خوردن فقط دو سوسیس در هفته ممکن است خطر سرطان سینه را افزایش دهد

0

خوردن فقط دو سوسیس در هفته ممکن است خطر سرطان سینه را افزایش دهد

سوسیس : تحقیقات جدید نشان می دهد که برخی از شواهد حاکی از این است که پس از مصرف گوشت های فرآوری شده مثل سوسیس، احتمال ابتلا به سرطان سینه افزایش می یابد.

محققان براساس تجزیه و تحلیل بیش از ۲۶۰،۰۰۰ زن، دریافتند که خطر ابتلا به سرطان سینه بیش از یک پنجم برای افرادی که بیش از ۹ گرم گوشت فرآوری شده در روز مصرف می کنند، معادل حدود دو سوسیس در هفته است. با این وجود، تیم هیچ ارتباطی بین مصرف گوشت قرمز و خطر ابتلا به سرطان پستان پیدا نکرد.

پروفسور جیل پل، مدیر موسسه بهداشت و سلامت دانشگاه گلاسکو در انگلستان و همکارانش اخیرا یافته های خود را در مجله اروپایی سرطان گزارش دادند.

گوشت فرآوری شده، به گوشت هایی گفته می شود که اصلاح شده اند تا عطر و طعم آنها افزایش باید یا طول عمر آنها را افزایش دهند. سوسیس، بیکن، هات داگ و سالامی فقط نمونه ای از گوشت فرآوری شده هستند.

اما در حالی که این غذاهایی مانند سوسیس ممکن است جوانه های چشایی زبان را تحریک کنند، برای سلامتی ما مضر هستند. در سال ۲۰۱۵، سازمان جهانی بهداشت (WHO) تأیید کرد که گوشت فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش می دهد، در حالی که گوشت قرمز خطر سرطان زایی برای انسان ندارد. این نتیجه گیری از بررسی بیش از ۸۰۰ مطالعه انجام گرفت.

تحقیقات قبلی نیز نشان داده است که گوشت فرآوری شده و قرمز ممکن است خطر سرطان سینه را افزایش دهد. پروفسور پهل و همکارانش در پی کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ارتباط با مطالعه جدید خود بودند.

گوشت فرآوری شده، سوسیس  و سرطان پستان

این تحقیق شامل ۲۶۲۱۹۵ زن در سن ۴۰ تا ۶۹ سالگی بود. همه زنان اهل بریتانیا بودند. پروفسور پهل و تیمش، این اطلاعات را برای خانم هایی که گوشت قرمز و فرآوری شده استفاده می کردند مورد بررسی قرار دادند. داده های سرطان پستان از طریق ثبت سرطان و اطلاعات مربوط به پذیرش بیمارستان مشخص شده است.

مطالب مرتبط
خطر ابتلا به سرطان پستان : آیا شما در معرض آن هستید؟

در مجموع ۴۸۱۹ زن مبتلا به سرطان پستان در طی ۷ سال پیگیری شدند. در مقایسه با زنانی که مصرف گوشت فرآوری شده کمتری داشتند، افرادی که حداقل ۹ گرم گوشت فرآوری شده در روز مصرف می کردند ۲۱٪ بیشتر در خطر ابتلا به سرطان سینه بودند.

هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز مانند گوشت گاو و گوساله و خطر ابتلا به سرطان پستان یافت نشد. محققان سپس تجزیه و تحلیل خود را با نتایج ۱۰ مطالعات قبلی که در مورد مصرف قرص و پردازش گوشت و خطر ابتلا به سرطان سینه مورد بررسی قرار گرفته بود، به آنها کمک کرد تا این ارتباط را در ۱.۶۵ میلیون زن ارزیابی کنند.

این نشان می دهد ۹ درصد، خطر سرطان پستان منوپوز با مصرف گوشت فرآوری شده افزایش می یابد. باز هم، هیچ ارتباطی بین مصرف گوشت قرمز و خطر ابتلا به سرطان پستان نشان داده نشد.

این یافته ها پس از بررسی عوامل دیگر مثل رژیم غذایی، سبک زندگی، عوامل اجتماعی و وزن، به دست آمد.

نوید ستار (Naveed Sattar)، که در موسسه علوم قلب و عروق در دانشگاه گلاسکو کار می کند، با بیان نتایج بدست آمده گفت:

“علاوه بر اثراتی که قبلا شناخته شده بود در مورد تاثیر گوشت فرآوری شده بر سایر گونه های سرطانی، شواهد جدید نیز نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به سرطان در زنان بخصوص زنان یائسه با مصرف این مواد غذایی بود.”

با این حال، برای تأیید یافته ها، تحقیقات بیشتری لازم است.

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.