چرا ما باید فابین و اعتیاد به تلفن همراه را متوقف کنیم؟!

0

من دوست دارم فکر کنم من یک فرد نسبتا ملایم و نرمال هستم، اما یک چیز وجود دارد که من به سادگی نمی توانم تحمل کنم: “فابین”  اگر شما نمیدانید که این به چه معنی است، این کار زمانی رخ می دهد که کسی شما را به خاطر پرداختن و بررسی مسیج ها و کار با تلفن همراه خود آزار می دهد. آزار دهنده، بله درست است؟ بر طبق یک مطالعه جدید، به نظر می رسد که نفرت من از این پدیده قرن بیست و یکم غیر منطقی نیست.
محققان نشان می دهند که ” فابین ” می تواند احساس وابستگی ما را تحت تاثیر منفی قرار دهد، که می تواند منجر به کاهش رضایت از رابطه به خاطر فابین شود. اگر تاکنون با این مشکل مواجه شده اید، این یافته ها تعجب آور نیستند.

اگر مطمئن نیستید که شما قربانی فابین شده اید – از خودتان بپرسید که آیا تا به حال در این سناریو بوده اید:

شما با یک دوست قرار ناهار دارید. مثلا در حال گفتگو در مورد یک موضوع مهم هستید و دو طرف دلایل دلخواه خود را بیان می کنید، ناگهان تلفن همراه دوست شما زنگ می خورد و توجه او منحرف می شود و او به دنبال تلفن خود می رود و به پیام هایش پاسخ می دهد.

چه احساسی در شما جوانه می زند؟ تحقیر  شده؟ نادیده گرفته شده؟ من در این وضعیت بوده ام و در واقع سوالی که من مطرح کردم این است که آیا “دوست” من واقعا به من اهمیت می دهد؛ احساسات من به کنار رفت و تلفن همراه او در اولویت قرار گرفت.

البته، زمانی وجود دارد که می توانیم این نوع رفتار را نادیده بگیریم؛ ممکن است دوست شما مجبور باشد به یک تماس از پرستار بچه اش پاسخ دهد یا ممکن است یک فوریت خانوادگی وجود داشته باشد . به استثنای اینکه برای جلوگیری از درگیر شدن در مکالمه چهره به چهره، دلیل بسیار خوبی برای توجه به تلفن همراه وجود دارد، به نظر من، فوببرها به سادگی بی ادب هستند. با این حال، بیش از سه چهارم از ما در حال حاضر گوشی های هوشمند داریم، فوبین یک رخداد رایج است – تا آنجا که محققان به مطالعه گوشی تلفن همراه پرداخته اند. به عنوان مثال، یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۶ دریافت که بیش از ۱۷ درصد از ما حداقل چهار بار هر روز با این مشکل مواجه می شویم. شما می دانید که چه کسی هستید. آخرین مطالعه – که در مجله روانشناسی کاربردی – منتشر شده است – که به بررسی احساسات کسانی که فابین را دریافت می کنند می پردازد. نتایج ممکن است واضح باشد، اما خواندن آنها جالب است.

مطالب مرتبط
13 روش برای اینکه متوجه شوید که همکارانتان شما را احمق فرض کرده اند.

پروفسور کارن داگلاس و وراث چوتپیتایاسونوند، که در دانشکده روانشناسی دانشگاه کنت در بریتانیا کار می کنند، اطلاعات بیش از ۱۵۰ بزرگسال را برای مطالعه خود ثبت کرده اند.

بزرگسالان یکی از سه انیمیشن سه دقیقه ای یک مکالمه بین دو نفر را تماشا می کنند. یکی از انیمیشن ها سطح بالایی از فابین را نشان می دهد، یکی از آنها فابین جزئی را نشان می دهد، در حالی که انیمیشن سوم فابین را نشان نمی دهد.

از هر مشارکت کننده خواسته شد تصور کند که یکی از افرادی هستند که در انیمیشن ها قرار دارند – به ویژه افرادی که فابین را دریافت کرده اند.

ناگفته نماند، افرادی که دچار فابین شده بودند  احساس راحتی کمتری نسبت به برقراری ارتباط با فاوبر داشتند و از همه مهمتر، از رابطه رنج می بردند.

جالب توجه است، نتایج مطالعه نشان می دهد که چنین احساساتی تحت تأثیر منفی فابین بر حس متعلق بودن و یا تمایل انسان به پذیرش دیگران قرار گرفته است.

به نظر می رسد زمانی که ما فابین هستیم، در داخل خود فریاد می زنیم: “سلام، من اینجا هستم، مایل هستم که با شما صحبت کنم، چرا شما بیشتر از من به تلفن همراه خود علاقه مند هستید؟”
بنابراین من با صدای بلند تخلف فاببر را بیان کردم و من فکر می کنم تعداد بیشتری از ما باید این کار را بکنیم.  بله، فناوری و رسانه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی مدرن هستند، اما ما نباید آنچه که به وضوح یک نقش مهم در سلامت و رفاه ما باشد یعنی ارتباط انسانی را از دست بدهیم.

آیا یک پیام متنی یا اعلان فیس بوک واقعا ارزش از دست دادن یک دوست را دارد؟ وقت آن رسیده است که شروع به ابراز نگرانی خود و مقابله با فابین کنیم.

مطالب مرتبط
هورمون کیس پپتین می تواند میل جنسی مردان را افزایش دهد

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.