سرفیس پرو لپتاپی در ظاهر تبلت

0

سرفیس پرو لپتاپی در ظاهر تبلت

تبلت هیبریدی سرفیس پرو : شرکت مایکروسافت ادعا می کند سرفیس پرو یک لپتاپ است تا تبلت. بله ما هم موافق هستیم و باید سرفیس پرو را یک لپتاپ دانست تا تبلت معمولی زیرا قابلیت تبدیل لپتاپ برای آن فراهم آمده است.

پنج سال قبل شرکت مایکروسافت برای نخستین بار تصمیم می گیرد تا تبلت هیبریدی سرفیس پرو را به عنوان جایگزینی برای تبلت های فعلی معرفی کرده و عرضه دارد.

سرفیس پرو استراتژی مایکروسافت را برای داشتن محصولی کامل به عنوان جانشین تبلت های معمولی موقعیت بخشید. در سال ۲۰۱۳ تبلت های هیبریدی محبوبیت بسیاری داشتند و حتی جانشینی برای لپتاپ ها پیش بینی می شدند.

همین امر آنها را به تهدیدی برای تبلت آیپد اپل و دیگر مدل های اندرویدی تبدیل کرده است.

علاوه بر این تلنگری بود تا مایکروسافت برنامه توسعه سرفیس پرو را در ذهن بپروراند. تبلتی جاه طلبانه که طراحی قابل توجهی داشته و نظر هر فردی را به خود جلب می کند. این تبلت هیبریدی مایکروسافت در نوع خود منحصربفرد بوده و تجربه کاربری کاملی را فراهم می آورد.

بازاریابی بزرگ مایکروسافت برای تبلت هیبریدی سرفیس

شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت سرفیس پرو را با بازاریابی منحصربفردی همراه سازد. برای بازاریابی بهتر شرکت ردموندی نیاز داشت تا ویژگی های جذابی را برای تبلت خود در نظر گیرد. متاسفانه اگرچه بسیار نمی توان این مدل را تبلت کاملی دانست و بیشتر می توان تعریف لپتاپ را برای آن داشت، شرکت بزرگ فناوری سعی کرده در بخش سخت افزاری آن تمرکز بالایی داشته و محصولی را توسعه دهد که تجربه کاربری هیجان انگیزی رقم می زند. این تبلت قابلیت تبدیل به لپتاپ را داشته و در اکوسیستم مایکروسافت محصولی قابل توجه و بزرگ می باشد. برخلاف تبلت های معمولی، سرفیس پرو یک لپتاپ به شمار می رود زیرا شرکت مایکروسافت سعی کرده طراحی لپتاپ را برای آن در نظر گیرد تا دیوایسی خاص را در اختیار مشتریان و مخاطبان قرار دهد.

به نوعی می توان این دستگاه را یک محصولی پرجنب و جوش در طراحی و ساختار دانست. در نتیجه استراتژی بازاریابی مایکروسافت موفقیت آمیز بود و سرفیس پرو را به یک تبلت هیبریدی محبوب تبدیل کرد اگرچه در بخش تبلت نتوانسته خودی نشان داده و به برندی بزرگ در این زمینه تبدیل شود. سرفیس پرو را می توان یک شکاف بین لپتاپ و تبلت دانست زیرا هر دو موقعیت را برای کاربر فراهم می آورد تا نیازی به هریک از این دستگاه ها به شکل جداگانه نداشته باشد. شاید ضعف هایی را در این تبلت مشاهده کنید اما این بدان معنا نیست که به طور کلی باید سرفیس پرو را تبلتی نامطلوب و پر از اشکال به شمار آورد. طراحی این تبلت براساس معیارهای خاصی صورت گرفته و همین امر ظاهری متفاوت را به سرفیس پرو بخشیده است. از این رو باید به تحسین مایکروسافت در طراحی سرفیس پرو پرداخت به جای آن که ایرادی گرفت و این تبلت را مدل نامناسبی به شمار آورد.

