینجا برخی از رژیم های محبوب و دلایلی که ممکن است برای شما کار نکند بررسی شده است.

رژیم های محبوب که ممکن است کار نکنند

رژیم غذایی گندم:

میلیون ها نسخه از این کتاب فروخته شده اند. این رژیم با توصیه های نویسنده ویلیام دیویس، M.D.  پیروانش را ترغیب می کند تا مصرف گندم خود را از بین ببرند تا بتوانند سلامت کلی را بهبود ببخشند. اما آیا برای شما مناسب است؟ اگر غذای مورد علاقه شما نان باشد، پاسخ منفی است. اگر شما غذاهایی را دوست داشته باشید که برنامه رژیم شکم گندم آن ها را از رژیم غذایی شما حذف کرده است، بهتر است که مصرف این غذاها را محدود کنید تا اینکه آنها را از رژیم خود حذف کنید. یک رویکرد معقول تر اغلب از یک تاکتیک خطرناک “همه یا هیچ چیز” امن تر است. شما می توانید وزن خود را به راحتی افزایش دهید اگر از از رژیم خارج شوید.

مطالب مرتبط
رژیم های غذایی ایده آل برای کاهش وزن کدامند؟

رژیم پالئو:

این رژیم غذایی، همچنین رژیم غذایی غارنشین نامیده می شود، در بین ورزش کنندگان حرفه ای، به ویژه کسانی که در برنامه های محبوب CrossFit شرکت می کنند، محبوب است. بر طبق این وبسایت، افراد در برنامه رژیمی پالو غذاهای گوشتی، ماهی هایی که دارای چربی های سالم، محصولات تازه، تخم مرغ، آجیل و دانه هستند را می خورند. دنبال کنندگان  این  رژیم از مصرف طیف گسترده ای از غذاها از جمله محصولات فرآوری شده، لبنیات، غلات، سیب زمینی و نمک جلوگیری می کنند. در حالی که غذاهای مجاز در این رژیم غذایی غذاهای مناسب و سالم هستند، برخی از افراد ممکن است تلاش کنند تا این طرح محدود کننده را حفظ کنند.

رژیم نظامی:

رژیم های نظامی می خواهند سریع وزن فرد را کاهش دهند. این برنامه محبوب ۳ روزه (که هیچ ارتباطی با ارتش ندارد) اعلام می کند که شما می توانید ۱۰ کیلو در هفته اول و ۱۵ کیلو در ماه اول تا زمانی که دقیقا برنامه را رعایت کنید، از دست بدهید. اما شما در ابتدا غذاهای بی نمک، ماهی تن، هات داگ و گریپ فروت را می خورید. در روز چهارم شما نیاز به محدودیت مصرف خود  به ۱۲۰۰-۱،۵۰۰ کالری پروتئین لاغر، میوه ها و سبزیجات دارید. این طرح برای اکثر مردم در دراز مدت مناسب نیست.

رژیم غذایی فاقد گلوتن:

افراد مبتلا به حساسیت گلوتن یا بیماری سلیاک به دنبال رژیم غذایی بدون گلوتن برای سلامتی بهتر هستند. اما بسیاری از افراد دیگر رژیم غذایی بدون گلوتن را برای کاهش وزن انتخاب می کنند. آیا این رژیم می تواند این کار را برای شما انجام دهد اگر سعی در از دست دادن وزن دارید؟ احتمالا نه، به ویژه اگر شما غذاهای بسیاری را که حاوی گلوتن هستند دوست داشته باشید. عدم مصرف بوقلمون، محصولات نان، کراکر ها و سایر محصولات حاوی گلوتن ممکن است برای افرادی که این غذاها را به طور منظم بخشی از رژیم های روزانه خود ساخته اند، ممکن است واقعی نباشد. علاوه بر این، دانه های کامل مانند گندم می توانند بخش مهمی از رژیم غذایی سالم باشند. مطمئنا، بسیاری از شرکت ها در حال حاضر انواع مختلفی از سبزیجات و نوشیدنی های سبک بدون گلوتن را تولید می کنند. اما بسیاری از آنها پر از قند، نشاسته و کالری هستند و لزوما جایگزین سالم برای گلوتن نیستند.

مطالب مرتبط
رژیم غذایی بادام زمینی چیست؟ مزایای بهداشتی و برنامه غذایی

آبمیوه ها / شیرینی ها / رژیم های مایع:

از بین بردن تمام مواد غذایی به طور کامل یک ایده ساده به نظر می رسد، به همین دلیل آب میوه و سایر جایگزین های مایع برای بسیاری از افراد رعایت کننده رژیم غذایی جذاب است. اما حتی اگر این برنامه های کاهش وزن ساده هستند، نوشیدنی های قابل توجهی برای آشامیدن وجود دارد و شیرینی های به اصطلاح “سالم” برای بعضی از شرایط رژیم غذایی شما مناسب نیستند. اگر فردی هستید که واقعا غذا و پخت و پز آن را دوست دارد، رژیم های مایع ممکن است بهترین راه حل برای شما نباشند.

رژیم غذایی بسته بندی شده:

برنامه هایی که غذاهای بسته بندی شده مانند جنی کریگ و  Nutrisystem را عرضه می کنند و در میان افرادی که نیاز به یک برنامه غذایی مناسب دارند، محبوب هستند. اما برخی از وعده های غذایی در این برنامه ها دارای سدیم زیادی است و این باعث می شود برای افراد مبتلا به فشارخون بالا انتخاب مناسبی نباشند. میزان وعده ها نیز بسیار کوچک است. اگر دوست دارید غذای زیادی بخورید یا اگر دچار نگرانی های خاصی هستید، ممکن است بخواهید قبل از سرمایه گذاری در یکی از این برنامه ها با متخصص تغذیه مشورت کنید.

چرا بعضی از رژیم های محبوب کار می کنند

پس چرا این رژیم ها برای برخی افراد کار می کنند؟ در برخی موارد، برنامه ها با نیازهای سلامتی و شیوه زندگی رژیم غذایی سازگار است. اما در بسیاری از موارد، برنامه ها فقط راه های خلاقانه برای محدود کردن کالری هستند. کاهش وزن تنها زمانی می تواند رخ دهد که تعادل انرژی خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، یک رعایت کننده رژیم غذایی بدون گلوتن ممکن است  تنها ۲ کیلو وزن از دست بدهد، زیرا او غذاهای کمتری را می خورد و نه لزوما به دلیل آن که گلوتن کمتری مصرف می کند.

مطالب مرتبط
زخم و خونریزی زبان چیست؟

علاوه بر این، هنگامی که کسی تصمیم به رعایت رژیم غذایی می گیرد، اقدام ساده تمرکز بر مصرف روزانه مواد غذایی فرد است که اغلب باعث می شود آنها کمتر غذا بخورند. بنابراین، موفقیت این رژیم ها کمتر به برنامه خاصی بستگی دارند و بیشتر به انتخاب یک اولویت غذایی برای سلامتی نیاز دارد. اگر تصمیم گرفته اید وزن خود را کاهش دهید، زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد بهترین رژیم غذایی برای خود کنید. به این ترتیب، فقط یک بار رژیم غذایی  را رعایت می کنید و پس از آن از یک زندگی طولانی با یک بدن باریک تر، لاغر تر  لذت ببرید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.