فراخوان ۲۰۰ میلیون تخم مرغ به دلیل احتمال داشتن باکتری سالمونلا

0

فراخوان ۲۰۰ میلیون تخم مرغ به دلیل احتمال داشتن باکتری سالمونلا

تخم مرغ : مقامات فدرال می گویند تقریبا ۲۰۷ میلیون تخم مرغ به دلیل ترس از این که ممکن است به باکتری سالمونلا آغشته باشند از بازار جمع آوری شدند.

سالمونلا یک نوع باکتری است که باعث بروز بیماری های جدی و مرگ و میر، به ویژه در میان کودکان و سالمندان می شود.

مزارع Rose Acre ، پس از اینکه  اداره غذا و داروی آمریکا این باکتری را در  تسهیلات این شرکت در کارولینای شمالی یافت، در حال جمع آوری محصولات خود از بازار است.

در این راستا، بیست و دو نفر در ساحل شرقی به سالمونلا مبتلا شده اند اما تا کنون هیچکس فوت نکرده است.

تحقیقات انجام شده توسط آژانس فدرال منجر به بازرسی مزرعه ای شد که در شهرستان هایده NC واقع شده است و روزانه چیزی در حدود ۲.۳ میلیون تخم مرغ را از ۳ میلیون مرغ جمع اوری می نماید.

تخم مرغ های تولید شده در مزرعه به فروشگاه های خرده فروشی و رستوران های موجود در کلرادو، فلوریدا، نیوجرسی، پنسیلوانیا، ویرجینیا، غرب ویرجینیا و کارولینا توزیع می شوند.

این تخم مرغ ها تحت نام های تجاری مانند Value Great، Daybreak، Glenview و Food Lion فروخته شده و یا  در رستوران وفل خانگی توزیع می گردند. مزرعه  Rose Acre یک شرکت خانوادگی است که مقر آن در شهر سیمور قرار دارد و دارای ۱۷ مرکز در هشت ایالت است.

این  فراخوان پس از فراخوان سال ۲۰۱۰ بزرگترین فراخوان مربوط به تخم مرغ می باشد. در فراخوان سال ۲۰۱۰، به علت شیوع فجیع سالمونلا توسط تخم مرغ های شرکت آیووا، بیش از ۱۵۰۰ نفر بدین بیماری مبتلا شدند.. مزارع مشمول فراخوان ۲۰۱۰، متعلق به آستین دکاستر بودند. دکاستر و پسرش، پیتر، بر اساس تجارت بین المللی مواد غذایی مجرم شناخته شدند.

مطالب مرتبط
چالش ۳۰ روز غذای سالم: فواید تخم مرغ برای سلامتی کبد

مقامات در این خصوص اذعان داشته بودند که شرکت دکاسترها، تخم مرغ های آلوده به سالمونلا را به چندین ایالت فروخته و برای فروش تخم مرغ هایی که دارای برچسب قرمز بوده و فاقد حداقل استانداردهای لازم صنعتی بودند  به  بازرس بخش کشاورزی ایالات متحده آمریکا رشوه داده بود.

پدر و پسر به سه ماه حبس و پرداخت ۷ میلیون دلار جریمه محکوم شدند..

دادستان مارلر در این خصوص بیان داشت که  شیوع مجدد بیماری سالمونلا بر خلاف سال ۲۰۱۰، بسیار سریع تر تشخیص داده شده و از ابتلای ۱۰ ها هزار نفر به این بیماری جلوگیری گردید.

یکی از دلایل این امر این است که هم اکنون باکتری سالمونلا کمتر مشاهده می شود و لذا محققان توانستند به سرعت آن را تشخیص دهند. با توجه به  آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سالمونلا در ایالات متحده  سبب بروز حدود ۱.۲ میلیون بیماری، ۲۳۰۰۰ مورد بستری و ۴۵۰ مرگ و میر شده است.

مزارع Rose Acre در یک سری از رویدادهای مربوط به سالمونلا آخرین مورد گزارش شده در ماه های اخیر است.

در اوایل ماه جاری و بعد از آنکه محققان متوجه شدند چندین محصول تولید شده در لاس وگاس حاوی سالمونلا هستن،  اداره غذا و دارو دستور داد که تمام محصولات غذایی که حاوی کراتوم پودر شده هستند از بازار جمع اوری شوند.

شیوع این بیماری  در حدود ۴۰ ایالت گسترش یافت و ۱۳۲ نفر را مبتلا کرد.

کراتوم یا Mitragyna speciosa، یک مکمل گیاهی است که برای درمان درد، اضطراب، افسردگی و علائم ترک اعتیاد استفاده می شود و علاوه بر این به سه دوجین مرگ و میر غیر سالمونلایی نیز مرتبط می باشد.

در ماه گذشته، CDC یکی دیگر از گزارشات مربوط به شیوع سالمونلا را مورد بررسی قرار داد که شامل شیوع آن در نارگیل خام بود و توانست ۱۳ نفر را در هشت کشور مبتلا کند.

مطالب مرتبط
سرطان کولون

سالمونلا می تواند از طریق محصولات حیوانی آلوده مانند گوشت گاو، مرغ، شیر و تخم مرغ، و همچنین میوه ها و سبزیجات منتقل شود.

این بیماری می تواند سبب ایجاد تب، اسهال، تهوع، استفراغ و درد شکمی در افراد سالم میانسال گردد اما همین باکتری منجر به عفونت های مرگبار در کودکان زیر ۵ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند خواهند شد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.