نکاتی در مورد ریتم های طبیعی و غیر طبیعی قلب

0

سرعت ضربان قلب تنها عامل در هنگام بررسی سلامت آن نیست. ریتم ضربان قلب نیز مهم است. قلب باید با ریتم پایدار تپش داشته باشد و فاصله ای بین ضربات وجود داشته باشد.
عضله قلب دارای یک سیستم الکتریکی است که زمان ارسال و دریافت خون از اطراف بدن را مشخص می کند. یک سیستم الکتریکی معیوب می تواند منجر به ریتم قلب غیر طبیعی شود.

این طبیعی است که ضربان قلب در طول روز در پاسخ به ورزش، اضطراب، هیجان و ترس تغییر کند. با این حال، فرد نباید به طور معمول میزان ضربان قلب خود را احساس کند.

اگر احساس می کنید که قلب شما با ریتم نامنظم تپش می کند مثلا خیلی سریع و یا خیلی کند می تپد، با پزشکتان درباره علائم خود صحبت کنید.

فرد ممکن است احساس کندتر شدن یا سریعتر شدن تپش قلب خود را درک کند یا ممکن است احساس کند قلبش دارای ضربان اضافی است. ضربان اضافی ضربان نابجا نامیده می شود . این ضربان بسیار رایج هستند، معمولا بی ضررند و اغلب نیازی به درمان ندارند. افرادی که در این مورد نگران هستند، باید با پزشک خود صحبت کنند و می توانند الکتروکاردیوگرام (ECG) را برای ارزیابی ضربان قلب و ریتم انجام دهند.

انواع مختلفی از ریتم غیر طبیعی قلب وجود دارد. تشخیص نوع بستگی به جایی دارد که در قلب ریتم غیر طبیعی آغاز می شود و این که آیا این باعث می شود قلب بیش از حد سریع و یا خیلی کند شود. شایع ترین ریتم غیر طبیعی فیبریلاسیون دهلیزی است. این مشکل ضربان قلب معمولی را با یک الگوی ناپایدار جایگزین می کند.

یک ریتم قلب سریع نیز به عنوان یک تاکی کاردی شناخته می شود و می تواند شامل موارد زیر باشد:

مطالب مرتبط
بیماری آمیلوئیدوز چیست؟ انواع، علل و علائم
  • تاکی کاردی فوق بطنی (SVT)
  • تاکی کاردی ناخوشایند سینوسی
  • فلوتر دهلیزی
  • فیبریلاسیون دهلیزی (AF)
  • تاکی کاردی بطنی (VT)
  • فیبریلاسیون بطنی (VF)

ریتم های قلب آهسته مانند دهلیز بطنی آتریوستانیکال (AV)و سندرم تاکی-برادی به نام برادی کاردی نامیده می شوند.

کلام آخر

از هر چهار مرگ که در ایالات متحده رخ می دهد یکی به علت بیماری قلبی است . حفظ ضربان قلب در حالت طبیعی، یکی از ساده ترین راه های محافظت از قلب است.

محصولات مختلف برای مدیریت ضربان قلب، مانند دستگاه نظارت ضربان قلب، برای خرید آنلاین در دسترس هستند. مهم است که مزایا و ویژگی های مارک های مختلف را مقایسه کنید و با استفاده از این محصولات با دکتر صحبت کنید.

قلب سالم مقدار خون مناسب بدن را با  انجام تعداد ضربان لازم بدن در آن زمان، تامین می کند.

به عنوان مثال، ترسیدن یا شگفت زده شدن به طور خودکار هورمون آدرنالین را آزاد می کند تا ضربان قلب را سریعتر کند. این اتفاق بدن را برای استفاده از اکسیژن و انرژی بیشتر هنگام فرار یا مقابله با خطر بالقوه آماده می کند.

نبض اغلب با ضربان قلب اشتباه گرفته می شود، در حالیکه نبض به تعداد دفعاتی که در دقیقه، شریان ها در پاسخ به عمل پمپاژ قلب گسترش پیدا می کنند، اشاره می کند.

نرخ ضربان قلب دقیقا مشابه نبض است، زیرا انقباض قلب باعث افزایش فشار خون در شریان ها می شود که منجر به ایجاد نبض می شود. بنابراین نبض وسیله ای برای اندازه گیری مستقیم میزان ضربان قلب است.

هرنگاهی ضربان قلب کودک خود را مورد بررسی قرار دهید. گوش دادن به ضربان قلب کودک، لحظه بسیار خوشایندی ست. این واقعیت که در هر دقیقه، قلب کودکان بیشتر از بزرگسالان می تپد، به نوعی نماد عشق و علاقه ی والدین به کودکان است. در پایان، باید بدانید کسب اطلاعاتی درمورد ضربان قلب کودک در دقیقه قابل درک است، اگر نگرانی جدی ای در این مورد دارید حتما پزشک اطفال مشورت کنید.

مطالب مرتبط
رژیم لاغری شیر مناسب چه افرادی است؟ + توضیحات جامع

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.