رژیم غذایی کرونو ( Chrono ) | فواید + برنامه غذایی هفتگی

0

رژیم غذایی کرونو ( Chrono ) در فرانسه از دهه ۸۰  قرن گذشته طراحی شده است و بر اساس این اصل است که شما می توانید به همان اندازه که می خواهید بخورید و غذاهای زیادی از جمله چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها را مصرف کنید. با این وجود، شما باید قوانین خاصی را که به شما در از دست دادن وزن کمک می کنند، رعایت کنید.

با توجه به کارایی آن، این رژیم غذایی به سرعت  محبوب شد و افراد بسیاری وزن خود را با استفاده از این رژیم غذایی از دست دادند. آمریکایی ها هنوز درباره این رژیم صحبت نکرده اند، اما احتمالا همان محبوبیت اروپا را به دست خواهد آورد.

اصول رژیم غذایی کرونو ( Chrono )

مهم ترین قاعده این رژیم غذایی این است که پنج ساعت بین وعده غذایی فاصله بدهید و در آن زمان نباید چیزی بخورید، مگر اینکه آب آشامیدنی بنوشید.  در این دوره نباید هیچ میوه ای یا نوشیدنی های میوه ای بخورید.

شما می توانید نان بخورید، اما نان باید از آرد مخلوط (گندم سیاه، جو، جو و گندم) ساخته شود. استفاده از آرد گندم یا ذرت به شدت ممنوع است.  شما می توانید در طول صبحانه نان درست شده از آرد مخلوط را بخورید، در حالی که از مصرف نان باید برای ناهار و شام اجتناب شود.

برای صبحانه می توانید هر چیزی را که می خواهید بخورید و این جایی است که شما نیاز به مصرف بیشتر مواد غذایی روزانه خود دارید . شما حتی مجاز به خوردن غذاهای سریع (همبرگر با نان آرد مخلوط و سپس هات داگ، سیب زمینی سرخ کرده و سایر غذاها) هستید.

هنگامی که بحث شیرینی به میان می آید، شما مجاز به خوردن شیرینی بین ناهار و شام، فقط در مقادیر کم هستید. کمی شکلات تیره (با حداقل ۸۰٪ کاکائو) را مصرف کنید. اگر بخواهید در رژیم خود ، اصلا شکر نداشته باشید بهتر است که هیچ نوع شیرینی مصرف نکنید.

مطالب مرتبط
بیماری های رایج پس از بلایای طبیعی مانند زلزله

بسیار مهم است که هر روز صبح و ترجیحا قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب لیمو تازه بخورید. آب لیمو سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد و به شما کمک می کند تا چربی را بسوزانید. شما می توانید قهوه و چای را بنوشید، اما باید بدون قند باشد.

رژیم غذایی به مدت دو ماه طول می کشد و مشاهده شده است که افراد در طول این دوره ۴۰ پوند (حدود ۲۰ کیلوگرم) را از دست داده اند. این یک اثر واقعا شگفت انگیز است.

برنامه رژیم غذایی کرونو

صبحانه ناهار شام
شنبه ۳ عدد تخم مرغ با یک تکه بیکن ران مرغ پخته شده سالاد سزار
یکشنبه قطعه ای از استیک، یک تکه کم نان و کمی شیر ترش گوشت کباب در سس گوجه فرنگی سینه بوقلمون
دوشنبه یک یا دو عدد نان آرد مخلوط، سه تخم مرغ سرخ شده و یک چهارم فنجان (۱۵۰ گرم) شیر ترش مرغ با ۴ نوع پنیر (بدون نان) و سالاد گوجه فرنگی گوجه فرنگی و پیاز
سه شنبه دو تکه کوچک نان مخلوط آرد و یک سوسیس کوچک کلم آب پز با گوشت ماهی خال مخالی پخته شده
چهارشنبه گندم پخته شده و بیکن سرخ شده زغال اخته پودر شده با آرد مخلوط شده (پخت در فر، سرخ نشده) سفیده تخم مرغ پخته شده
پنج شنبه تن ماهی با سبزیجات فلفل با گوشت گاو پر شده سبزیجات پخته شده
جمعه هیک بال مرغ کبابی سالاد خیار

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.