فاش شدن تصویری از هواوی پی ۲۰

0

فاش شدن تصویری از هواوی پی ۲۰

همانطور که می دانید بسیاری از شرکت های طراح و تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند مانند شرکت های سامسونگ و سونی از پرچم داران تلفن های همراه هوشمند خود در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی کردند اما جای شرکت هواوی که شرکتی چند ملیتی در زمینه ی شبکه های کامپیوتری، ارتباطات و طراحی و تولید تلفن های همراه هوشمند می باشد در این نمایشگاه در کنار سایر شرکت های تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند که هر کدام محصولات هوشمند پرچم دار خود را رونمایی می کردند خالی بود، چرا که شرکت هواوی تصمیم گرفته بود از تلفن های همراه هوشمند پرچم دار خود یعنی هواوی پی ۲۰ و هواوی ۲۰ پلاس در تاریخ دیگری رونمایی کند که این تاریخ به ماه مارس یعنی برابر با ۷ فروردین در یک مراسم خبری در فرانسه موکول شد.

اما همانطور که می دانید و تا به حال مشاهده کرده اید در دنیای تکنولوژی به خصوص تلفن های همراه هوشمند قبل از اینکه از آن محصول رونمایی شود شاهد انتشار اخبار، شایعات و تصاویری از آن محصول جدید هستیم.

جالب است بدانید که این بازه ی زمانی از شایعات و اخبار و اطلاعات درمورد محصولی که قرار است رونمایی شود برای شرکت هایی که زیاد مطرح نیستند حدود چند روز طول می کشد و برای شرکت هایی که فوق العاده مطرح هستند و همه ی کاربران آنها را می شناسند مانند شرکت های اپل، سامسونگ، هواوی، ال جی و به خصوص اپل و مایکروسافت تا چند ماه قبل از رونمایی از آن محصول به طول می انجامد.

می توان گفت که منابع این اخبار و اطلاعاتی که قبل از رونمایی از محصولی انتشار پیدا می کنند خط تولید آن محصول، کارگران انبار و یا شرکت های تولید کننده ی لوازم جانبی آن محصول که زودتر از همه نمونه ی اصلی محصول را مشاهده می کنند می باشند. اما در این میان شخصی به نام ایوان بلس که یک وبلاگ نویس و ویراستار می باشد در بین سال ها ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ اطلاعات موثقی از نحوه ی طراحی و ساخت چند تلفن همراه هوشمند و تبلت را ارائه داد که همه را شگفت زده کرد حتی مورد توجه بین المللی نیز قرار گرفت. در این اواخر نیز ایوان بلس تصویری از یک گوشی با برند SHIRLEY منتشر کرده است که براساس گفته ی خود ایوان بلس این تصویر ، تصویری از نسخه ی پی ۲۰ می آید.

مطالب مرتبط
فروش 2 میلیون اسپیکر هوشمند هوم پاد توسط اپل

با توجه به تصویری که از هواوی پی ۲۰ توسط ایوان بلس فاش شده است نتیجه می گیریم که تلفن همراه هوشمند پرچم دار شرکت هواوی یعنی هواوی پی ۲۰ دارای صفحه نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۲ به ۱ می باشد که چنین طراحی در بین شرکت های طراح و تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند رایج شده است. طراحی تلفن همراه هوشمند هواوی پی ۲۰ به گونه ای می باشد که حاشیه ی بالای صفحه نمایش این پرچم دار هواوی حذف شده است و تنها یک بریدگی برای قرار گیری دوربین سلفی و البته دیگر سنسور های ضروری در بالای صفحه نمایش تلفن همراه هوشمند هواوی پی ۲۰ شده است.

احتمال می دهیم که حاشیه ی نسبتا زیادی در پایین صفحه نمایش تلفن همراه هوشمند هواوی پی ۲۰ تعبیه شود چرا که شرکت هواوی قصد دارد در پایین صفحه نمایش تلفن همراه هوشمند پرچم دار خود یک دکمه ی فیزیکی هوم طراحی کند و حالا نوبت به مشخصات و ویژگی های طراحی پنل پشتی تلفن همراه هوشمند هواوی پی ۲۰ می رسد، در پنل پشتی تلفن همراه هوشمند هواوی پی ۲۰ از یک دوربین دو گانه عمودی استفاده شده است که این دوربین های دوگانه عمودی دارای لنز های ساخت زایس می باشد.

احتمال می دهیم که جنس پنل پشتی تلفن های همراه هوشمند پرچم دار شرکت هواوی از شیشه باشند و خبری از پنل پشتی فلزی در این تلفن های همراه هوشمند پرچم دار نباشد. در مورد شارژ شدن پرچم داران شرکت هواوی هنوز مشخص نیست که آیا از شارژرهای بی سیم پشتیبانی خواهند کرد یا خیر؟ نمی توان به هواوی بابت چنین طراحی در تلفن همراه هوشمند هواوی پی ۲۰ خرده گرفت چرا که سیستم عامل اندروید در تلفن همراه هوشمند هواوی پی ۲۰ از بریدگی تعبیه شده در بالای صفحه نمایش پشتیبانی خواهد کرد با اینکه مدل پرو نیز  چنین طراحی خواهد داشت اما انتظار داریم در مدل پرو از حاشیه ی زیادی که در پایین صفحه نمایش به دلیل تعبیه ی دکمه ی هوم می باشد استفاده نشود و دکمه ی هوم و حسگر اثر انگشت به پنل پشتی تلفن همراه هوشمند انتقال پیدا کند.

مطالب مرتبط
راکت بزرگ فالکون ایلان ماسک در راه است

شایعاتی در زمینه ی طراحی دوربین سه گانه در پنل پشتی تلفن همراه هوشمند هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس شنیده شده است اما شرکت هواوی با انتشار یک تیزر رسمی به تمامی شایعات در مورد طراحی و عرضه ی تلفن همراه هوشمند هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس به سه دوربین در پنل پشتی دامن زده است. اما باز هم این احتمال را می دهیم که تنها یک مدل به دوربین سه گانه مجهز شود و نسخه ی دیگر به دوربین دوگانه مجهز شود. بنابراین یکی از تلفن های همراه هوشمند هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس دارای دوربین سه گانه خواهد بود.

انتظار داریم از قابلیت و ویژگی منحصر به فرد هوش مصنوعی در تلفن های همراه هوشمند هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس پرچم دار شرکت هواوی در جهت بهبود عملکرد دوربین های آنان استفاده شود و تاثیر بسزایی داشته باشد. قرار است این پرچم داران به همراه سیستم عامل های اندروید اوریو ۸.۱ و رابط منحصر به فرد کاربری EMUI 8.1 عرضه شود. میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو از تراشه ای که دارای واحد پردازش عصبی یعنی تراشه ی کرین ۹۷۰ است استفاده می کنند که دلیل پردازش محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی در فبلت های رده بالای ۲۰۱۷ شرکت هواوی ، همین تراشه ی کرین ۹۷۰ می باشد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

منبع: androidheadlines

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.