سریعترین شاسی بلند یا SUV جهان، لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹

0

لامبورگینی اوروس: سریعترین شاسی بلند یا SUV جهان، لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹

لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹: پنج سال پس از رونمایی اولین کانسپت لامبورگینی اوروس، در نهایت این خودرو قرار است در مرکز لامبورگینی سنت اگاتا بولوگنسی، به مرحله تولید انبوه برسد.


تولید این خودرو برای لامبورگینی، یک موفقیت بزرگ به شمار می آید اما برای ما از آن جهت اهمیت دارد که سریعترین شاسی بلند یا SUV جهان است.

صفر تا صد لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹: سریعترین شاسی بلند یا SUV جهان

بله، ظاهرا لامبورگینی اوروس دارای سرعتی برابر با ۱۹۰ مایل در ساعت معادل ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است و در ۳.۶ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت معادل ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد.

این باعث می شود که از همتای ۱۸۷ مایل در ساعتی خود (۳۰۰ کیلومتر بر ساعت) یعنی، بنتلی بنتایگا، پیشی بگیرد و تقریبا سرعتی برابر با جیپ گرند چروکی ترک هاوک داشته باشد که تنها در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می رسد.

ویژگی های موتور لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹

لامبورگینی اوروس سرعت فوق العاده خود را مدیون موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری تویین توربو خود است که توانی برابر با ۶۵۰ اسب بخار را تولید می کند و می توان گفت اولین موتور ۸ سیلندری است که پس از ۳۰ سال توسط کارخانه لامبورگینی ساخته شده است.

این موتور دارای گشتاوری برابر با ۶۲۷ پوند پا است و دو توربو شارژر آن برای پاسخ بهتر جریان بنزین، در داخل سیلندر قرار داده شده اند.

لامبورگینی موتور توربو ۸ سیلندر را برای اوروس انتخاب کرد تا گشتاور کمتری را در مسیرهای افرود تولید کند.

دیفرانسیل و ترمزهای لامبورگینی اوروس۲۰۱۹

اوروس از یک سیستم تمام چرخ متحرک بهره می برد. در رانندگی عادی، گشتاور جلو به عقب آن ۴۰/۶۰ است، اما در موارد خاص، تا ۷۰ درصد از آن می تواند به جلو رسیده و در برخی موارد نیز ۸۷ درصد از این گشتاور می تواند به عقب برود.

مطالب مرتبط
IBM و ساخت کوچک ترین کامپیوتر دنیا

دیفرانسیل های مرکزی و عقبی تعبیه شده در این خودرو، هدایت گشتاور را بر عهده دارند. همچنین بسیاری از سخت افزارهای شاسی بلند در این خودرو به چشم می خورند.

لامبورگینی اوروس از وجود یک سیستم ضد رولینگ فعال ۴۸ ولتی بهره می برد که با سیستم تعلیق هوای تطبیقی و سیستم فرمان هیدرولیک محور عقب انطباق دارد. این امر می تواند وزن ۴۸۵۰ پوند این خودرو را پوشش دهد.

ترمزهای کربنی سرامیکی استاندارد، مخصوص این خودرو بوده و و بزرگترین ترمزهایی هستند که برای ماشین های تولیدی ساخته شده اند که با توجه به وزن و قدرت اوروس، کاملا ضروری هستند.

لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹، منحصر به فرد و جادار

علاوه بر این، این خودرو یک SUV منحصر بفرد است چرا که دارای فضای کافی برای ۵ سرنشین دارد. بنا بر گزارش تخت گاز، فضای کافی را برای مسافرین، پشتی، بار و چمدانها ارائه می کند.

اوروس از همان پلت فرمی بهره می برد که در بنتایگا، پورشه کایان و آئودی Q7 نیز استفاده شده است. اما همانطور که می بینید، هیچ شباهتی به آنها ندارد.

داخل و قیمت لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹

در داخل کابین نیز سبک کلاسیک شش ضلعی لامبورگینی و سیستم اطلاعاتی جدید دو صفحه نمایشی ائودی A8 قابل مشاهده است.

اوروس در ابتدای بهار ۲۰۱۸ وارد ایالات متحده خواهد شد و قیمت پایه آن ۲۰۰،۰۰۰ دلار خواهد بود.

لامبورگینی امیدوار است که تا سال ۲۰۱۹، ۳۵۰۰ دستگاه از این خودرو را تولید و به فروش برساند.

بیشتر بخوانید:

کانسپت کادیلاک با سوخت هسته ای با صد سال عدم نیاز به سوخت

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.