شباهت هواوی P20 لایت به آیفون ۱۰

0

شباهت هواوی P20 لایت به آیفون ۱۰

P20 لایت : شرکت هواوی که در زمینه ی شبکه های کامپیوتری، ارتباطات و طراحی و تولید تلفن های همراه هوشمند فعالیت دارد قصد دارد در ۲۷ مارس سال ۲۰۱۸ که برابر است با ۷ فروردین ۱۳۹۷ از پرچم داران تلفن های همراه هوشمند خود تا به امروز رونمایی کند، که این پرچم داران شامل تلفن های همراه هوشمند هواوی P20 و هواوی P20 پلاس می باشند.

اما همانطور که می دانید شرکت هواوی قبل از طراحی تلفن های همراه P20 و P20 پلاس، تلفن همراه هواوی P20 لایت را نیز عرضه کرده بود که نسخه ای ضعیف تر و ارزان تر از نسخه های P20 و P20 پلاس بود اما در تصاویری که از هواوی P20 لایت لو رفت به صورت شگفت انگیزی با شباهت بسیار زیاد این محصول شرکت هواوی با آیفون ۱۰ رو به رو شدیم.

اگر تصویری از آیفون ۱۰ را ملاحظه کرده باشید مطمئناً مشاهده کرده اید که در بالای صفحه نمایش یک بریدگی وجود دارد که در کنار آن یک دوربین دوتایی عمودی قرار گرفته است، دقیقا همین ویژگی ها و شاخص های استفاده شده در تلفن همراه هوشمند آیفون ۱۰ در هواوی P20 لایت نیز قرار گرفته است.

رندرهای مرتبط با هواوی P20 لایت وجود بریدگی در بالای صفحه ی این تلفن همراه هوشمند را به اضافه ی دوربین دوتایی که به صورت عمودی قرار گرفته است را تایید می کنند و این ویژگی ها نشان دهنده ی آن است که هواوی P20 لایت شباهت بسیار زیاد و شگفت انگیزی به آیفون ۱۰ دارد.

البته بریدگی که در بالای صفحه ی تلفن همراه هوشمند هواوی P20 لایت قرار دارد از نظر قرار گیری در بین بریدگی های کوچک اسنشال فون قرار می گیرد و نسبت به بریدگی بالای صفحه ی آیفون ۱۰ عریض تر می باشد.

مطالب مرتبط
رونمایی هوآوی از Y6 مدل 2018

شباهت های هواوی P20 لایت و آیفون ۱۰

این مسئله در حالی است که در گوشی هواوی P20 لایت بریدگی اسنشال فون تنها در دور دوربین سلفی می باشد اما همین ویژگی در آیفون ۱۰ به صورتی می باشد که بریدگی در بالای صفحه آن دارای مجموعه ای پیچیده از دوربین ها و سنسورها می باشد و هدف از استفاده از این دوربین ها و سنسورها در آیفون ۱۰، تشخیص چهره ی فیس آی دی، ایموجی ها و دیگر قابلیت های مرتبط با اسکن سه بعدی چهره می باشد.

شرکت اپل با قرار دادن ویژگی های منحصر به فرد در آیفون ۱۰ مانند تشخیص چهره ی فیس آی دی، ایموجی ها و قابلیت های اسکن سه بعدی توانست کاربران زیادی را جذب خریداری آیفون ۱۰ بکند، اما در این بین نیز، شرکت هواوی بیکار ننشت و موفق شد نوعی تکنولوژی تشخیص چهره را برای رقابت با ویژگی تشخیص چهره ی فیس آی دی آیفون ۱۰ توسعه دهد.

احتمالا شرکت هواوی قصد دارد بخشی از این تکنولوژی تشخیص چهره ی خود را در تلفن همراه هوشمند خود یعنی هواوی P20 لایت قرار بدهد.

اما احتمال می رود از تشخیص چهره ی دو بعدی همانطور که در تلفن های همراه هوشمند سامسونگ و وان پلاس مشاهده کردید در گوشی هواوی P20 لایت نیز استفاده شود.

منبع : phonearena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.