مطالب مرتبط
سرفیس فون مایکروسافت با اسنپدراگون 845

اگر بخواهید کاربری متناسب خود را داشته باشید قطعا حالت لپتاپ یا تبلت را انتخاب می کنید و بستگی به شما دارد که چه برنامه ای را در نظر گرفتید. بنابراین سعی کنید بررسی کاملی هنگام خرید و تهیه این تبلت خوش ساخت ردموندی داشته باشید.

سرفیس پرو لپتاپی ماژولار نه یک تبلت

بسیاری از کارشناسان صنعت سرفیس پرو را یک لپتاپ همه کار می دانند و از نام بردن تبلت برای آن سخت بیزارند. زیرا معتقدند این دستگاه دست کمی از لپتاپ نداشته و ویژگی های کامل یک نوت بوک را با خود به همراه دارد. یکی از مواردی که هنگام تهیه سرفیس پرو نباید آن را فراموش کرد تهیه مجزا قلم و صفحه کلید این دستگاه بوده که هزینه جداگانه ای را برای افراد به دنبال دارد. البته برای لپتاپ سرفیس بوک موضوع متفاوت است زیرا مایکروسافت برای این دیوایس صفحه کلید یکپارچه ای در نظر گرفته که قابلیت جداسازی از صفحه نمایش را نیز داراست. بنابراین تنها سرفیس پرو بوده صفحه کلید آن مستقل از صفحه نمایش بوده و افراد می توانند این دستگاه را در حالت لپتاپ یا تبلت به کار گیرند.

صفحه کلید تبلت هیبریدی سرفیس پرو از جنس آلکانترا بوده که نرمی و دوام بالایی دارد. تجربه کار با تبلت سرفیس پرو لذت بخش تر از آن است که می توان تصور کرد. ارگونومی بالا ویژگی بوده که در محصول مایکروسافت به خوبی می توان آن را مشاهده کرد. بهینه سازی نرم افزاری و سخت افزاری از بزرگترین دستاورد شرکت ردموندی برای تبلت سرفیس پرو بوده و در سال ۲۰۱۳ با عرضه چنین محصولی دیوایسی را به مخاطب و طرفداران ارائه داد که در آن زمان کم نظیر بود اگرچه محبوبیت بالایی داشت. با گذشت زمان رقبا بسیاری برای سرفیس پرو پیدا شده و در حال حاضر می توان مدل های مختلفی را نام برد.

مطالب مرتبط
انتشار تصویری از ذن فون 5 ایسوس

بازاریابی مایکروسافت در فروش سرفیس پرو بسیار قابل توجه بوده و توانسته محبوبیت بالایی در میان صاحبان دستگاه های کامپیوتری به وجود آورد. هر سال شاهد معرفی نسخه جدیدی از سرفیس پرو توسط مایکروسافت هستیم که در هر نسل بروزرسانی های سخت افزاری بیشتر صورت می گیرد تا در طراحی. طی چند سال گذشته تغییرات خاصی در ظاهر سرفیس پرو مشاهده نکردیم و این یک نکته منفی محسوب می شود. همانطور که گفته شد خبری از صفحه کلید مستقل در سرفیس پرو نیست و باید آن را به شکل جداگانه تهیه کرد. این موضوع ناراضیتی را به دنبال داشت و برخی به رویکرد مایکروسافت شکایت داشتند اما این موضوع تغییری در تصمیم ردموندی ها به وجود نیاورد و در نهایت همین مسئله ادامه پیدا کرد.

سرفیس پرو حقیقتا یک لپتاپ محسوب می شود زیرا در کنار صفحه کلید طراحی لپتاپ را پیدا کرده و می توان دقیقا از یک تبلت بهره گرفت که دست کمی از نوت بوک ندارد. سرفیس پرو را می توان رایانه شخصی منحصربفردی دانست که تجربه کاربری لذت بخشی را فراهم می آورد. بنابراین اگر به دنبال لپتاپ ماژولار هستید به طور حتم باید آن را در لیست خرید خود جای دهید.

نویسندگان Windows Central همیشه به تعریف و تمجید از سرفیس پرو می پردازند و این تعاریف بیهوده و اشتباه نیست.

