معرفی کیا سورنتو ۲۰۱۹

0

معرفی کیا سورنتو ۲۰۱۹

کیا سورنتو

شرکت کیا در جریان نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۱۷ از مدل ۲۰۱۹ شاسی بلند محبوب خود کیا سورنتو رونمایی کرد. مدلی که تغییرات محسوسی پیدا کرده و نمی توان آن را یک خودرو کاملا متفاوت دانست.

هر سال کیا مدل جدیدی از شاسی بلند خود را معرفی می کند و حال نوبت به کیا سورنتو ۲۰۱۹ رسیده تا با بروزرسانی هایی به مدل قابل توجه تبدیل شود. اگرچه این خودرو جدید تغییرات بسیاری در طراحی داشته اما همچنان با یک شاسی بلند باکیفیت و چشمگیر از برند مطرح کره ای رو به رو هستیم.

بروزرسانی هایی را بیشتر مربوط به بخش فناوری، پیشرانه و تا حدودی ظاهر خودرو را دربرمی گیرد. اما این تغییرات فراوان نیستند تا بتوان سورنتو ۲۰۱۹ را یک نسل جدید و بسیار متفاوت از سایر مدل ها دانست. کیا برای مدل جدید سورنتو تصمیم گرفت پیشرانه دیزلی به کار گیرد که در مقایسه با مدل قبل قادر است توان بالایی از خود نشان دهد.

صندلی های استاندارد هفت نفره، سیستم سرگرمی بروزرسانی شده، افزوده شدن فناوری های ایمنی جدید و برخی دیگر.

متاسفانه دیگر مشتریان این کمپانی قادر نیستند مدلی با پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را خریداری کنند. در فضای داخلی از صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی با سیستم سرگرمی اختصاصی کیا به کار گرفته شده است. این صفحه نمایش از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی به عمل می آورد. وجود ۱۰ اسپیکر در کنار سیستم صوتی هارمن کاردون، شاسی بلند لوکسی از کیا را نمایش می دهد.

بسته های فناوری در کیا سورنتو

بسته های فناوری ایمنی در مدل های مختلف سورنتو گوناگون بوده و یکسان نیست. شرکت کیا این مدل را در تریم های EX، SX و SX-L عرضه می دارد و هریک با ویژگی های خاص خود همراه هستند تا مورد رضایت مخاطب قرار گیرند. مدل رده بالا به بیشتر فناوری های ایمنی چون هشدار برخورد به جلو، سیستم تشخیص نقطه کور، کروزکنترل انطباقی و برخی دیگر است. جلوپنجره این خودرو طراحی بروزرسانی شده ای پیدا کرده و این مورد حتی در چراغ های مه شکن نیز قابل مشاهده است.

مطالب مرتبط
استفاده از عینک هوشمند توسط پلیس چین

چراغ های جلو و مه شکن ها به شکل یخی شدند و جذابیت طراحی زیبایی پیدا کردند. سپر برای سازگاری بیشتر با چراغ ها بازطراحی شده تا جذابیت را دوچندان سازد. در فضای داخلی فرمان از دو شاخ به چهار شاخ تبدیل شد و ورودی های هوا نیز تغییر شکلی پیدا کردند. در هر حال نسخه SX و SX-L در فضای داخلی خود از چرم ناپا بهره می برند که عمدتا در خودروهای رده بالا و پریمیومی به کار گرفته می شود.

در زیر کاپوت پیشرانه چهار سیلندر ۲.۴ لیتری در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک به کار گرفته شده تا بتوان تجربه لذت بخشی داشت. البته موتوری ۳.۳ لیتری شش سیلندر نیز همچنان قرار داشته که قیمت بیشتری در مقایسه با نسخه ۲ لیتری دارد. البته مصرف سوخت ۲.۴ لیتری کمتر از نسخه ۳.۳ لیتری بوده و باتوجه به قدرت بیشتر نیازمند توان بالاتری است.

با این حال کیا نسخه دیزلی نیز تدارک دیده و تنها به موتورهای بنزینی بسنده نکرده است. متاسفانه قیمت مشخص نشده اما انتظار می رود در مقایسه با نسخه قبلی با اختلاف در سال ۲۰۱۸ عرضه شود.

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.