فواید سلامتی پیاز چیست و چه کاربردهایی دارد؟

0

مزایای سلامت چشمگیر پیاز شامل نقش آنها در درمان و جلوگیری از بعضی بیماری ها شامل سرطان، اختلالات قلب و دیابت می شود. آنها همچنین سرما خوردگی، آسم، عفونت باکتریایی، مشکلات تنفسی، آنژین صدری و سرفه را درمان می کنند . پیازها همچنین حشرات خونخوار را دفع می کنند.  به عبارت دیگر شما می توانید بگویید که این سبزیجات یک هدیه واقعی از طبیعت هستند، حتی اگر آنها شما را به گریه می اندازند.

مزایای سلامتی پیاز

پیاز، به عنوان یک گیاه سازگار، منبع خوبی از حداکثر مواد مغذی ضروری بدن ما است.  بیایید ارزشمندترین و شناخته شده ترین مزایای بهداشتی پیاز را کشف کنیم.

بهداشت دهان

پیاز معمولا برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و عفونت دهان استفاده می شود.  پیاز خام ۲ تا ۳ دقیقه می تواند به طور بالقوه تمام میکروب های موجود در منطقه دهان و مناطق اطراف مانند گلو و لب ها را از بین ببرد.

افزایش ایمنی

مقادیر قابل توجه فیتوکمیکال های موجود در پیاز به عنوان محرک های ویتامین C در بدن عمل می کنند . ویتامین C سیستم ایمنی بدن را از طریق مبارزه با سموم و انواع ویروس های مختلف خارجی که می تواند به بیماری ها منجر شود، تقویت می کند.

درمان بیماری های قلبی

پیاز ها به عنوان عامل ضد انعقادی عمل می کنند، همچنین به عنوان حلال کننده های خون شناخته می شوند، که باعث جلوگیری از تشکیل گلبول های قرمز خون می شوند . این بلوک ها و لخته ها می تواند منجر به اختلالات قلبی یا بیماری های قلبی عروقی شود.

مدیریت دیابت

پیاز حاوی کروم است ماده معدنی نسبتا غیر معمولی که به طور طبیعی در غذا یافت می شود. کروم به بدن کمک می کند تا سطح قند خون خود را کنترل کند و گلوکز را به عضلات و سلول های بدن منتقل کند . بنابراین، خوردن آنها می تواند سطح قند خون را تعدیل کند که برای بیماران دیابتی حیاتی است.

مطالب مرتبط
هر آن چه که باید در مورد سوشی بدانید

به عنوان حشره کش استفاده می شود

شما می توانید آب پیاز را برای کاهش درد ناشی از نیش زنبور عسل اعمال کنید . آب پیاز تازه برای نیش حشرات و زخم های عقرب استفاده می شود.  بوی پیاز باعث می شود حشرات فرار کنند، به همین دلیل آنها را می توان به عنوان داروی حشرات و همچنین یک نوع درمان خارش استفاده کرد.

جلوگیری از سرطان

پیاز غنی از ترکیبات فعال است که با موفقیت مانع توسعه و گسترش سلول های سرطانی می شود. آنها مقدار قابل توجهی کورستین دارند که یک آنتی اکسیدان قوی است که به طور پیوسته با پیشگیری یا کاهش گسترش سرطان مرتبط است.

ویتامین C در پیاز همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند حضور و اثر رادیکال های آزاد بدن را کاهش دهد . رادیکال های آزاد مواد شیمایی متابولیسم سلولی هستند و می توانند باعث تبدیل سلول های سالم به سلول های سرطانی شوند.  بنابراین هر غذای غنی از آنتی اکسیدان که این رادیکال های آزاد را خنثی می کنند، برای هر کسی مفید است، زیرا هر فرد به علت استرس اکسیداتیو به این حمله داخلی مبتلا است.

از درد گوش پیشگیری می کند

چند قطره از آب پیاز ممکن است به شدت برای افراد مبتلا به درد گوش مفید باشد.  صدای زنگ در گوش ممکن است با استفاده از یک تکه پنبه و آب پیاز درمان شود.

