«سینا سرلک»، «رضا صادقی» و «علی لهراسبی» به دو سال زندان محکوم شدند

«سینا سرلک»، «رضا صادقی» و «علی لهراسبی» به دو سال زندان محکوم شدند

حکم حبس برای سه خواننده موسیقی

این خبر حکایت از این می کند که با توجه به قانون حق مولفین، خبرنگاران و صاحبان رسانه هم می توانند نسبت به کانال هایی که مطالب، اخبار، گزارش ها و عکس های آنها را کپی کرده و یا از آنها بهره جسته و در کانال خود منتشر کرده اند شکایت کرده و از حق و حقوق و زحمات خود در برابر سواستفاده گران دفاع کنند

«علی لهراسبی، سینا سرلک و رضا صادقی (خواننده) به اتهام مشارکت در سرقت ادبی ازسوی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران گناهکار شناخته شدند و رأی صادره برای این سه خواننده تحمل دو سال حبس تعزیری است»؛ خبری که روز گذشته در رسانه‌ها به سرعت منتشر شد و بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد.


ماجرا از این قرار است که «علی لهراسبی و رضا صادقی ترانه «سوغاتی» از اردلان سرفراز را خوانده و منتشر کرده بودند؛ قطعه «برخیز» با صدای سینا سرلک هم که به‌ عنوان یکی ازقطعات سریال پربیننده شهرزاد منتشر شده بود در گذشته با صدای ابراهیم حامدی و با نام محتاج منتشر شده بود که سروده اردلان سرفراز است. سرفراز با وکالت صالح دادگر پیگیری‌های لازم را انجام داده است.

این پرونده در دادگاه فرهنگ و رسانه بررسی و منجر به صدور کیفرخواست شده. سپس به شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت ارجاع و نهایتاً رأی صادر شده خبر از محکومیت این سه خواننده داشته است.»

رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ دراین باره به «ایران» گفت: آقای اردلان سرفراز در عرصه فرهنگ و هنر مرد شناخته شده‌ای هستند هر چند با عقاید و تفکرات ایشان هیچ نوع ارتباطی ندارم. جایگاه ایشان در ادبیات و ترانه روشن و واضح است.


وی افزود: ماجرای این اتفاق به دو سال پیش برمی گردد؛ زمانی که در بندرعباس بودم به همراه تعدادی از دوستانم ۴ بیت از قطعه «سوغاتی» با شعری از اردلان سرفراز را به همراه گیتار زمزمه کردم که البته هیچ نوع تنظیم و ضبطی در کار نبوده و بعد از آن این کار در کانال تلگرامی‌ام از سوی یکی از دوستانم منتشر شد. این اتفاق یک کار خیلی عامی است که هرکسی می‌تواند درجمع دوستانه یا به تنهایی برای خود بخواند. دراین فایل صوتی حتی صدای باز و بسته شدن در هم به گوش می‌رسد، اما متأسفانه چندی بعد ادمین کانال تلگرامی ایشان متنی را مبنی بر اینکه سرقت ادبی انجام داده‌ام منتشر کردند.
صادقی ادامه داد: ظاهراً آقای سرفراز این شکایت را تنها ازمن نداشته بلکه نسبت به دیگر دوستان، آقای لهراسبی و آقای سرلک هم شکایت و اعتراض داشته است.

این خواننده پاپ افزود: گویا چندین بار از سوی مرجع محترم قضایی احضاریه فرستاده شده، حالا یا دیده نشده یا آنکه به‌ دست ما نرسیده است و بر طبق پیگیری‌هایی که از سوی وکیلم انجام شد در آخرین احضاریه دادگاه که در ایام محرم بوده است من در شهر بندرعباس بوده‌ام و به دلیل بعد مسافت و ضیق زمان، امکان حضور در مرجع محترم قضایی میسر نشد.

صادقی در پایان اظهار کرد: به دستگاه قضایی اعتماد دارم و احترام ویژه‌ای قائل هستم و این اتفاق به‌دلیل حضور نداشتن ما در دادگاه به وجود آمده است که ان‌شاءالله به زودی این مسأله مرتفع خواهد شد.
علی لهراسبی دیگر خواننده موسیقی پاپ نیز در این باره گفت: تا به امروز هیچ احضاریه ای از سوی دادگاه به‌دست ما نرسیده تا نسبت به آن ادله‌ای ارائه دهیم. وی افزود: ما به رأی دادگاه احترام می‌گذاریم و نظر قوه قضائیه یا احکام آن برای من محترم است و ان‌شاءالله با حضور در دادگاه این مشکل برطرف خواهد شد.
مسعود دهقان تهیه‌کننده و مدیر برنامه سینا سرلک هم با انتشار خبری در رسانه‌ها با اشاره به اقامت موقت این خواننده موسیقی ایرانی در خارج از کشور گفت:

ما از این شکایت و برگزاری دادگاه بی‌اطلاع بودیم و امروز از طریق رسانه‌ها در جریان حکم صادرشده قرار گرفتیم. این حکم دادگاه غیابی بوده و قابل تجدیدنظرخواهی است و در اسرع وقت از طریق وکیل سینا سرلک به آن اعتراض خواهیم کرد.
دهقان اضافه کرد: سینا سرلک از خوانندگان خوب کشور است و چنین حواشی از اعتبار و ارزش ایشان در بین مخاطبان کم نخواهد کرد.

مطالب مرتبط
بهترین نقش‌آفرینی‌های بازیگران در فیلم های ترسناک (قسمت اول)

نظرات بسته شده است.