عدم دسترسی و نفوذ به هوم پاد اپل

0

عدم دسترسی و نفوذ به هوم پاد اپل

آی فیکس آی تی یک شرکت خصوصی می باشد که سن لوئیس اوبیستاپو ،  کالیفرنیا می باشد که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است. این شرکت در زمینه ی بررسی و تعمیر گجت ها، تلفن های همراه هوشمند، قطعات الکترونیکی فعالیت دارد. این شرکت خصوصی راهنمای تعمیر لوازم الکتریکی و لوازم الکترونیکی خانگی را به صورت رایگان و آنلاین در وب سایت خود قرار می دهد. این تیم متشکل از افراد متخصص می باشد که گجت های مختلف را مورد کالبد شکافی و بررسی جزء به جزء قرار می دهد.

تیم iFixit  در این اواخر به بررسی و کالبد شکافی هوم پاد که محصولی دستیار هوشمند صوتی اپل می باشد پرداخته است. تیم iFixit پس از انجام بررسی ها و مطالعات بسیار بر روی محصول هوم پاد شرکت اپل متوجه شده است که شرکت اپل این هوم پاد یعنی دستیار هوشمند صوتی را به گونه ای طراحی و تولید کرده است که علیرغم ظاهر ساده ای که دارد بسیار محکم و مقاوم در برابر ضربه و افتادگی می باشد و البته جالب ترین نکته در طراحی و عرضه ی هوم پاد اپل این است که این دستیار هوشمند صوتی درصورتی که دچار آسیب دیدگی و یا خرابی شود که امکان آن بسیار کم است، کاربران و استفاده کنندگان از این محصول به هیچ وجه نمی توانند این محصول را باز کنند و خودشان دست به تعمیر آن بزنند.

به گونه ای که تیم iFixit هم با استفاده از ابزاری مانند سشوار برقی صنعتی، پیک گیتار و چاقو نتوانست این دستیار هوشمند صوتی ، هوم پاد اپل را باز کند تا اینکه مجبور شد برای باز کردن هوم پاد اپل از یک اره ی آهن بر و دستگاه برش استفاده کند، این نکته ی عجیب در طراحی هوم پادهای اپل واقعا خارق العاده و شگفت انگیز است، بنابراین اگر شما هم حس کنجکاوی برای دیدن اجزای داخل هوم پاد اپل را داشته باشید باید از اره آهن بر و دستگاه برش برای بریدن و باز کردن آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط
کمپانی یاهو بر روی یک پلتفرم تبادل ارز مجازی ژاپنی سرمایه گذاری کرده است

یک درگاه ۱۴ پینی مخصوص اپل

تیم iFixit بعد از باز کردن هوم پاد اپل با یک درگاه ۱۴ پینی مخصوص اپل رو به رو شد که زیر پایه ی پلاستیکی هوم پاد اپل بود، تیم iFixit حدس می زند که از این پایه ی پلاستیکی هوم پاد اپل که یک درگاه ۱۴ پینی مخصوص اپل بوده است برای آزمایش و برنامه ریزی این محصول در زمان تولید و عرضه استفاده شده است. تیم iFixit گفته است که این درگاه ۱۴ پینی زیر لایه ی پلاستیکی هوم پاد توسط یک لایه ی زخیم پوشانده شده است که نمی توان از آن استفاده دیگری کرد.

تیم iFixit در ادامه ی بررسی خود متوجه شد که هوم پاد اپل دارای یک چیپست A8 و یک گیگابایت رم می باشد. همچنین شرکت اپل برای طراحی حافظه ی داخلی در این دستیار هوشمند صوتی از یک فلش توشیبای ۱۶ گیگابایتی استفاده کرده است.

