عمل جراحی پلاستیک آنجلینا جولی یا “اثر آنجلینا جولی” بر مردم؟

عمل جراحی پلاستیک آنجلینا جولی یا “اثر آنجلینا جولی” بر مردم؟

آزمایشات ژنتیکی BRCA برای زنان به مراتب افزایش یافته است و این اتفاق از سال ۲۰۱۳ و زمانیکه آنجلینا جولی ماستکتومی دوگانه یا جراحی پلاستیک سینه ها را انجام داد، بیشتر شد.

آنها این اتفاق را “اثر آنجلینا جولی” نامیده اند. هر چند که این عنوان نامیده شده، با این وجود اتفاق خوبی است.

در سال ۲۰۱۳، آنجلینا اعلام کرد که او دارای جهش ژنتیکی می باشد که خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان را افزایش می دهد. در ۱۴ می همان سال، او اعلام کرد که تحت عمل جراحی پلاستیک دو طرفه پستان قرار گرفته است.

او در توضیح تصمیم خود برای انجام این عمل، عنوان کرد که می خواهد خطر ابتلای به سرطان سینه پس از فهمیدن اینکه او حامل ژن جهش یافته BRCA1 است را در خود کاهش ده. او این مسئله را در نیویورک تایمز نیز بیان کرد.

در میان جامعه پزشکی این امید وجود داشت که تصمیم عمومی آنجلینا جولی باعث آگاهی از این موضوع در میان زنان شود. او این کار را انجام داد.

براساس گزارش دیلی میل، محققان دانشگاه جورجیا تأیید کردند که از سال ۲۰۱۳ افزایش شدید در آزمایشات ژنتیکی مربوط به ژن BRCA در بین زنان بوجود آمده و بیشتر آن مربوط به آنجلینا است.

این تحقیق نشان داد بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴، افزایش تست BRCA ، ۸۰ برابر شده است. اما، بزرگترین افزایش ناگهانی انجام این تست در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد، زمانی که آنجلینا جولی ماستکتومی دوگانه یا جراحی پلاستیک سینه ها را انجام داد.

تقریبا در همان زمان، دیوان عالی اعلام کرد که آزمایشات DNA انسانی، از جمله مواردی که برای جهش های سرطانی انجام می شود، نمی توانند ثبت شوند. بسیاری از افراد احساس کردند که آنجلینا در این تصمیم نیز نقش داشته است.

به گفته موسسه ملی سرطان، زنان با جهش های ارثی در ژن BRCA خطر ابتلا به سرطان پستان قبل از ۷۰ سالگی را به میزان ۴۵ تا ۶۵ درصد در مقایسه با ۷ درصد جمعیت عمومی، بیشتر نشان می دهند.

مطالعات نشان می دهد که در ایالات متحده تنها ۴ میلیون زن در معرض سرطان پستان یا سرطان تخمدان قرار دارند. علاوه بر این، حداقل ۱.۵ میلیون نفر از این زنان دارای خطر بالای حاملین جهش های ژنتیکی هستند که می تواند شانس ابتلا به سرطان های بیشتر را در آینده افزایش دهد.

۲۰ oct 2017

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

مطالب مرتبط
خطر ابتلا به سرطان پستان : آیا شما در معرض آن هستید؟

نظرات بسته شده است.