غذاهای مفید برای سلامت قلب کدامند؟

0

سلامت قلب : بیماری قلب هنوز هم کشنده ترین بیماری در ایالات متحده است. در این مطلب، چندین غذا را که به عنوان بخشی از رژیم غذایی خوب محسوب می شود و ممکن است به حفظ سلامتی قلب کمک کند بیان می کنیم.

بسیاری از کارها وجود دارد که شما برای کمک به نگه داشتن قلب سالم و عاری از بیماری می توانید انجام دهید. شما می توانید یک بررسی سالانه، ورزش روزانه، ترک سیگار، یا اقداماتی برای کاهش میزان استرس در زندگی خود را برنامه ریزی کنید.

همه اینها می تواند تأثیر مثبت بر سلامت قلب داشته باشد. اما، یکی از ساده ترین تغییرات شیوه زندگی است که به قلب شما لطمه می زند. تقریبا ۶ میلیون نفر در حال حاضر با نارسایی قلبی زندگی می کنند و حدود نیمی از آنها در عرض ۵ سال از زمان تشخیص می میرند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) هشدار می دهند که مصرف غذاهای پر چرب، کلسترول و یا سدیم برای قلب بسیار بد است. بنابراین، برای به حداقل رساندن خطر بیماری قلبی، رژیم غذایی مناسب را شروع  کنید.

در این مقاله، برخی از بهترین غذاها را بررسی می کنیم تا اطمینان حاصل شود که قلب قوی و سالم خواهید داشت.

۱- مارچوبه و سلامت قلب

مارچوبه یک منبع طبیعی فولات است که به جلوگیری از ایجاد اسید آمینه به نام هموسستئین در بدن کمک می کند. سطح هوموسیستئین بالا با افزایش خطر بیماری مرتبط با قلب از جمله بیماری عروق کرونر و سکته مغزی ارتباط دارد.

۲-لوبیا، نخود و عدس

لوبیا، نخود فرنگی و عدس – که به عنوان حبوبات شناخته می شوند – می توانند به طور قابل توجهی سطح لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا “کلسترول بد” را کاهش دهند. آنها همچنین حاوی فیبر، پروتئین و پلی فنول های آنتی اکسیدانی می باشند که همه آنها تاثیرات مثبتی بر قلب و سلامت عمومی بدن دارند.

مطالب مرتبط
ترکیب زالزالک و 10 CoQ برای بهبودی سلامت قلب

۳-توت ها

توت ها همچنین پلی فنول های آنتی اکسیدانی را تشکیل می دهند که به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کنند. توت ها یک منبع عالی فیبر، فولات، آهن، کلسیم، ویتامین A و ویتامین C و کم چرب هستند.

۴- بروکلی و سلامت قلب

برخی مطالعات نشان می دهند که مصرف منظم بروکلی بخارپز می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد و از بیماری قلبی جلوگیری کند.

۵- دانه های کتان

این دانه ها یک منبع غنی از اسید چرب امگا ۳ مانند اسید آلفا لینولنیک هستند. امگا ۳ اثرات مفید بسیاری مانند کمک به کاهش سطح تری گلیسیرید، LDL و کلسترول کل دارد. آنها همچنین فشار خون را کاهش می دهند و باعث ایجاد پلاک چربی در رگ ها می شوند. امگا ۳ باعث کاهش اختلالاتی می شود که می تواند منجر به حمله قلبی، مانند ترومبوز و آریتمی شود.

۶- شکلات تیره

شکلات تیره یک نمونه نادر از یک غذای شگفت انگیز است و برای شما خوب است. دانشمندان اکنون معتقدند که شکلات تیره دارای مزایای محافظتی در برابر آترواسکلروز است که زمانی که پلاک درون شریان ها ایجاد می شود، خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. به نظر می رسد شکلات تیره از دو مکانیسم مرتبط با آترواسکلروز جلوگیری می کند: سفتی شریان ها و چسبندگی سلول های سفید خون، زمانی رخ می دهد که سلول های سفید خون به دیواره های عروق خونی می چسبند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که افزایش مقدار فلاوانول شکلات تیره که ترکیبی خوشمزه است، این مزایای حفاظتی را کاهش نمی دهد.