هوم پاد اپل به گونه ای می باشد که کاربران نمی توانند موزیکی را در آن ثبت کنند و حتما باید موسیقی را از سرویس اپل موزیک استریم کنند و موزیک استریم کرده از اپل موزیک را با استفاده از ویژگی ایر پلی هوم پاد اپل پخش کنند. در هم پاد اپل از یک منبع تغذیه ی دو قسمتی که یکی از قسمت های آن بلوکی داخلی برای تبدیل کردن جریان AC به DC می باشد و قسمت دیگر یا دومین قسمت از این منبع تغذیه بلوک و یا حلقه ی بیرونی این هوم پاد اپل است که وظیفه ی رساندن جریان برق به هفت بلندگوی تعبیه شده در این دستیار هوشمند صوتی اپل و ساب ووفر چهار اینچی این هوم پاد اپل را برعهده دارد.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تیم iFixit برای باز کردن و نفوذ به هوم پاد اپل از روش های سختی مانند یک اره ی آهن بر و دستگاه برش استفاده کرده است بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که هوم پاد اپل بسیار با دوام و مقاوم می باشد.

مطالب مرتبط
تیزر سدان Pininfarina H500 در آستانه نمایشگاه پکن

به دردسر افتادن تیم iFixit برای باز کردن هوم پاد اپل

به دردسر افتادن تیم iFixit برای باز کردن هوم پاد اپل می تواند دلیلی برای این باشد که حتی اگر ۱ درصد هم هوم پاد اپل دچار آسیب دیدگی و خرابی شود شرکت کوپرتنیویی که مسئول تعمیر هوم پاد های اپل می باشد هزینه ی گزافی که برابر می شود با ۲۷۹ دلار را دریافت می کند. درواقع تیم iFixit بعد از کالبد شکافی و بررسی کامل این دستیار صوتی هوشمند اپل متوجه شد که یکی از دلایل این هزینه ی گزاف و بسیار گران که توسط شرکت اپل برای تعمیر هوم پاد های اپل از خریداران گرفته می شود سخت باز شدن این دستیار هوشمند صوتی می باشد. البته اگر مشکل هوم پاد اپل تنها به کابل پاورش خلاصه شود شرکت کوپرتنیویی دریافت ۲۷۹ دلار به ۲۹ دلار کاهش می دهد. و دیگر برای خراب شدن و یا آسیب دیدگی کابل پاور هوم پاد اپل نیازی به پرداخت ۲۷۹ دلار نیست فقط کافیست که مبلغ ۲۹ دلار را برای تعمیر آن پرداخت کنید.

شاید تا به حال اسم شرکت کوپرتنیویی را نشنیده باشید اما شرکت کوپرتنیویی نام دیگر شرکت اپل می باشد در واقع گاهی اوقات به شرکت اپل شرکت کوپرتنیویی نیز گفته می شود اما دلیل آن چیست؟ دلیلش آن است که شرکت اپل، به عنوان یک شرکت چند ملیتی آمریکایی که در زمینه ی طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم افزارهای کامپیوتری به ویژه طراحی و تولید تلفن های همراه هوشمند فعالیت دارد در شهر کوپرتینو که در ایالت کالیفرنیا واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا قرار داد تاسیس شده است، درواقع کوپرتنیو نام شهری می باشد که شرکت اپل در ابتدا در این شهر تاسیس شده بود به همین دلیل است که به شرکت اپل، شرکت کوپرتنیویی هم می گویند.

مطالب مرتبط
نیمه ی دوم سال 2018 را با رونمایی از اسپیکر هوشمند سامسونگ همراه باشید

شهر کوپرتینو زادگاه دفاتر مرکزی شرکت اپل می باشد که دارای بهترین مکان برای زندگی، بهترین شهرستان های آمریکا می باشد. این شهر در ۲۱ مین رتبه بندی در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از بهترین شهر های ایالت کالیفرنیا در رتبه ی دوم قرار گرفته است.

براساس گزارشات و اعلام شرکت اپل، این گجت در بهار سال آینده به بازارهای فرانسه و آلمان راه پیدا خواهد کرد.

منبع: macrumors

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.