طرز تهیه مرغ زنجبیلی

0

این نوشتار از وردنگار به آموزش طرز تهیه مرغ زنجبیلی می‌پردازد. مرغ زنجبیلی یک غذای بسیار خاص بوده و می‌تواند یک انتخاب عالی برای کسانی باشد که از دستِ غذاهای تکراری به ستوه آمده و به دنبال آن اند که غذاهایی جدید امتحان کنند. افزون بر جدید و خاص بودن این غذا، از سایر مزایای آن می‌توان به خوش‌طعم بودن و البته فوری بودن آن اشاره داشت.

مرغ زنجبیلی

مناسب برای:

۴ نفر

زمان تهیه:

۱۵ دقیقه

مواد لازم:

  • ۲ عدد پیازچه بزرگ (بریده شده)
  • یک چهارم فنجان روغن بادام زمینی (در صورت نبود روغن بادام زمینی می‌توانید از یک روغن خنثی دیگر مانند روغن آفتابگردان استفاده کنید)
  • ۸۰۰ گرم ران و سینه‌ی مرغ بدون استخوان و پوست (قطعه قطعه شده)
  • ۱ فنجان برگ و ساقه گشنیز
  • ۱ قطعه زنجبیل
  • ۳ قاشق غذاخوری سس سویا
  • مقداری شکر

طرز تهیه مرغ زنجبیلی

مرحله اول:

در مرحله اول باید پیازچه ها را مرتب کنید. برای این کار هر کدام از آن‌ها را به چند قطعه تقسیم کرده و سعی کنید قسمت‌های سبز پررنگ را از قسمت‌های سبز کمرنگ و سفید جدا کنید.

مرحله دوم:

روغن را در یک ماهیتابه ریخته و اجازه دهید در حرارت بالا گرما ببیند. زمانی که رنگ‌اش عوض شد، البته نه زمانی که به دود کردن افتاد، مرغ و نمک را درون آن ریخته و به هم بزنید.

اجازه دهید مرغ در ماهیتابه بماند تا زمانی که رنگ‌اش عوض شود و پخته به نظر برسد (حدود ۵ دقیقه). پس از این، مرغ را از ماهیتابه بیرون آورده و روی یک دیس قرار دهید. بلافاصله تا مرغ داغ است برگ‌های گشنیز و قسمت‌های سبزِ پیازچه را در اطراف آن بریزید. اجازه دهید روغن در ماهیتابه باقی بماند. در مرحله‌ی سوم با همین روغن کار داریم.

مطالب مرتبط
آموزش پخت غذاهای مجردی ساده

مرحله سوم:

در مرحله‌ی سوم به سراغ روغن بروید. اطمینان حاصل کنید که حداقل ۲ قاشق غذاخوری روغن در ماهیتابه وجود دارد. اگر این مقدار وجود ندارد، سعی کنید روغن بیشتری اضافه کنید. سپس زنجبیل را در آن ریخته و اجازه دهید تا زمانی که رنگ زنجبیل تغییر می کند بپزد (حدود ۱ دقیقه). پس از این قسمت‌های سفید پیازچه، سس سویا و مقدار کمی شکر را به آن اضافه کرده و برای ۳۰ ثانیه به هم بزنید.

پس از این محتویات ماهیتابه را با قاشق روی سینی حاوی مرغ و سبزیجات ریخته و نوش جان کنید.

نوش جان ….

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.