شباهت شگفت انگیزی بین صحبت کردن حیوانات با یکدیگر و صحبت کردن انسان ها وجود دارد

هنگامی که حیوانات با یکدیگر به صحبت کردن می پردازند، تعاملات آن ها ممکن است به مراتب بیشتر از آن چیزی باشد که انسان توقعش را دارند. بر اساس یک مطالعه جامع جدید که در این خصوص انجام شده است، بسیاری از گونه ها در ارتباط با یکدیگر درست مثل انسان ها با یکدیگر صحبت می کنند .که واقعا شگفت انگیز است.

0

شباهت شگفت انگیزی بین صحبت کردن حیوانات با یکدیگر و صحبت کردن انسان ها وجود دارد

هنگامی که حیوانات با یکدیگر به صحبت کردن می پردازند، تعاملات آن ها ممکن است به مراتب بیشتر از آن چیزی باشد که انسان توقعش را دارند. بر اساس یک مطالعه جامع جدید که در این خصوص انجام شده است، بسیاری از گونه ها در ارتباط با یکدیگر درست مثل انسان ها با یکدیگر صحبت می کنند .که واقعا شگفت انگیز است.

در واقع انسان ها از دیرباز تصور می کردند که روند تکامل طولانی مدتی که  منجر به تفکر و صحبت کردن ما شده همان چیزی است که ما را  از بقیه ی حیوانات جدا می کند، اما اکنون محققان می گویند که حیوانات نیز قادرند در روابط خود به همین شیوه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. گویا این الگوهای ارتباطی در تمام حیوانات از انواع مختلف پرندگان گرفته تا فیل ها قابل مشاهده هستند.

پس از بررسی صدها مطالعه ی قبلی که بر روی انواع مختلفی از پستانداران، حشرات و دوزیستان انجام شده بود، این تیم تحقیقاتی چارچوبی را برای تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که در میان گونه های مختلف حیوانات رد و بدل می شود کشف نمودند.

از این طریق، محققان به زودی قادر خواهند بود تا زبان گونه های مختلف را نیز درک کنند و شاید بتوانند به این موضوع پی ببرند که آن ها در تعاملات خود به هم چه می گویند.

یکی از افراد این تیم  تحقیقاتی تحت عنوان کوبین کندریک از دانشگاه یورک بریتانیا در این خصوص می گوید: “هدف نهایی این چارچوب، مقایسه انواع گونه های مختلف با یکدیگر و درک نحوه ی برقراری ارتباط دربین آن هاست.

“چنین چارچوبی به محققان اجازه می دهد که تاریخ تکاملی این رفتار نوظهور قابل توجه را ردیابی کنند و سوالات پیرامون ریشه های زبان بشری را مورد تحلیل بیشتری قرار دهند.”

مطالب مرتبط
نحوه خصوصی کردن اینستاگرام

تکمیل این تحقیقات در مورد عادت های سخن گفتن حیوانات  شاید چیزی در حدود ۵۰ سال طول بکشد، اما پشتکار محققانی که در حال انجام این تحقیقات هستند ممکن است سبب کسب دستاوردهای قابل توجهی شود.

با این که در نظر گرفتن حیوانات متفاوت در تحقیقات مختلف امری بسیاررایج است،  لکن نتایج به دست آمده نشان می دهد که تفاوت در نحوه ی مکالمه ها بسیار متفاوت می باشد. بعضی از پرندگان آوازه خوان قبل از پاسخ دادن کمتر از ۵۰ میلی ثانیه صبر می کنند، در حالی که این بازه زمانی برای نهنگ های عنبر در حدود ۲ ثانیه است.

در مقایسه، ما انسان ها تمایل داریم فاصله ای حدود ۲۰۰ میلی ثانیه  را برای پاسخ گویی مکث کنیم ، بنابراین به نظر می رسد این آن چه به عنوان مکث بی ادبانه در نظر گرفته می شود  به گونه شما بستگی داشته باشد..

به عنوان مثال، سار های اروپایی (Sturnus vulgaris) هیچ گونه مکثی در مکالمه هایشان ندارند. بنابراین اگر مکثی رخ دهد، پرنده ی دیگر آن را به عنوان بی ادبی یا عدم تمایل به ادامه ی مکالمه در نظر گرفته و و از آن پرنده دور می شود.

محققان می خواهند تمام این داده ها را جمع آوری کرده و به یک جمع بندی کلی در این خصوص دست یابند. بخشی از این تحقیقات، استفاده از اصطلاحات رایج است  به عنوان مثال- در حال حاضر، محققان در حال مطالعه پرنده های آواز خوانی هستند که می توانند مکالمات خود را به صورت آوازهای دو نفری انجام دهند، در حالی که محققانی که میمون ها را مورد مطالعه قرار داده اند ممکن است مکالمات آن ها را  به صورت گفت و گوهای متناوب در نظر بگیرند..

. با توجه به الگوهای مختلف  به کار گرفته شده در مطالعات مختلف برای گونه های متفاوت، ما می توانیم به درک بهتری از این موضوع دست یابیم که حیوانات چگونه با یکدیگر صحبت می کنند.

مطالب مرتبط
گوشی هوشمند جدید HTC در 15 ژوئن معرفی می شود

به گفته یکی از محققان این تحقیق، سونجا ورنز از موسسه مکس پلانک که متخصص روان شناسی زبان هلندی نیز هست، این تحقیقات یافتن ریشه های زبان انسانی را نیز ساده تر خواهد کرد و شاید ما بتوانیم دریابیم که انسان ها دقیقا از چه زمانی لب گشودند و توانستند با یکدیگر صحبت کنند.

او می گوید همه ی ما دانشمندان بر این عقیده ایم، که این زمینه ها می توانند دارای ریشه های مشترکی باشند، و ما امیدواریم با انجام این تحقیقات بتوانیم ریشه های مشترک زبان انسان ها و حیوانات را کشف نماییم.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.