مادران نوجوان در معرض خطر بیماری قلبی

0

مادران نوجوان در معرض خطر بیماری قلبی

 

مادران نوجوان در معرض خطر بیماری قلبی هستند

تحقیقات جدید اخیرا در مجله انجمن قلب آمریکا نشان داده است که زنانی که برای اولین بار در سن نوجوانی ، مادر شده اند، ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در آنها نسبت به مادرانی که در سن بزرگتر، باردار شده اند، افزایش یابد.

این مطالعه جدید توسط کاترین پیرکل، استادیار دکترای مطالعات بهداشت عمومی دانشگاه هاوایی در مانای هونولولو رهبری شد. اولین نویسنده این مقاله نیکول روسنتال است.

پروفسور پیرکل و تیم او، اطلاعات موجود در ۱۰۴۷ زن را از اقدام بین المللی در مطالعه پیری (IMIAS) سال ۲۰۱۲ مورد بررسی قرار دادند. زنان بین ۶۵ تا ۷۴ ساله بودند و در آلبانی، برزیل، کانادا و کلمبیا زندگی می کردند.

با دریافت اطلاعات در مورد سن اولین حاملگی زنان، محققان از نمره ریسک  (FRS) برای بررسی ارتباط خطر بیماری قلبی عروقی و سن آنها استفاده کردند.

بیماری قلبی عروقی، یک بیماری قلبی است که در آن رگ های خونی مسدود می شود و باعث بروز مشکلاتی در عملکرد قلب می شوند. بیماری قلبی، عامل اصلی مرگ در میان مردان و زنان ایالات متحده است.

 

مادران نوجوان در معرض خطر بیماری قلبی عروقی درازمدت هستند

این مطالعه جدید نشان می دهد که زنانی که اولین بارداری خود را قبل از سن ۲۰ سالگی تجربه کرده اند، خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در آنها بیشتر از زنانی بود که بالای ۲۰ سال بوده اند و بچه دار شده اند.

علاوه بر این، زنانی که باردار نشده اند و هیچ زایمانی نداشتند، کمترین خطر قلبی عروقی را دارند که توسط FRS اندازه گیری می شود.

سخنرانی پروفسر پیرکل، به خبرگزاری پزشکی امروز، در مورد نقاط قوت مطالعه، یافته های “قوی” را در نظر گرفت. او توضیح داد:

“زنانی که در مطالعه ما شرکت کردند، از پنج ناحیه مطالعه بسیار متفاوت بودند. ما مشاهده کردیم که این رابطه نسبتاً سازگار است که در آن بارداری در سن کم با ریسک بیماری های قلبی عروقی در سرتاسر مطالعات ارتباط دارد و اعتبار نتایج ما را تأیید می کند.”

 

مطالب مرتبط
هشدار دانشمندان برای کم خوابی در جوامع مدرن

شدت و محدودیت مطالعه

پروفسور  پیرکل علاوه بر نمونه گوناگون مطالعه، با MNT درباره دیگر نقاط قوتش صحبت کرد، اینکه محققان از نسخه آزمایشی FRS برای اندازه گیری خطر ابتلا به بیماری قلبی استفاده کرده اند.

پروفسور پیرکل  توضیح داد: “از آنجا که این نسخه از [FRS] عمدتا از اندازه گیری های بیومارکرت (مثلا نتایج حاصل از آزمایش خون) و اقدامات بالینی (مانند فشار خون)” استفاده می کند، کمتر در معرض اشتباهاتی است که اغلب در مطالعات اپیدمیولوژیک مشاهده می شود که بر نتایج گزارشات شرکت کننده ها، تکیه دارند. “

نویسندگان این مطالعه اعتراف می کنند که این مطالعه محدودیت هایی دارد. زیرا به دلیل داشتن سن بالای شرکت کنندگان، ممکن است در معرض خطر از دست دادن حافظه قرار گرفته باشند و این باعث انحراف در نتایج شود.

