ماجراهای جالب زنانی که موفق به فرار از زندان شده‌اند (قسمت اول)

0

ماجراهای جالب زنانی که موفق به فرار از زندان شده‌اند (قسمت اول)

همواره داستان های باورنکردنی و جالبی از مردانی شنیده می شود که تصمیم به فرار از زندان های مخوف و فوق امنیتی گرفته و در برخی موارد نیز با نقشه ای حساب شده موفق به انجام این کار شده اند. اما شاید تاکنون نشنیده باشید که زنان زندانی نیز وجود داشته باشند که در کمال ناباوری موفق به فرار از زندان شده اند. باور کنید یا نکنید زندانیان زن متعددی نیز به فکر فرار از زندان افتاده و با هر انگیزه و به هر وسیله ای موفق به این کار شده اند.

برخی از این زنان با کار تیمی و نقشه ای حساب شده از زندان فرار کرده اند و برخی دیگر نیز تنها در لحظه ای مناسب فرار را بر قرار ترجیح داده اند. برخی از این زنان به دلیل بدرفتاری نگهبانان، برخی برای مراقبت از عزیزانشان و برخی تنها برای این که پشت میله ها نباشند فرار کرده اند. در این مطلب از وردنگار، که در ۲ قسمت ارائه می‌گردد، می خواهیم شما را با ۱۰ مورد از جالب ترین فرار از زندان ها که توسط زنان زندانی صورت گرفته آشنا کنیم.

۱۰- فرار از زندان دبورا گاوین

در سال ۱۹۷۴، دبورا گاوین موفق شد از مرکز بازپروری زنان در بالدوین کانتی جورجیا فرار کند. وی به دلیل سرقت مسلحانه دستگیر و زندانی شده بود. او قبلاً نیز بارها از زندان گریخته و بلافاصله دستگیر شده بود اما این بار قضیه کاملاً متفاوت بود. این بار بعد از فرار از زندان وی به فرانکستون تگزاس رفته و بعد از ازدواج به عنوان پرستار مشغول به کار شده و دو فرزند نیز به دنیا آورد. او در این مدت اسم خود را به دبورا مورفی تغییر داه بود. ۳۳ سال پس از فراز از زندان، مقامات قضایی محل زندگی او را پیدا کرده و بدین ترتیب دبورا دستگیر شد.

وی ادعا می کرد که به دلیل بدرفتاری های هم سلولی ها و تجاوز نگهبانان مجبور به فرار شده است. زندان مذکور در سال های دهه ۱۹۹۰ بشدت درگیر رسوایی های مختلفی شده و چندین پرونده در زمینه تجاوز جنسی در آن تشکیل شد که نشان می داد نگهبانان به طور گستردده با زندانیان رابطه جنسی نامشروع و اکثراً اجباری داشته اند. در نهایت در سال ۱۹۹۳ تمامی زندانیان زن از این زندان منتقل شده و زندان به محل نگهداری مردان تبدیل شد.

بعد از رسانه ای شدن ادعاهای گاوین در مورد تجاوز و دلیل اصلی فرار از زندان، بسیاری از مردم به فرماندار جورجیا نامه نوشته و از او خواستند که اجازه دهد گاوین باقی عمر خود را در خارج از زندان و در تگزاس زندگی کند. بسیاری دیگر نیز به فرماندار تگزاس نامه نوشته و از خواستند که از استرداد گاوین به مقامات قضایی تگزاس جلوگیری کند. در نهایت استرداد گاوین منتفی شده و تمامی اتهامات علیه او برداشته شد.

۹- فرار از زندان مارگارت بی اسمیت

مارگارت بی اسمیت در سال ۱۹۷۴ به جرم نوشتن چندین فقره چک بی محل با مبالغی بالاتر از ۲۰۰ دلار محکوم و زندانی شد. بدین ترتیب وی باید ۴ سال دوران محکومیت خود را در دارالتأدیب زنان در رالیگ کارولینای شمالی می گذراند. اما در ماه های پایانی دوران محکومیتش به زندان رابسون کانتی منتقل شد. مارگارت در حالی که مدت زمان زیادی تا آزادی اش باقی نمانده بود از این زندان فرار کرد. وی بعدها ادعا کرد که دیدار با دختر هفت ساله اش در زندان و خبرهای دردناکی که او با خود داشته باعث شده که وی تصمیم به فراز از زندان بگیرد تا بتواند از خانواده اش محافظت کند.