مراقبت از پوست

گفته می شود که آب پیاز مخلوط با عسل یا روغن زیتون بهترین درمان برای علائم و نشانه های آکنه است.  همچنین پیاز یک عامل ضد التهاب طبیعی است، بنابراین ترکیبات فعال می توانند قرمزی و تورم را کاهش دهند که معمولا با شرایط پوستی مانند آکنه همراه است.  پیاز همچنین به کاهش درد و التهاب مرتبط با آن مانند نقرس و آرتریت کمک می کند.

مطالب مرتبط
اثرات پروستات بزرگ شده روی رابطه جنسی چیست؟

درمان سرفه

مصرف یک مخلوط از آب پرتقال و عسل می تواند گلودرد و علائم سرفه را کاهش دهد.

تقویت میل جنسی

گفته می شود که پیاز برای افزایش میل جنسی و زندگی جنسی سالم مفید است. یک قاشق غذا خوری آب پیاز همراه با یک قاشق غذا خوری آب زنجبیل که سه بار در روز مصرف می شود، می تواند باعث افزایش میل جنسی شود.

درمان کم خونی

حتی با استفاده از خوردن پیاز و همچنین آب آن، شرایط آنمی را می توان بهبود بخشید، زیرا این امر باعث افزایش محتوای مواد معدنی بدن، به ویژه آهن می شود که بخش مهمی از تولید گلبول های قرمز جدید است.  بنابراین، کم خونی، که به عنوان کمبود آهن شناخته می شود، می تواند از طریق رژیم غذایی شما که شامل پیاز باشد درمان شود.

تسکین درد شکم

پیاز دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می تواند باعث تخریب معده و سندروم های مربوط به معده شود . این به خاطر ساپونین هایی است که در آنها یافت می شود.  این صابون ها دارای قابلیت های ضد اسپاسمیک هستند که اطمینان حاصل می کنند اختلالات معده ادامه نیافته و روده شما واضح و صحیح عمل می کند.

درمان اختلالات ادراری

برای کسانی که از احساس سوزش در طول ادرار رنج می برند، پیاز، می تواند املاح قابل توجهی را فراهم کند.  افرادی که از این وضعیت رنج می برند باید آب پیاز جوشیده شده بنوشند.
پیاز برای درمان بیماری های مختلف مانند سرفه مداوم و سرما خوردگی استفاده می شود. پزشکان این گیاه را به عنوان درمان خانگی مناسب برای از بین بردن اختلالات متابولیک و بیماری های مختلف مورد توجه قرار می دهند . همچنین گفته می شود که مصرف پیاز، حتی می تواند به جلوگیری از سرطان معده و پستان کمک کند.

مطالب مرتبط
عوامل ایجاد خارش در انگشتان: علل، علائم، پیشگیری و درمان آن

از بین بردن آسم

مطالعات پزشکی نشان داده است که این ترکیبات سولفوریک، ترکیبات زیستی شیمیایی را متوقف می کند که احتمالا منجر به شرایط آسم می شوند.  محتوای سولفوریک پیاز، در یک بیمار مبتلا به سرفه شدید، موجب ذوب شدن خلط می شود .  آب پیاز، تازه برای افرادی که در حال از دست دادن هوشیاری هستند توصیه می شود زیرا ویژگی های عطر و بویایی پیاز، می تواند انرژی و شادابی را برای آنها به ارمغان بیاورد.

استفاده در آشپزی

از لحاظ نقش پیاز، در لذت های مختلف آشپزی، آنها برای هزاران سال در بسیاری از مواد غذایی استفاده شده است.  آنها مخصوصا برای تهیه غذای غیر گیاهی به منظور پوشش طعم و مزه تلخ  گوسفند استفاده می شوند . این سبزیجات مانند سبزیجات دیگر می توانند به صورت خام، ترشی در سرکه، سرخ شده یا پخته مصرف شوند.

آنها قطعا موجب گریه ما می شوند، اما اینها اشک شادمانی هستند، با توجه به تمام مزایای سلامتی که ما در همان زمان می گیریم.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.