یک زن تگزاسی از باکتری های گوشتخوار در سیلاب های هاروی مرده است

0

یک زن تگزاسی از باکتری های گوشتخوار در سیلاب های هاروی مرده است

“وارد این آب نشوید”

این هشدار کارشناسان بهداشت عمومی برای هفته های بعد از طوفان ایرما و هاروی است که تگزاس و فلوریدا را با میلیون ها گالن فاضلاب و عملا پوشیده از باکتری ها ترک کرده است.

در حال حاضر، هشدارهای آنها احتمالا حلقه قوی تری را دربرمی گیرد:

در اوایل این هفته، یک زن در تگزاس از عفونت وحشتناک ناشی از آنچه “باکتری های گوشتخوار” flesh-eating bacteria نامیده می شد، جان خود را از دست داد.

نیویورک تایمز گزارش داد که این زن ۷۷ ساله،” نانسی رید”، قبلا در داخل سیلاب خانه اش در هوستون افتاد و بازویش شکست، این باکتری ها قادرند از سیلاب ها به درون زخم نفوذ کنند.

به طور واضح مشخص نیست که واقعا باکتری ها در این ماجرا مقصرند یا نه، اما “راشل نوبل”rachel noble، استاد زیست شناسی دریایی در دانشگاه کارولینای شمالی در Chapel Hill، به شرکت Insider گفت که حدس می زند باکتری “ویبریو”، یک باکتری دریایی با وضعیت بسیار نادر ولی بالقوه مرگبار که می تواند به هر نوع زخم بازی وارد شود می تواند مسئول باشد.

نوبل گفت:

 “من اطلاعات بسیار کمی از وارد شدن آن به سیلاب دارم، اما با سرعت و شدتی که این زن بیمار شد و علائم و توصیفات آن تطابق وجود داشت.”

 

انبوه باکتری ها در سیلاب فلوریدا و تگزاس ناشی از دو منبع مختلف می باشد: سیستم های فاضلابی که از طریق سیل در سرتاسر مسیر گسترده شده اند و از راه اقیانوس باز که در اثر طوفان به مناطق شهری کشیده شده اند.

در حالی که میکروب های موجود در فاضلاب می تواند هنگام مصرف خوراکی ها شما را بیمار کنند، این میکروب های دریایی که نوبل گفته است مردم را بیشتر نگران آن ساخته است.

به دنبال طوفان کاترینا، در اثر عفونت “ویبریو” Vibrio، پنج نفر جان خود و ۲۲ نفر نیز دست کم یکی از اعضای بدن خود را از دست داده اند.

بزرگترین نگرانی برای این عفونت ها چیست؟ نوبل می گوید: “مشکل عمده این باکتری ها، زخم ها و خراش های باز است.”

“اگر مردم با آب های آلوده سیلاب تماس داشته اند، باید مراقب باشند … آن ها باید از لحاظ زخم باز بدنی و باز بینی بدنی مورد بررسی قرار بگیرند”. “این باکتری ها می توانند طی یک دوره ۱۰ ساعته چنان پیشرفتی داشته باشند که به یک نقطه غیر قابل بازگشت قطع عضو برسند”.

نوبل توصیه می کند که هر کسی که در تماس مستقیم با سیلاب قرار بگیرد و علایم عفونت مانند را تجربه کند، باید از لحاظ زخم باز بررسی شود. او همچنین توصیه می کند که به هر منطقه “گرم و ملتهب” و یا قرمز و متورم، نگاهی بیندازید. او گفت که علائمی همچون تب و لرز می تواند یک علامت هشدار دهنده برای عفونت ویبریو باشد.

دیگر خطرات احتمالی آلودگی با سیلاب ها عبارتند از: مواد شیمیایی و حلال های صنعتی و همچنین کزاز، عفونت ناشی از باکتری در خاک، گرد و غبار و کودی که می تواند به وسیله یک زخم باز یا سوراخ وارد بدن شود.

ریچارد برادلی، رئیس خدمات اورژانس پزشکی و پزشکی در دانشکده پزشکی مک گاورن دانشگاه تگزاس، به نشریه  Timeگفت: “

چون شمار باکتری ها در سیلاب بسیار زیاد است، احتمال ابتلا به عفونت پوستی جدی است.”

او گفت:

“سیلاب ها با هر چیز زیر زمین مخلوط هستند. اگر پوشش زمین با آفت کش ها همراه باشد، آنها را جمع آوری می کند و همچنین می تواند زباله های حیوانی از زمین ها و جنگل ها را با خود حمل نماید.”

 

مطالب مرتبط
ماهی کاد و مزایای شگفت انگیزی که باید بدانید

با این حال، مشکل دیگر در مناطق سیل زده حیات وحش غیر منتظره است، زیرا مارها، حشرات و سایر حیوانات وحشی می توانند به آب برسند یا در آن جاری شوند.

 

برایان فرای، متخصص مارهای سمی در دانشگاه کوئینزلند استرالیا به “واشنگتن پست” گفت:

“فعالیت طوفان قطعا پتانسیل مار ماهی را به عنوان ماهی سیل زده افزایش می دهد و آن ها را به سمت زمین های بالاتر فرا می خواند.”

خطرات دیگر حتی پس از فرو رفتن سیلاب ها همچنان ادامه می یابند، چرا که محیط مرطوب در خانه ها و ساختمان ها مکان مناسبی برای کپک ها می شود. طبق گزارش CDC، پس از طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵، تقریبا نیمی از خانه های مورد بازرسی کپک های قابل مشاهده ای داشتند. پشه ها و دیگر آفات نیز جذب آب راکد می شوند.

صرف نظر از جایی که هستید، راه های حفظ امنیت برای شما یکسان هستند: اطمینان حاصل کنید که واکسن های خود را دریافت کرده اید، دستان خود را به طور مکرر بشویید و پزشک خود را از وجود هر گونه برش یا زخم بازی که به طور بالقوه با آب های خطرناک تماس داشته، مطلع سازید.

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.