همکاران بی ادب محیط کار می توانند خواب آسوده را از چشمهای شما بگیرند

0

محیط کار: همکاران بی ادب محیط کار می توانند خواب آسوده را از چشمهای شما بگیرند

محیط کار و بیخوابی: همکاران بی ادب شما می توانند مخل  خواب شما شده و کیفیت خوابتان را کاهش دهند. اما  بنا بر تحقیق صورت گرفته  که ارتباط بین محیط کار و بی خوابی را مورد بررسی قرار می دهد برنامه ریزی برای داشتن فعالیت های سرگرم کننده و آرامش بخش پس از کار می تواند به مقابله با استرس یک محیط کاری نامطلوب کمک کند.

این تحقیق نشان داد که سو استفاده و سایر تجارب منفی محل کار با افزایش نشانه هایی همراه هستند که سبب بی خوابی می شوند که از جمله آن می توان به چندین بار بیدار شدن در طول شب اشاره نمود. اما شرکت کنندگان این مطالعه که پس از پایان یافتن کار مدت زمانی را صرف انجام حرکات یوگا، پیاده روی یا گوش دادن به موسیقی می نمودند، هیچگونه تاثیر بدی را که از محیط کارشان منتج شده و بر خوابشان تاثیر بگذارد تجربه نکرده بودند.

ایده اصلی این تحقیق این است که صرف زمان اندکی برای خودمان پس از یک روز کاری طاقت فرسا ممکن است ما را از مشکلات موجود در طی روز رها سازد. این نتایج ممکن است چندان جدید به نظر نرسند، اما در نظر داشته باشید که نداشتن خواب کافی به معنای واقعی کلمه باعث می شود که مغز شما خود را بخورد، بنابراین استفاده از روش های علمی برای حذف تاثیر همکاران مزاحم  بسیار مهم است.

یکی از محققان، کایتلین دمیسی، روانشناس دانشگاه اوکلند در میشیگان در این خصوص گفت: “اذیت و آزار شدن در محیط کار بر کیفیت خواب تاثیر می گذارد. “این بدان معناست که مردم بارها و بارها به تجربیات منفی کاری خود فکر می کنند.”

مطالب مرتبط
مرز انسانیت و وحشیگری جنسی

کسانی که بتوانند به راحتی این تجربیات را فراموش کنند و یا با انجام دادن کارهایی دیگر به جزئیات محیط کار خود فکر نکنند می توانند خواب راحت تری داشته باشند. محققان با ۶۹۹ نفر از کارکنان خدمات جنگلداری ایالات متحده تماس گرفتند و از این افراد در مورد رفتارهای بی ادبانه ای که در طول زمان کار با آن ها برخورد می کنند و همچنین علائم بی خوابی سوال نمودند.

محققان درباره این موضوع نیز سوالاتی را مطرح کردند که چگونه این افراد رفتارهای اهانت آمیز محل کار را فراموش کرده و چگونه خود را به آرامش می رسانند. این عوامل با سایر علل احتمالی مشکلات خواب از جمله تعداد کودکان زیر ۱۸ سال موجود در خانه، ساعات کاری هر هفته و مصرف الکل مقایسه گردید.

در پایان تحقیق مشخص گردید که حوادث ناگوار روی داده در مواجهه با مافوق و همکاران، تأثیر منفی بر روی خواب دارد و بدترین اثرات را در این میان، کسانی تجربه می نمودند که این تجربیات منفی دیرتر از ذهنشان پاک می شد. نقطه مقابل این نتیجه هم صحیح بود یعنی افرادی که می توانستند مشکلات رخ داده در محل کار را فراموش کنند زودتر به آرامش روحی می رسیدند.
محققان خاطر نشان نمودند که نظرسنجی های آن ها تنها بر روی این عامل متمرکز بوده و شامل عوامل خاص دیگری که می تواند تاثیر منفی بر خواب داشته باشد نیست. در نهایت آن ها تصریح نمودند که، کارفرمایان باید به این نکته توجه داشته باشند که چگونه محیط های خوشایند یا مطلوبی را برای کارکنانشان فراهم آورند و فرصت هایی را برای بهبود روحیه کاری کارکنان در اختیارشان قرار دهند.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.