فاصله مناسب برای تماشای تلویزیون LCD و پلاسما

0

فاصله مناسب برای تماشای تلویزیون LCD و پلاسما

وقتی تلویزیون LCD و پلاسما تماشا می کنید، چه فاصله ای را باید رعایت کنید؟

ممکن است برای بعضی ها شگفت انگیز باشد اما نشستن بیش از حد نزدیک به تلویزیون برای چشم شما بد نیست. چند سال پیش، جامعه پزشکی به استفاده کنندگان از تلویزیون درمورد خطرات اشعه X  تلویزیون هشدار می دادتد.

امروزه به دلیل اختراعات تلویزیون های LCD و پلاسما، این مشکل وجود ندارد. این صفحه نمایش های تخت مدرن، تابش را منتشر نمی کند.

با این حال، بسیاری از مردم هنوز نگران هستند که ممکن است با نشستن بیش از حد نزدیک به تلویزیون  LCD و پلاسما، چشمانشان آسیب ببیند.

در هنگام نشستن نزدیک به تلویزیون  LCD و پلاسما، اشعه تلویزیون های تخت سبب آسیب چشم ها یا بینایی شما نمی شود بلکه مشاهده دقیق می تواند موجب فشار موقت چشم یا خستگی چشم شود.

پس چقدر باید از تلویزیون LCD و پلاسما فاصله بگیریم؟ فاصله ایده آل برای تماشای تلویزیون چیست؟ پاسخ برای برخی ممکن است شگفت انگیز باشد، اما واقعا هیچ فرمول جادویی برای محاسبه فاصله دقیق وجود ندارد.

تلویزیون LCD و پلاسما و تعیین فاصله و موقعیت ایده آل

متخصصان مراقبت از چشم توصیه می کنند که حدود هشت تا ده فوت از صفحه تلویزیون فاصله بگیرید. قاعده کلی این است که بهتر است حداقل ۵ برابر اندازه صفحه تلویزیون، فاصله داشته باشید. به عنوان مثال، اگر تلویزیون شما ۳۲ اینچ باشد، فاصله دید مطلوب ۱۶۰ اینچ (۴.۰۶۴ متر)یا حدود ۱۳ فوت است.

با این حال، اکثر متخصصان اپتومتری (علم بینایی)  و چشم پزشک ها بر این باورند که بهترین فاصله برای مشاهده تلویزیون فاصله ای است که برای شما راحت تر است. تا زمانی که شما می توانید بدون ناراحتی و احساس خستگی در چشمانتان به تماشای تلویزیون بنشینید، فاصله ی مطلوب را رعایت کرده اید.

علاوه بر فاصله، موقعیت تلویزیون شما نسبت به محل نشستن نیز برای جلوگیری از فشار چشم مهم است.

فرقی ندارد که آیا تلویزیون خود را بر روی دیوار آویزان می کنید یا آن را روی یک میز قرار می دهید، سعی کنید آن را در سطح مستقیم چشم قرار دهید تا مانع از فشار بر عضلات عمودی چشم و گردن شما گردد. در صورت رعایت نکردن این اصل، باعث می شود که چشم هایتان به شدت خسته گردد.

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

مطالب مرتبط
دانشمندان برای اولین بار توانستند هلیوم را در سیاره ای خارج از منظومه شمسی کشف نمایند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.