۱۱ خاصیت شگفت انگیز سیب زمینی شیرین

0

 مزایای سلامتی سیب زمینی شیرین شامل توانایی آنها در افزایش وزن مفید، تقویت ایمنی، هضم بهتر، درمان آسم و برونشیت و کنترل دیابت می باشد. سیب زمینی شیرین همچنین در درمان آرتریت و زخم معده کمک کننده است.

سیب زمینی شیرین چیست؟

سیب زمینی شیرین، همچنین به عنوان یامر شناخته می شود، محصولات غلات با نام علمی Ipomoea batatas است. گیاه آن خزنده بوده و دارای برگ های قلبی و یا لوبی شکل است. رنگ این غده خوراکی از رنگ بنفش یا قرمز تا زرد یا سفید متفاوت است، این تغییر رنگ بستگی به نوع خاک، آب و هوا و مواد معدنی موجود خاک دارد.

نوع قرمز رنگ دارای گوشتی سخت تر می باشند در حالی که نوع سفید و زرد رنگ آن گوشتی نرم تر و آبدارتر دارند. انواع قرمز دارای عطر و بوی خاصی است.

مزایای بهداشت سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین، دارای مزایای سلامتی زیادی است. بیایید جزئیات آنها را در زیر بررسی کنیم.

 بهبود گوارش

محتوای فیبر در سیب زمینی شیرین، بالاتر از سیب زمینی معمولی است و این به آنها مزه بیشتری می دهد! هنگامی که این دو عامل با مواد معدنی دیگر مانند منیزیمی که در سیب زمینی شیرین، وجود دارد، ترکیب می شوند آن را به یک ماده خوراکی مسهل برای هضم بهتر می کند. سیب زمینی شیرین نیز به راحتی قابل هضم است زیرا اغلب حاوی نشاسته است. آنه تسکینی برای معده و روده محسوب می شوند، بنابراین می توانید با کمک آنها مشکلات گوارشی و هضمی خود را درمان کنید.

افزایش وزن

سیب زمینی شیرین، حاوی مقدار زیادی نشاسته پیچیده همراه با ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین های سالم است. علاوه بر این، آنها به راحتی هضم می شوند. بنابراین، آنها انرژی زیادی را تولید می کنند و برای افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند بسیار موثر می باشند.

مطالب مرتبط
6 ماده غذایی که هورمون های بدن را به طور طبیعی تنظیم می کنند

افرادی که به تازگی به یک بیماری خاص مبتلا شده اند و یا در مورد کمبود مواد معدنی بدن خود آگاهی دارند باید از سیب زمینی شیرین خوششان بیاید. زیرا هیچ عوارض جانبی برای سیب زمینی شیرین کشف نشده است و اکثر مواد مغذی و مکمل های غذایی را دارا می باشد.

درمان التهاب

سیب زمینی شیرین دارای خواص ضد التهابی است. این ویژگی و خاصیت آن در درجه اول به دلیل حضور بتا کاروتن، ویتامین C و منیزیم است. آنها در درمان التهاب داخلی و خارجی موثرند.

تقویت سیستم ایمنی

سیب زمینی شیرین، تقویت کننده عالی سیستم ایمنی است که بدن شما را از انواع مختلفی از بیماریها محافظت می کند. آنها بسیار غنی از بتا کاروتن هستند که یک آنتی اکسیدان اصلی است  و همچنین دارای ویتامین های پیچیده ای همچون  ویتامین C و B، آهن و فسفر است. همه این مواد مغذی به تقویت ایمنی کمک می کند و شما را سالم نگه می دارد.

از بین بردن آسم

سیب زمینی شیرین در جلوگیری از احتقان بینی، برونشیت و بیماری ریه موثر است. در نتیجه، آسم را تسکین می دهد. عطر این سیب زمینی در درمان آسم بی تاثیر نیست.

درمان برونشیت

اعتقاد بر این است که سیب زمینی شیرین قادر به گرم کردن بدن است، احتمالا به دلیل شیرینی و سایر مواد مغذی که بر بدن تاثیر می گذارد. این ویژگی همچنین برای افرادی که مبتلا به برونشیت هستند نیز مفید است و همچنین اثر قدرتمند آن بر تراکم. غلظت ویتامین C، آهن و سایر مواد مغذی به برونشیت کمک می کند.

کاهش درد آرتروز

بتا کاروتن، منیزیم، روی و پروتئین ویتامین B , سیب زمینی شیرین را منبع مهمی برای کنترل آرتریت کرده است. آبی، که در آن سیب زمینی شیرین جوش داده شده است می تواند به صورت خارجی بر روی مفاصل بکار برده شود تا درد ناشی از آرتروز را کاهش دهد.

مطالب مرتبط
لیفتینگ صورت و بدن با آر اف ( RF ) چگونه انجام می شود؟

درمان سرطان

بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان قوی و یک ماده ضد انعقادی بوده و رنگدانه ای است که باعث ایجاد رنگ پوست سیب زمینی شیرین می شود. بتا کاروتن و ویتامین C موجود در سیب زمینی شیرین برای درمان انواع مختلف سرطان، به ویژه  سرطان کولون، سرطان  روده، سرطان  پروستات،  سرطان کلیه و سایر اندام های داخلی بسیار مناسب می باشند.

درمان زخم معده

سیب زمینی شیرین یک اثر آرام بخش بر روی معده و روده دارد. ویتامین B، ویتامین C، بتا کاروتن، پتاسیم و کلسیم در درمان زخم معده بسیار موثر هستند. علاوه بر این، مقدار زیادی مواد غذایی در سیب زمینی شیرین باعث جلوگیری از یبوست و ایجاد تشکیل اسید می شود و بنابراین احتمال زخم را کاهش می دهد. خواص ضد التهابی و تسکین دهنده سیب زمینی شیرین نیز درد و التهاب زخم را کاهش می دهد.

کنترل دیابت

بر خلاف باور عمومی، سیب زمینی شیرین برای بیماران دیابتی مفید است. شگفت آور است که، آنها در تنظیم قند خون با کمک به ترشح و عملکرد مناسب انسولین بسیار موثر هستند. مطمئنا، این بدان معنا نیست که افراد مبتلا به دیابت باید بدون هیچ گونه نگرانی بخورند. سیب زمینی شیرین می تواند جایگزین مصرف برنج یا کربوهیدرات را به عنوان یک گزینه سالم شود.

جلوگیری از کم آب شدن بدن

فیبر موجود در سیب زمینی شیرین به بدن کمک می کند آب را حفظ کند. این باعث می شود که تعادل آب در بدن حفظ شود و هیدراته بماند و سلول های بدن به طور موثر تری عمل کنند.

مزایای دیگر سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین برای کمک به افراد برای ترک اعتیاد مانند ترک سیگار ، نوشیدنی های الکلی و مصرف مواد مخدر موثر است. آنها برای سلامت شریان ها و رگ ها مفید هستند، زیرا از سخت شدن دیواره های رگ ها پیشگیری می کنند. غلظت بالای بتا کاروتن (یک فرم جایگزین ویتامین A) و فسفر در این ماده غذایی، برای سلامتی چشم و قلب بسیار عالی است.

مطالب مرتبط
رژیم ضد سلولیت - چگونه از سلولیت خلاص شویم؟

 اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.