لوازم جانبی جداگانه برای کسب سود بیشتر

شرکت مایکروسافت برای کسب سود بیشتر سعی کرده صفحه کلید و قلم را جداگانه به فروش برساند. این ابزارها برای استفاده از سرفیس پرو نیاز است و بدون آنها قطعا کاربری سرفیس پرو با نقصی رو به رو می شد. رویکرد جالب مایکروسافت این بوده که لوازم جانبی موردنیاز را به شکل مستقل به فروش می رساند و این امر موجب خواهد شد تا سود بیشتری شامل حال کمپانی ردموندی شود. سرفیس پرو به عنوان یک لپتاپ ماژولار در بازار به فروش می رسد و کسب و کار جدیدی را برای مایکروسافت در فروش محصول رقم زده است.

از آنجایی که مایکروسافت سرفیس پرو را به شکل یک بسته بندی با مجموعه ای از لوازم جانبی عرضه می کند، می توان بی شک آن را یک نوت بوک دانست.

خانواده محبوب سرفیس

شرکت مایکروسافت خانواده سرفیس را در چهار مدل سرفیس پرو، سرفیس، سرفیس بوک و سرفیس استودیو در دسترس مشتریان قرار می دهد. این شرکت سعی کرده مخاطبان متعددی را برای خود فراهم آورد از این رو شاهد مدل های مختلفی از محصولات شرکت ردموندی هستیم.

مطالب مرتبط
رونمایی مک لارن 720 اس تیونینگ شده از نویتک با 0 تا 100 کمتر از 2.7 ثانیه
  • سرفیس پرو: تبلت هیبریدی که قابلیت تبدیل به لپتاپ دارد
  • سرفیس لپتاپ: یک لپتاپ خالص
  • سرفیس بوک: یک لپتاپ و تبلت هیبریدی فوق العاده

کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که مایکروسافت با معرفی چند مدل دستگاه روش بازاریابی قابل توجهی را پیش گرفته و توانسته در این زمینه عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد. در یک سو کاربران می توانند سرفیس پرو را در کنار سیستم عامل ویندوز و با نرم افزارهای حرفه ای آن به عنوان یک لپتاپ به کار گیرند بدون آن که توجهی به فرم فاکتور کلی آن داشته باشند.

به طور کلی سرفیس پرو بی شک یک لپتاپ کامل است. ما آن را روی میز قرار می دهیم و همانند لپتاپی به استفاده از این تبلت هیبریدی می پردازیم. تفاوتی نداشته در چه مکانی این دستگاه را به کار می گیرید زیرا می توانید در هر مکانی آن را مورد استفاده خود قرار دهید. این دستگاه صفحه نمایش لمسی و رضایت بخشی دارد که برای نوشتن و طراحی گزینه مناسبی محسوب می شود. بنابراین ارزشمند است تا سرفیس پرو لپتاپ را با کاربری چندگانه خریداری کرد.

اگرچه بسیاری از هنرمندان سعی می کنند سرفیس پرو را در کنار قلم آن مورد استفاده قرار دهند، بیشتر مشتریان نیز از دسته افرادی هستند که به دنبال یک سیستم کامپیوتری دسکتاپی قابل توجه می باشند. برخلاف سیستم های سنتی با حمل دشوار، این لپتاپ یک لپتاپ همه کاره و کارآمد به شمار می رود.

بازاریابی دقیق

مایکروسافت سرفیس پرو اگرچه لپتاپی همه کاره است اما به عنوان یک تبلت نیز می توان آن را به کار گرفت. نقاط قوت آن بیش از نقاط ضعف بوده از این رو ارزشمند است که به تهیه آن پرداخت. برخلاف لپتاپ یا تبلت های سنتی، این دستگاه هر دو دیوایس را در اختیار کاربر خود قرار می دهد تا تجربه کاملی داشته باشد. شعاری که می توان درباره این دستگاه داشت این است، لپتاپ را می توان در همه حال تغییر داد.

در نتیجه باید این لپتاپ چندمنظوره و کارآمد به حساب آورد که تجربه فوق العاده ای به ارمغان می آورد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.