سرمایه گذاری پورشه بر روی خودروهای الکتریکی

0

سرمایه گذاری پورشه بر روی خودروهای الکتریکی

پورشه : خودروهای الکتریکی، به دلایل اینکه عاری از هر گونه آلایندگی گازهای گلخانه ای، به حداقل رساندن میزان سر و صدا، دارای راندمان بسیار بالاتر از موتورهای احتراق داخلی، قیمت پایین موتورهای الکتریکی آنها، چگالی انرژی، چگالی توان، پایین بودن زمان شارژ، حساسیت نسبت به دما، طول عمر بالا و دوام باتری به سرعت در حال فتح بازارهای خودرو می باشد.

از این رو شرکت پورشه که نوعی شرکت هلدینگ خودروسازی آلمانی می باشد و در زمینه ی طراحی و ساخت خودروهای اسپرت و خودروهای لوکس فعالیت می کند با درک اهمیت مزایای خودروهای الکتریکی به میزان ۷.۵ میلیارد دلار بر روی آنها سرمایه گذاری کرده است.

با پرداخت چنین مبلغی برای سرمایه گذاری بر روی خودروهای الکتریکی، میزان سرمایه گذاری در این صنعت را تا ۲ برابر افزایش داده است.

یکی از مزایای مهم خودروهای الکتریکی که پاک و سازگار بودن آنها با محیط زیست می باشد باعث شده است که علاوه بر شرکت پورشه شرکت های متعددی بر روی خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری داشته باشند.

بنابراین می توانیم بگوییم با چنین سرمایه گذاری هایی که شرکت های متعدد بر روی خودروهای الکتریکی انجام می دهند، این خودروها می توانند قدرت رقابت و درآمد خود را در میان بازار سایر خودروها حفظ کنند و حتی افزایش دهند.

از این رو شرکت پورشه قصد دارد علاوه بر سرمایه گذاری که بر روی خودروهای الکتریکی انجام داده است، خودروی الکتریکی خود را که در دسته ی خودروهای الکتریکی با مدل E قرار می گیرد تا سال ۲۰۱۹ طراحی و عرضه کند به گونه ای که این خودرو الکتریکی کاملا با محیط زیست سازگار می باشد.

پورشه و خودروهای الکتریکی مختلف

خودروهای الکتریکی به سه دسته تقسیم می شوند:

۱- خودروهای کاملا ًالکتریکی ( Full Electric (BEVs) )

۲- خودروهای الکتریکی هیبریدی ( Hybrid Electric Vehicles (HEVs) )

۳- خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه ( Plug-in Hybrid (PHEVs) )

تولید و توسعه خودروهای الکتریکی که در دسته ی دوم قرار می گیرند یعنی خودروهای الکتریکی هیبریدی در دستور کار پورشه قرار گرفته است به گونه ای که مقامات شرکت پورشه برای سرمایه گذاری به میزان ۷.۵ میلیارد دلار بر روی این نوع از خودروهای الکتریکی موافقت کرده اند.

مطالب مرتبط
پورشه Boxster Spyder 718 در حال گذراندن تست های نهایی

شرکت پورشه بر روی خودروی الکتریکی خود با مدل E تمرکز کرده است و قصد دارد دو هدف اصلی را در ساخت این مدل از خودروهای الکتریکی دنبال کند که این دو هدف شامل طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز برای این خودروی الکتریکی که شامل طراحی و تولید چرخ دنده، توسعه فناوری این خودروی الکتریکی برای به حداقل رساندن میزان آلایندگی و … می باشد.

شرکت پورشه پیش بینی کرده است که مبلغ ۱.۲۴ میلیارد دلار را برای خودروهای الکتریکی هیبریدی تبدیل خودروهای این شرکت به خودروهای الکتریکی هزینه خواهد کرد و علاوه بر این مبلغ ۸۷۲ میلیون دلار برای استفاده بهینه از فناوری های خودروهای الکتریکی هیبریدی، شارژ الکتریکی همراه و توسعه ی سیستم های متحرک هوشمند هزینه خواهد کرد.

چنین سرمایه گذاری عظیم شرکت پورشه شامل ساخت یک مرکز رنگ جدید به همراه کارخانه مونتاژ اختصاصی برای خودروهای الکتریکی، خرید یک نوار نقاله بزرگ برای منتقل کردن بدنه های رنگ شده به کارخانه مونتاژ می باشد.

منبع : MOTOR1

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.