فولکس واگن پر فروش ترین برند خودروساز دنیا تاکنون

0

فولکس واگن پر فروش ترین برند خودروساز دنیا تاکنون

شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان با سبقت گرفتن از رقیب ژاپنی خود، تویوتا، به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شده است.

سال گذشته تویوتای ژاپن با فروش ده میلیون و ۱۷۵ هزار خودرو در جهان توانسته بود برای چهارمین سال متوالی عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان را از آن خود کند.

هفته گذشته فولکس واگن با انتشار تازه‌ترین آمار فروش خود در سال گذشته میلادی اعلام کرد این خودروساز توانسته حدود ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار خودرو در کشورهای مختلف جهان به فروش برساند. تازه ترین آمار فروش فولکس واگن در حالی اعلام شده که این خودروساز با اتهام‌هایی در زمینه “دستکاری” در تست‌های میزان آلایندگی خودروهایش دست به گریبان بوده است. دو سال پیش در پی تحقیقاتی توسط مسئولان آمریکایی، فولکس واگن به نصب نرم‌افزاری بر روی حدود ۱۱ میلیون خودرویش در سراسر جهان اذعان کرد. این نرم‌افزار پنهانی برای فریب دادن سیستم های آزمایش میزان آلایندگی آنها نصب شده بود.

گلف یکی از محبوب‌ترین محصولات فولکس واگن در سال گذشته میلادی بود.

آئودی، پورشه و اشکودا از دیگر محصولات این خودروساز آلمانی هستند.

افزایش تقاضای خرید خودرو در چین باعث شده فروش محصولات فولکس واگن به مشتریان چینی نزدیک به ۴ درصد افزایش یابد. در کشورهای دیگر هم وضعیت فروش مشابه است. به عنوان مثال در سوئد خودروی گلف که محصول فولکس واگن است محبوب‌ترین خودرو در سال ۲۰۱۶ در میان رانندگان سوئدی نام گرفت. گلف در سال گذشته مجموعا سهمی ۵.۹ درصدی از اتومبیل های فروخته شده در سوئد را از آن خود کرد و ولوو با ۵.۷ درصد (که شامل سه مدل مختلف بود) سهم دوم را داشت. آخرین باری که ولوو در صدر این جدول نبود سال ۱۹۶۲ بود زمانی که مدل بیتل فولکس واگن پرفروش‌ترین شد.

با انتشار گزارش فروش فولکس واگن، شرکت تویوتا به عنوان دومین خودروساز پرفروش جهان معرفی شده است.

فروش محصولات تویوتا که حالا تبدیل به دومین خودروساز پرفروش جهان شده است در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود دو دهم درصد رشد داشت. به نظر می‌رسد آهنگ کند این رشد با رکود صنعت خودروسازی در آمریکا مرتبط باشد.

گزارش سالانه فروش خودروی شرکت جنرال موتورز آمریکا هفته آینده اعلام خواهد و بعید بنظر می‌رسد این خودروساز بتواند از دو شرکت فولکس واگن و تویوتا پیشی بگیرد. جنرال موتورز در سال ۲۰۱۵ میلاد عنوان سومین خودروساز بزرگ جهان را از آن خود کرده بود.

مطالب مرتبط
رونمایی DJI از قابل حمل ترین پهپاد جهان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.