سرطان پوست : داروهای آرتروز احتمال خطر را افزایش می دهند

سرطان پوست

0

تحقیقات جدید منتشر شده در مجله Nature Communications، نشان از یک دلیل قوی برای ارتباط بین آزاتیوپرین و جهش های ژنتیکی در یک نوع سرطان متداول پوستی دارد. هر سال کارسینوم سلول سنگفرشی (cSCC) بر بیش از ۱ میلیون نفر در ایالات متحده تاثیر می گذارد. تقریبا ۵ درصد از این موارد به متاستاز منجر می شود و cSCC حدود ۲۵ درصد از کل مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تشکیل می دهد.

همانند بسیاری از سرطان های پوستی، داشتن پوست لطیف و گذراندن زمان بیش از حد در زیر نور خورشید، عوامل متداول خطرساز هستند.

با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که آسپتیپوپرین داروهای سرکوب کننده ایمنی، که می تواند آرتروز، واسکولیت، بیماری روده التهابی و پس زدن پیوند عضو در حال پیوند را درمان کند نیز ممکن است خطر را افزایش دهد.

تحقیقات جدید نشان داده است که استفاده از آزیتیوپرین با یک اثر جهش یافته قطعی در سرطان پوست cSCC مرتبط است.

این مطالعه جدید توسط شارلوت پروبی، استاد پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه داندی در انگلستان، رهبری شد. پروفسور گرت اینمن اولین نویسنده این مقاله است.

ارتباط قوی با اثر جهش یافته

همانطور که پروفسور پروبی و همکارانش توضیح می دهند، عوامل مختلف ایجاد سرطان دارای نشانه های مختلف جهشی هستند. به عنوان مثال، برخی از اثرهای جهشی با سن، برخی با آسیب DNA و برخی دیگر با کشیدن سیگار یا قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش مرتبط هستند.

در این مطالعه، محققان اثر جهش یافته تومور را در ۳۷ نفر دارای cSCC با استفاده از تجزیه و تحلیل کامل کلسترول بررسی کردند. اکثر این بیماران سیستم ایمنی بدن خود را با کمک آزیتیوپرین سرکوب کرده بودند.

سپس محققان این داده ها را با داده های بالینی به دست آمده از مطالعات وسیع و تجزیه و تحلیل حالت ژن مقایسه کردند.

مطالب مرتبط
جوش های سرسیاه بزرگ می توانند به سرطان پوست منجر شوند

یک ارتباط مثبت قوی بین اثر جدید جهش به نام اثر ۳۲ و مدت زمان درمان با آزیتیوپرین در بیماران مبتلا به سیستم ایمنی وجود دارد.

این مطالعه همچنین ارتباط قابل توجهی بین تاریخ تایید شده قرار گرفتن در معرض آزیتیوپرین و وجود اثر ۳۲ را نشان داد.

این یافته ها نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض آزیتیوپرین با وجود اثر جهش یافته ۳۲، با هم ارتباط دارند.

اهمیت یافته ها

همانطور که نویسندگان توضیح می دهند، تحقیقات قبلی پیش از این آزتروپین را با افزایش حساسیت به اشعه ماوراء بنفشA  (UVA) و همچنین اثرات مضر DNA بر روی پوست ارتباط داده است.

با این حال، مطالعه نشان می دهد که به گفته پروفسور اینمن استفاده از تغییرات دارویی و کمک به آرایش مولکولی سرطان پوست، در مورد یافته ها توضیح می دهد.

اگرچه تعداد بیماران کم بود و این یافته ها باید در یک گروه مستقل بزرگتر تأیید شود، اما این مطالعه مولکولی یک دلیل قوی برای ارتباط بین این اثر جهش یافته جدید و استفاده طولانی مدت از آزاتروپرین پیدا کرده است.

در نتیجه پروفسور پروبی می گوید: ما توصیه می کنیم که تمام پزشکان برای بیماران خود در مورد اجتناب از UVA به عنوان مثال استفاده از کرم ضدآفتاب در طول سال به دلیل آزاتیوپرین، توصیه های مناسب را ارائه می دهند.

دانشمندان اجبارا توصیه به قطع استفاده از آزاتیوپرین ندارند. پروفسور پروبی میگوید: همانند تمام داروها، خطرات باید با مزایا سنجیده شود، به خصوص که این دارو برای یک سری از بیماری های خاص ضروری است..

با این حال، حفاظت در برابر خورشید، مراقبت از پوست و تشخیص و رفع زودرس بیماری به عنوان بخشی از مدیریت روزانه بیماران مبتلا به آزاتیوپرین، مهم است.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
باکتری های پوستی ممکن است از سرطان پوست جلوگیری کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.