طرز تهیه سالاد سزار ،یکی از معروف‌ترین سالادهای مجلسی

0

سالاد سزار یکی از  معروف‌ترین سالادهای مجلسی است که بیشتر در رستوران های خاص سرو می شود. جالب آن که این سالاد ایتالیایی اولین بار توسط یکی از مهاجران جنگ جهانی اول به نام سرآشپز سزار کاردینی (cesare cardini) تهیه شده و جالب‌تر آن که توانسته به خوبی جای خود را میان ذائقه ایرانیان باز کند.

سالاد سزار با مواد مختلفی سرو می شود و شما می توانید نسبت به ذائقه خود  آن را تهیه نمایید. سالاد سزار وعده‌ای سبک، کم کالری و خوش‌طعم است که تهیه آن تنها بیست دقیقه از وقت شما را می‌گیرد.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که سالاد سزار در طول قدمت صد ساله خود دستخوش تغییراتی شده و در کنار ترکیبات ثابت و مشخص خود، مواد دیگری نیز به آن اضافه شده است که در ادامه به ‌آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار (برای ۵ نفر)

  • کاهو: ۱ بوته
  • نان تست: ۴-۳ عدد
  • روغن زیتون: ۱۵۰ میلی لیتر
  • پنیر پارمیزان: ۱۰۰ گرم
  • سرکه سفید: ۱ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • آب لیموی تازه: ۲ قاشق غذاخوری
  • سس ورسترشایر: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد سزار

مرحله ۱: خرد کردن کاهو

 ابتدا قسمت های سالم و تازه کاهو را انتخاب می‌کنیم (طعم دلچسب سالاد سزار بستگی به کاهوهای ترد و تازه دارد)، پس از آن برگ ها را خوب می‌شوییم و خشک ‌می‌کنیم، و سپس کاهوها را با دست به اندازه متوسط (نه خیلی ریز و نه خیلی درشت) درون ظرف موردنظر برای تهیه سالاد سزار تکه تکه می‌کنیم.

مرحله ۲:  تهیه کروتان (نان تست برشته شده)

نان های تست را به صورت مربع‌های یک سانتی متری برش می زنیم (از قسمت‌های نرم و اسفنجی نان استفاده کنید تا مواد بهتر به خورد آن برود) سپس نان‌های خرد شده را درون تابه نچسب آغشته به کمی روغن زیتون و سیر له شده با حرارت ملایم و یا مایکروویو و توستر، به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه سوخاری می کنیم.

مطالب مرتبط
تهیه سالاد سبزیجات با گوشت پخته شده + ارزش غذایی و میزان کالری

مرحله ۳: تهیه سس مخصوص سالاد سزار

ابتدا تخم مرغ‌ها را به مدت ۲ دقیقه آبپز می‌کنیم، سپس آب لیمو، تخم مرغ، سرکه سفید یا سرکه سیب، سس ورسترشایر، نمک و فلفل را مخلوط کرده و با همزن یا غذاساز به مدت ۳ تا ۴ دقیقه مخلوط می کنیم. بعد از یکدست شدن سس، روغن زیتون را به شکل خطی باریک و پیوسته می‌افزاییم، این اضافه کردن و هم زدن را تا جایی ادامه می‌دهیم که سس حالت مایونز و غلیظ به خود بگیرد.

مرحله ۴: سرو سالاد سزار

برای سرو سالاد سزار کافی است کروتان (نان‌های تست سوخاری) و پنیر پارمیزان رنده شده را به برگ‌های خرد شده کاهو اضافه کرده و در نهایت سس مخصوص دست‌ساز را به مواد اضافه کنیم.

اکنون سالاد سزار ما آماده است.

میزان کالری

این مقدار سالاد سزار، یعنی برای ۵ نفر حدوداً از ۷۰۰ کالری برخوردار است.

سخن آخر

همانطور که قبلا اشاره کردیم  این سالاد در طول تاریخ به دلیل مسائل مختلف دستخوش تغییراتی شده است، حاصل این تغییرات، اضافه شدن موادی چون سینه مرغ گریل شده، ماهی دودی، میگو، گردو و … به دستور تهیه این سالاد ایتالیایی است که شما می‌توانید بسته به ذائقه خود از این مواد در سرو سالاد نیز بهره ببرید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.