پروفسور پیرکل گفت: “از آنجا که مطالعات شامل کشور هایی از سطح در آمد متوسط رو به پایین است، به خصوص برزیل و کلمبیا، که در آن مرگ و میر زود هنگام این زنان جوان بالا بود، احتمال وجود دارد که ما ” بازماندگان “را برای مطالعه خود انتخاب کنیم.”

پروفسور پیرکل ادامه داد: “ممکن است که زنان که بیشترین خطر مرگ و میر در اثر بیماری های قلبی عروقی را داشتند، قبل از اینکه ما بتوانیم آنها را برای مطالعه انتخاب کنیم، جان خود را از دست بدهند”.

 

توضیحات احتمالی برای نتایج

اگر چه این یک مطالعه مشاهداتی بود که نمی توانست علت آن را به صورت علمی توضیح دهد، پروفسور پیرکل دو توضیح بالقوه برای ارتباط قوی بین مادران نوجوان و بیماری های قلبی را با ما به اشتراک گذاشت.

این مکانیسم ها “متقابلا منحصر به فرد نیستند.”

پروفسور پیرکل  ادامه داد: “اولین مکانیسم،” مربوط به پیامدهای حاملگی و زایمان نوجوانان است. نوجوانانی که در زندگی خود، زود مادر می شود ممکن است فرصت های کمتری برای به پایان رساندن مدرسه و کسب درآمد کافی ، داشته باشند. “

او گفت: “به نوبه خود، آنها می توانند استرس های ناخوشایند بیشتری را تجربه کنند و در رفتارهای فقیرتر مانند سیگار کشیدن، که خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی را افزایش می دهند، درگیر شوند.”

پروفسور پیرکل افزود: “زایمان و بارداری ممکن است در طول یک دوره رشد حیاتی مانند نوجوانی، به طور دائمی مسیرهای فیزیولوژیکی را در مقایسه با بزرگسالی، بیشتر تغییر دهد به گونه ای که ممکن است در طول زمان به قلب آسیب برساند.”

او می گوید: “شواهدی وجود دارد که از این مکانیسم ها حمایت می کند، اما حدس زده می شود که پیامدهای اجتماعی و فردی برای مادران نوجوان بسیار مضر است”.

پروفسور پیرکل  تحقیقات روی این موضوع را به مطالعات بیشتر گسترش داد و به این نتیجه رسید که مردانی که در دوران نوجوانی خود پدر می شوند نیز در مقایسه با مردان مسن تر، دارای سلامتی ضعیف تری هستند و آنها نیز به عواقب مادران نوجوان، دچار خواهند شد.

 

مطالب مرتبط
نحوه مصرف Azibiot + بررسی عوارض و کاربرد

تحقیق آینده

پروفسور پیرکل گفت: “این نشان می دهد که پیامدهای تولد فرزند در نوجوانی دختر، همانند از دست دادن فرصت های اجتماعی و اقتصادی، تاثیری بر سلامتی وی نیز داشته باشد”.

با این حال، برای درک کامل این مکانیزم و ارتباط بین بیماری قلبی و سن مادر، تیم تحقیقاتی قصد دارد با استفاده از نمونه های جمعیتی جدید از کانادا و ایالات متحده به تحقیق خود ادامه دهد.

پروفسور پیرکل  توضیح داد: “با درک بهتر راه هایی که کودکان را به زندگی سالم تر و داشتن سلامت قلبی و عروقی پیوند می دهد، ما قادر خواهیم بود تا فرصت های پیشگیری را شناسایی کنیم و توصیه هایی را برای سیاست گذاری انجام دهیم.”

پروفسور پیرکل و همکارانش در یک پروژه تحقیقاتی جداگانه، ” فعالیت زیست شناسی قلب و متابولیسم در نوجوانان باردار و کسانی که در سن بالاتر باردار شده اند را مورد بررسی قرار خواهند داد تا ببینند آیا اختلاف بین این دو گروه وجود دارد؟”

وی افزود: “نتایج ما در حال حاضر در اکثر جوامع بشری به طور گسترده پذیرفته شده است: باید از باردار شدن در سن نوجوانی اجتناب گردد”.

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.