۷- قهوه و سلامت قلب

یک مطالعه اخیر نشان داد که به طور منظم نوشیدن قهوه با کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید این مطالعه – که از یادگیری ماشین برای ارزیابی داده ها از مطالعه قلب فریمینگام استفاده می کند – تنها می تواند ارتباط بین عوامل را مشاهده کند و نمی تواند علت و اثرات را به طور قطعی شناسایی کند.

مطالب مرتبط
حالت تهوع در دوران حاملگی برای جنین خوب است

۸-ماهی های سرشار از امگا -۳

ماهی منبع قوی قلب اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است اما دارای چربی اشباع شده کمی است. اغلب به افرادی که بیماری قلبی دارند و یا در معرض خطر ابتلا به آن هستند توصیه می شود که مصرف ماهی یا امگا ۳ را افزایش دهند. این به این دلیل است که آنها خطر ابتلا به ضربان غیر طبیعی قلب و رشد پلاک را در شریان ها کاهش می دهند.

طبق گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، ما باید حداقل دو بار در هفته یک وعده ماهی چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی خاویاری، شاه ماهی، ماهی قزل آلا، ساردین ها و یا گوجه فرنگی را مصرف کنیم.

۹-چای سبز

یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۱۱ نشان داد که نوشیدن چای سبز با کاهش کلسترول همراه است و همانطور که می دانیم، یکی از مهمترین عوامل بیماری قلبی و سکته مغزی است. اما این بررسی نمی تواند دقیقا مشخص کند چه مقدار چای سبز را برای بهره بردن از مزایای بهداشتی باید نوشید.
در سال ۲۰۱۴، بررسی دیگری در مورد اثرات نوشیدن چای سبز در افراد مبتلا به فشار خون بالا انجام شد. این گزارش به این نتیجه رسید که چای سبز با کاهش فشار خون مرتبط است. اما، نویسندگان قادر به تعیین اینکه آیا این کاهش مداوم می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کند یا نه نیستند.

 ۱۰-آجیل

بادام، فندق، بادام زمینی، پسته و گردو همه گزینه های مفید برای قلب هستند. این آجیل ها پر از پروتئین، فیبر، مواد معدنی، ویتامین ها، و آنتی اکسیدان ها هستند. گردو مانند ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و باعث می شود به عنوان یک میان وعده سالم در نظر گرفته شود.

۱۱-کبد

از همه گوشت های بدن، کبد دارای بیشترین مواد مغذی است. به طور خاص، کبد دارای اسید فولیک، آهن، کروم، مس و روی است که باعث افزایش سطح هموگلوبین خون و کمک به حفظ سلامت قلب ما می شود.

مطالب مرتبط
پیوری (Pyuria) چیست؟ علل، علائم و راه های درمان

۱۲-جو دوسر

از آنجا که جو دوسر دارای فیبر محلول غنی است، ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. بررسی ۲۰۰۸ شواهد نشان می دهد که محصولات مبتنی بر ویتامین B7 به طور قابل توجهی LDL و کلسترول را بدون هیچ گونه عوارض جانبی کاهش می دهد.

۱۳-اسفناج

با استفاده منظم از منابع خوب منیزیم می توانید به حفظ ریتم سالم قلب کمک کنید. اسفناج یکی از بهترین منابع منیزیم در رژیم غذایی است و با مزیت بهداشتی همراه است.

۱۴-گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها دارای مواد مغذی زیادی هستند که می توانند قلب ما را سالم نگه دارند. این میوه های قرمز کوچک دارای فیبر، پتاسیم، ویتامینC، فولات و کولین هستند که برای سلامت قلب مناسب می باشند. پتاسیم علاوه بر کمک به جلوگیری از بیماری های قلبی، استخوان ها را تقویت و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. دانشمندان معتقدند افزایش مصرف پتاسیم در کنار کاهش میزان مصرف سدیم مهمترین تغییرات در رژیم غذایی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی است.

۱۵-سبزیجات

AHAتوصیه می کند که هر روز سبزیجات مصرف کنیم. سبزیجات کم چربی و  کم کالری هستند اما دارای فیبر، مواد معدنی و ویتامین هستند. مقدار سالم گیاهان در رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و فشار خون کمک کند.

Published

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.