عدم رضایت تکامل سیری از نگاه خالق آن

0

عدم رضایت تکامل سیری از نگاه خالق آن

سیری همچون دیگر دستیارهای هوشمند قابلیت کاربری قابل توجهی داشته و می توان از آن در مشکلات پرسشی بهره گرفت و محصولات مختلف اپل به این دستیار مجهز هستند.

عضو هیئت مدیره شرکت  SRI International به نام نورمن وینارسکی در سال ۲۰۱۱ دستیار هوشمند اپل را برای اولین بار در گوشی آیفون ۴ اس در دسترس کاربران قرار داد، نورمن وینارسکی نقش مهمی در توسعه ی این دستیار هوشمند داشت.

البته پس از مدتی این شرکت محصول دستیار هوشمند خود را به شرکت اپل واگذار کرد.

به گونه ای که در ابتدا شرکت اپل تصمیم گرفته بود این دستیار هوشمند را به عنوان یک اپلیکیشن به اپ استور خود اضافه کند اما بالاخره از این دستیار هوشمند در تلفن همراه هوشمند آیفون ۴ اس استفاده شد.

نورمن وینارسکی که توسعه دهنده ی سیری بوده است معتقد است بعد از اینکه این دستیار هوشمند را به شرکت اپل واگذار کرده است، این دستیار هوشمند نتوانسته است آنچنان که از قبل برنامه ریزی شده بود روند تکامل و بهبود خود را طی کند و در این زمینه با مشکلاتی رو به رو شده است.

خالق سیری معتقد است که این دستیار هوشمند تنها همان ویژگی ها و قابلیت هایی را که داشته است حفظ کرده است و پیشرفت و نوآوری خاصی نداشته است.

او معتقد است که ضعف ویژه ای از این دستیار هوشمند که به چشم می آید ضعف هوش مصنوعی در آن است و شرکت  اپل از زمانی که این دستیار هوشمند به او واگذار شده است نه تنها هیچ گونه نوآوری و پیشرفتی را در زمینه ی هوش مصنوعی آن ایجاد نکرده است بلکه پیشرفت شگرفی در بخش های دیگر نیز نداشته است.

عدم پیشرفت سیری در اپل

در حال حاضر این دستیار صوتی هوشمند دارای ویژگی ها و امکانات زیادی شامل :

مطالب مرتبط
برابوس از محصول جدید خود رونمایی کرد

“یادآوری قرار ها، بررسی وضعیت آب و هوا، ارسال پیام و گفت و گو با کاربر می باشد اما با این وجود هم هنوز راه های نرفته بسیاری را در پیش رو دارد تا بتواند انتظارات سازندگان و توسعه دهندگان خود را برآورده سازد.”

خالق سیری بر این باور است که شرکت اپل باید در ابتدا به گونه ای این دستیار هوشمند را توسعه دهد که بتواند به خوبی کاربران را در بخش مسافرت ، گردشگری و مسیریابی راهنمایی کند و بعد از اینکه این دستیار هوشمند در این زمینه ها به بلوغ کامل رسید سعی کند تا این دستیار هوشمند را در دیگر حوزه ها به تکامل برساند چرا که با تعریف اهداف و برنامه های متعدد برای این دستیار هوشمند باعث شده است تا تکامل این دستیار هوشمند از لحاظ سرعت کاهش پیدا کند.

نورمن اعلام کرد که بزرگترین و البته مهم ترین چالش در مقابل شرکت اپل در زمینه ی دستیار هوشمند سیری دستیار هوشمند شرکت گوگل می باشد.

علاوه بر این اشاره کرد که برآورده کردن خواسته های کاربران توسط شرکت اپل در زمینه ی دستیار هوشمند سیری بسیار دشوار می باشد و شرکت اپل راه پیچیده ای را پیش رو دارد.

انتظار می رود اپل بزودی به پیشرفت سیری بپردازد و دستیار هوشمند کاملی را به کاربر ارائه دهد.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.