یک سرباز گوش خود را در تصادف از دست داد و پزشکان گوش جدیدی را در زیر پوست دستش پرورش دادند

0

یک سرباز گوش خود را در تصادف از دست داد و پزشکان گوش جدیدی را در زیر پوست دستش پرورش دادند

دو سال پیش، یکی از سربازان ارتش آمریکا به نام شامیکا بوراگ زمانی که بر اثر تصادف از ماشینش به بیرون پرت شد تا سر حد مرگ پیش رفت. پس از آن، وی دربیمارستان، تحت عمل های جراحی فراوانی قرار گرفت و وقتی به هوش آمد با صحنه بدی مواجه شد. تمام گوش چپ او از بین رفته بود. اما اکنون این سرباز جوان ۲۱ ساله در مسیر بهبودی قرار دارد. بنا به  گفته ارتش، با  استفاده از روشی بسیار جدید ، گوش این سرباز بازسازی شده و در زیر پوست دست راست وی در حال رشد است .

هیچ پروتزی مورد نیاز نیست. در عوض، جراحان پلاستیک از غضروف های خود سرباز برای این کار استفاده نمودند.

قرار بر این شد که این گوش توسط جراحان مرکز پزشکی ارتش ویلیام بومونت در الپاسو به جای خود در سر بوراگ متصل گردد. چندی نگذشت که این جراحی انجام شد و بر طبق گزارشات منتشره، بوراگ از این عمل بسیار راضی است.

در این بیانیه آمده است که کل فرایند بازسازی گوش شامل استفاده از غضروف برداشته شده از دنده های بوراگ جهت تولید یک گوش جدید و سپس قرار دادن آن در زیر پوست ساعد برای رشد کردن بود.

طبق گزارش ABC News، این جراحی یکی از پیچیده ترین جراحی های انجام شده بر روی گوش در ایالات متحده است و اجازه می دهد تا رگ های خونی جدید در غضروف رشد کنند.

این بدان معنی است که هنگامی که توانبخشی کامل شد، بوراگ با گوش جدید خود درست همانند یک گوش عادی همه چیز را احساس خواهد کرد.

سرهنگ دوم، اوون جانسون ، رئیس پلیس این منطقه در این خصوص بیان نمود که جراحی های ترمیمی در مرکز پزشکی ارتش به خوبی پیش می رود و از هم اکنون نیز او ظاهر خوبی پیدا کرده و مطمئنا بعد از ۵ سال هیچکس متوجه نمی شود که گوش او آسیب دیده است. علاوه بر این، اعتماد به نفس این سرباز نیز بالا رفته و او هم اکنون بسیار خوشحال است.
او گفت: “به عنوان یک سرباز فعال جوان، این دختر سزاوار به دست آوردن بهترین پاداش هاست و این کار ارتش در برابر خدمات وی ناچیز است.” سرهنگ جانسون گفت که از دست دادن گوش ، تنها یکی از آسیب های فراوانی بود که بوراگ در سال ۲۰۱۶ پس از اینکه لاستیک اتومبیلش ناگهان ترکید تجربه نمود.
هنگامی که تصادف رخ داد، بوراگ با دختر عموی حامله خود از می سی سی پی به سمت تگزاس رانندگی می کرد.

مطالب مرتبط
رایج ترین سرطان ها در کودکان از جمله لوسمی لنفوبلاستی حاد یا سرطان خون قابل پیشگیری هستند

در حالی که دختر عموی او تنها دچار آسیب های جزئی شد، بوراگ آسیب های سر و همچنین شکستگی ناشی از فشار را در ستون فقرات خود تجربه نمود.

بوراگ در مورد روز حادثه  می گوید: “من بر روی زمین افتاده بودم و فقط نگاه می کردم و دختر عمویم بالای سر من ایستاده بود.

“سپس به یاد می آورم که مردم به سوی ما آمدند  و پرسیدند که آیا حالمان خوب است یا نه و بعد چشمانم سیاهی رفت.

اگر  بوراگ۳۰ دقیقه دیرتر خدمات درمانی را دریافت کرده بود، قطعا جان سالم به در نمی برد. پس از حادثه، بوراگ گفت که او هم اکنون پس از انجام جراحی های پلاستیک و جراحی گوش احساس خوبی دارد. او گفت که ابتدا می خواست از گزینه پروتز گوش استفاده کند تا کمتر تحت عمل جراحی قرار گیرد اما از طرف دیگر داشتن یک گوش واقعی او را وسوسه کرد. اگر چه این اولین بار بود که این نوع از بازسازی گوش توسط یک جراح ارتش انجام شده، اما ایده تولید چنین گوش هایی پدیده جدیدی در علم پزشکی نیست. در دهه ۱۹۹۰، یک عکس واقعی از یک موش منتشر گردید که بر روی پشتش چیزی شبیه به گوش انسان به چشم می خورد.
در واقع در آن دهه از موش به عنوان بخشی از تحقیقات به عمل آمده بر روی چگونگی رشد گوش انسان از غضروف استفاده می شد. چند سال قبل نیز، پزشکان چینی قصد داشتند گوش یک مرد را که بر اثر یک حادثه ی اتومبیل از بین رفته بود بر روی دستش پرورش دهند.

در مورد بوراگ، مراحل بهبود هنوز به اتمام نرسیده است. پزشکان در گزارشات خود اعلام کردند که علاوه بر پیوند، استفاده از اپیدرم   ساعد او برای پوشش جای زخم سمت چپ صورتش لازم می باشد.

مطالب مرتبط
آیا مشکلات معده و نفخ شکم می تواند به درد پشت منجر شود؟

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.