۱۳ روش برای اینکه متوجه شوید که همکارانتان شما را احمق فرض کرده اند.

0

۱۳ روش برای اینکه متوجه شوید که همکارانتان شما را احمق فرض کرده اند.

۱-بحث و جدل

بعضی از افراد ذاتا به بحث و جدل با دیگران علاقه دارند، اما اگر می بینید که همکارهای شما مدام به بحث با شما می پردازند باید بگویم که نشانه خوبی نیست. آن ها احتمالا فکر می کنند که شما فردی ساده لوح هستید. پس برای اینکه در محیط کار، خودی نشان دهند و ثابت کنند که از شما سر تر هستند به جنگ و ستیز بر می خیزند.

توجه داشته باشید که بی ادبی، بدجنسی و قلدر بودن با یکدیگر فرق دارند؛ اگر این رفتارهای پرخاشگرانه مدام تکرار شود مشکل ساز است (نوشته شده توسط سین ویتسون در مجله روانشناسی روز).

۲-طعنه و کنایه

اگر در محیط کارتان پیامی دریافت کردید که متنی طعنه آمیز و کنایه ای داشت اصلا ناراحت نشوید. همکارهای شما هوش و ذکاوت شما را دست کم گرفته اند. با پاسخی رک و صریح آنها را شگفت زده کنید و بهشان اجازه ندهید  با چنین کار هایی شما را ناراحت کنند.

۳-حرکت های زشت

اگر نشانه هایی از پوزخند، زل زدن و استهزا را در رفتار آنها دیدید بدانید که  قصد مسخره کردن شما را دارند.

۴-نادیده گرفته شدن

اگر احساس می کنید که فردی اضافی هستید و به شما توجهی نمی شود باید بگوییم که فردی ساده لوح و نادان به نظر می آیید. ساندرا رابینسون پرفسور دانشکده بازرگانی کلمبیا می گوید: از گذشته به ما آموخته اند اگر به دیگران بی توجهی کنیم و حضورشان را نادیده بگیریم به نفعمان است یا تا وقتی که حرفی جالب و زیبا برای گفتن نداریم سکوت کنیم. اما این کار اشتباه است. زیرا با سکوت،  فرد طرد شده احساس پوچی بیشتری می کند.

۵-خنده

آیا پس از صحبت های کاملا جدی شما، همکارهایتان پوزخند می زنند؟ آیا شما هدف مسخره شدن و استهزا های آنها هستید؟

دو احتمال وجود دارد: یکی آن که آن ها حس شوخ طبعی دارند و شما را با خنده و شوخی تحسین می کنند و شما دفتر کاری با جو و محیطی شاد و دوستانه دارید، دو اینکه آنها شما را با تمسخر تحقیر می کنند.

دکتر نیل بورتون در مجله روانشناسی امروز نوشته است: افرادی که توسط دیگران به سخره و استهزا گرفته می شوند به شدت ناراحت، صامت و بی صدا می شوند.

۶-زمانی که در کاری موفق می شوید بی از حد شگفت زده می شوند.

زمانی که شما در کاری پیروز می شوید همکار هایتان به شما تبریک می گویند یا با تعجب به شما نگاه می کنند؟؟ اگر با رفتار دوم مواجه می شوید باید بگوییم که آنها فکر می کنند شما توانایی و لیاقت موفق شدن را نداشته اید.

 

مطالب مرتبط
تصاویر زیبا و دیدنی از تزئین سفره و هندوانه شب یلدا

۷-هیچ وقت از شما کمک نمی گیرند.

آیا زمانی که می خواهید به همکارهایتان کمک کنید آنها پیشنهاد کمک شما را رد می کنند؟ حتی اگر راه حلی به آنها پیشنهاد کنید که سبب سودشان شود آن را نمی پذیرند؟ این نشانه خوبی نیست. احتمالا فکر می کنند شما به بهبود مشکل شان کمکی نمی کنید و فقط شرایط را بدتر می کنید.

 

۸-کمکی به شما نمی کنند.

شما برای حل مشکلی که دارید درخواست کمک می کنید اما آنها به شما کمکی نمی کنند؟ این اتفاق می تواند دو دلیل داشته باشد: آنها فکر می کنند مشکلات شما احمقانه اند و کمک به شما فقط وقت شان را تلف می کند یا سرشان شلوغ است و وقتی برای کمک ندارند.

 

۹-باور نادان بودنتان منجر به وخیم تر شدن اوضاع می شود.

اگر خودتان هم باور کنید که احمق هستید شرایط بدتر خواهد شد زیرا دیگران به خودشان اجازه می دهند که شما را به سخره بگیرند. با گذشت زمان حس می کنید هیچ مهارت و هوشی ندارید.

پس خودتان را جمع و جور کنید حتی اگر احساس شکست می کنید باز هم نشان دهید که به مهارت های خود باور دارید در غیر این صورت دیگران تا می توانند از شما سوء استفاده خواهند کرد.

 

۱۰-خود ستایی و تعریف از توانایی ها

پرفسور بالاز آزل، متخصص روانشناسی در دانشگاه لوراند می گوید: احمقانه ترین کاری که هرکسی می تواند انجام دهد این است که مدام از خودش و توانایی هایش تعریف کند، پس برای اینکه در نظر دیگران فردی سبک و نادان جلوه نکنید بهتر است از خود تعریف و تمجید نکنید. اگر چنین شخصیتی دارید بهتر است حرف نزدن درباره خود را تمرین کنید.

 

۱۱-دشنام و ناسزا

ناسزا گفتن ممکن است حس ناراحتی و عصبانیت شما را در محیط کارتان کاهش دهد اما اگر ناسزا گفتن برایتان عادت شود و مدام فحش دهید همکارهایتان رنجیده خاطر خواهند شد و رابطه شما با آنها خراب می شود.

 

مطالب مرتبط
درمان ایدز یا اچ آی وی با خوردن یک قرص یک بار در هفته

۱۲-ترس از نادان و احمق فرض شدن

گاهی آنقدر از نالایق بودن می هراسیم که حتی از همکارهایمان کمک نمی گیریم. تحقیق انجام شده در دانشگاه کار و مدیریت هاروارد و وارتون بیان می کند:

افرادی که از دیگران صلاح و مشورت می کنند افرادی شایسته و لایق شناخته می شوند، و حداقل توسط افرادی که از آن ها کمک گرفته اند اینگونه به نظر می آیند. پس اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که نمی توانند به تنهایی تصمیم بگیرند از دیگران کمک بگیرید. با این کار ممکن است نظر همکارهایتان در مورد شما عوض شده و دید بهتری پیدا کنند.

 

۱۳-دروغ گفتن

بعضی از افراد شخصیتی دروغگو دارند و ممکن است یک یا دو دروغ بگویند اما اگر احساس می کنید که همکارهایتان مدام دروغ می گویند باید این را بدانید که شاید به هوش و صداقت شما شک کرده اند.

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.