شروع فصل پاییز و مبارزه و درمان حساسیت ها و آلرژی های پاییز

0

شروع فصل پاییز و مبارزه و درمان حساسیت ها و آلرژی های پاییز

متخصصان حساسیت و آلرژی می گویند اثرات بیماری هایی که در تابستان و هوای گرم و مرطوب ایجاد می شوند امکان دارد در فصل پاییز هم ادامه پیدا کنند. دکتر کلیفورد بست، متخصص حساسیت شناسی، استاد بالینی دانشگاه نیویورک و نویسنده کتاب راه های جدید برای مبارزه با حساسیت ها و آلرژی ها می گوید:

” با این روند که هوای زمین روز به روز گرم تر می شود ماندگاری و توان جابجایی هاگ ها و گرده های گیاهان افزایش پیدا می کند و زمانیکه آب و هوا گرم تر شود احتمال وجود این گرده ها نیز افزایش پیدا می کند.”

دکتر جانا تاک  متخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا می گوید: این شرایط برای بیماران مبتلا به آسم و با حساسیت بالا خطرناک می باشد.

از نظر دکتر بست به دلیل روند افزایشی دمای هوا پیش بینی می شود که میزان حساسیت های ایجاد شده در افراد نیز افزایش پیدا می کند. هاگ ها و گرده های تولید شده توسط گیاهان در فصل های مهر و آبان هنوز هم در هوا وجود دارند.

دکتر بست معتقد است که ۱۰ درصد جمعیت دنیا به این ذرات موجود در هوا حساس می باشند. دکتر تاک بیان می کند که حتی کسانی که حساسیت ندارند ممکن است امسال به این ذرات موجود در هوا حساسیت نشان دهند.

او در ادامه اضافه می کند مهم نیست شما چه کسی هستید یا کجا زندگی می کنید این هاگ ها  در همه جا پراکنده هستند و باعث فعال شدن پاسخ ایمنی بدن می شوند.

 

چگونگی مقابله با این شرایط حساست زا:

کارشناسان بست و تاک برای در امان ماندن از این هاگ ها چند نکته پیشنهاد کرده اند:

هر دو این کارشناسان معتقدند که بیماران مبتلا به آلرژی قبل از شروع علائم بیماری، باید داروهای خود را مصرف کنند. دکتر تاک توصیه می کند که حساسیت، یک نوع بیماری التهابی است که زمانیکه شروع شود درمان آن مشکل می شود.

او در ادامه می گوید سعی کنید فضای خود را عاری از هر گرد و غبار و گرده نگه دارید زیرا زمانیکه میزان آنها در هوا بالا برود، خانه شما بهترین مکان برای پناه بردن می شود.

درها و پنجره های خانه خود را باز نگذارید. ممکن است بخواهید کمی هوای منزلتان عوض شود و هوای تازه استنشاق کنید اما آگاه باشید با این کار میزان زیادی هاگ و گرده وارد منزل شما می شود.

به طور مرتب منزلتان را گردگیری کنید و جارو بزنید. حتی فیلتر های جارو را هرچند مدت یک بار عوض کنید. با این کار هاگ ها و اسپور هایی که وارد منزلتان شده اند را خارج خواهید کرد.

دکتر بست می گوید اگر به ناچار در محیطی قرار گرفتید که گرده و هاگ بسیاری داشت بعد از برگشت به خانه حتما موهای خود را بشویید در غیر اینصورت گرده ها به تخت خواب شما منتقل خواهد شد.

چشم های خود را هر روز با محلول های مخصوص شست و شو دهید با این کار عوامل حساسیت زا از بین خواهند رفت.

دقت کنید که قبل از بیرون رفتن از منزل داروهای خود را برداشته باشید.

دکتر بست می گوید این هاگ ها در شرایط آب وهوایی گرم و مرطوب رشد می کنند و باقی می مانند پس سعی کنید میزان رطوبت منزل خود را کنترل کنید اگر میزان رطوبت از ۵۰درصد بالاتر رفت سریع آن را پایین بیاورید. دستگاه های تهویه هوا می توانند میزان رطوبت هوا را کنترل کنند و اگر دمای هوا بیش از اندازه بالا برود، آنرا پایین بیاورد.

 

مطالب مرتبط
بهترین روغنهای گیاهی برای درمان آلرژی کدامند؟

نویسنده مقاله: لیندا کارل در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.