وی تاکنون در مورد خبری که منجر به فرار او شده صحبتی نکرده است اما مارگارت بلافاصله پس از فرار از زندان به فلورریدا رفته و با نام مارگارت والوس برای مدت کوتاهی در این شهر باقی ماند. بعدها برای این که در کنار خانواده اش باشد به فایتویل بازگشت. در سال ۲۰۱۵، یک افسر اف بی آی در خانه او را زده و خود را برای بازگرداندن مارگارت به زندان آماده کرد. در نهایت مارگارت به زندان بازگردانده شد.

۸- فرار از زندان لینت فروم جیغ جیغو

لینت فروم جیغ جیغو یکی از اعضای خانواده مشهور مانسون بود. مانسون و خانواده اش در سال ۱۹۶۹به دلیل دست داشتن در چندین فقره قتل دستگیر شدند. اما فروم در صحنه قتل ها حضور نداشته و این موضوع مانع از دستگیری او شد. وی در طول دوران برگزاری دادگاه مانسون و خانواده اش در بیرون از محل برگزاری دادگاه چادر زده و از اعمال مانسون و افرادش حمایت می کرد. بعد از مدت کوتاهی چالز مانسون نیز به جرم دست داشتن در قتل ها دستگیر شده و از زندانی به زندان دیگر منتقل می شد. در تمام این مدت لینت نیز به همان شهری می رفت که چارلز مانسون در آن زندانی شده بود تا نزدیک او باشد.

در سال ۱۹۷۵، لینت در شهر ساکرامنتو اسلحه آماده شلیک خود را به سمت رییس جمهور جرالد فورد نشانه گرفت. بدین ترتیب وی به جرم مبادرت به قتل دادگاهی شده و به حبس ابد محکوم گردید. در سال ۱۹۸۷، بعد از این که خبردار شد چارلز مانسون به سرطان مبتلا شده، برای ملاقات با او از زندان وست ویرجینیا فرار کرد. بعدها لینت دستگیر شده و تا سا ۲۰۰۹ در زندان ماند تا اینکه با درخواست آزادی مشروط او موافقت شد.

۷- پنج فراری نیانتیک

در سال ۱۹۸۴، پنج زن زندانی موفق به فرار از دارالتأدیب زنان نیانتیک در ایالت کنتیکت شدند. این زنان با رد شدن از بین میله های یک پنجره در یکی از امنیتی ترین نقاط زندان موفق به فرار شدند. این تنها زندان ایالتی بود که برای زنان به کار می رفت و دارای یک حیاط باز بود که هیچ حفاظی اطراف آن قرار نداشت. میله های پنجره مذکور تنها کمتر از ۲۰ سانتیمتر از هم فاصله داشته و تنها ۳۸ سانتیمتر ارتفاع داشتند اما این ۵ زن به طرز باورنکردنی موفق به فرار شدند.

تا زمانی که سرشماری قبل از خواب انجام گرفت، مسئولین زندان متوجه فرار کردن زندانیان نشدند که یک ساعت پس از آخرین باری بود که این ۵ نفر رویت شده بودند. دو نفر از آن ها روز بعد و یک نفر دیگر نیز دو روز بعد دستگیر شد. نفر چهارم نیز تنها یک هفته پس از فرار به زندان بازگردانده شد و نفر آخر نیز ۱۰ روز پس از فرار خود را به مقامات پلیس تسلیم کرد.

۶- فرار از زندان جودی لین هیمن

جودی لین هیمن ۲۳ ساله بود که از زندان زنان در هورون وَلی در میشیگان فرار کرد. وی در آن زمان نیمی از دوره دو ساله زندان خود را گذرانده بود که در سال ۱۹۷۷ مبادرت به فرار از زندان کرد. جودی لین به جرم تلاش برای دزدی لباس از یک مغازه لباس فروشی در دترویت زندانی شده بود. پلیس شهر سن دیگو ۳۷ سال بعد موفق به دستگیری هیمن شد که در آپارتمانی در این شهر زندگی می کرد. او در سال ۱۹۸۳ نام خود را تغییر داده و اکنون با نام جیمی لوییس شناخته می شد.

وی به زندانی در سن دیگو منتقل شده و منتظر ماند تا مراحل استرداد او به میشیگان انجام شود زیرا مسئولین قضایی این ایالت خواهان تکمیل دوران زندان او به جرم سرقت بودند. هیمن تلاش کرد استرداد صورت نگیرد و وکیل مدافع وی ادعا کرد که هیمن در سال ۱۹۸۲ خود را به مقامات پلیس تسلیم کرده است. مدارک نشان می داد که حق با اوست و بدین ترتیب قاضی دوران محکومیت یک ساله او را کافی دانسته و بدین ترتیب هیمن آزاد شد.

 ادامه در قسمت دوم.

مطالب مرتبط
هورمون عشق موجود در پرندگان سبب می شود تا مهربانتر باشند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.