معرفی ۱۰ ماده‌ی غذایی سرشار از منیزیم

0

بدن شما برای بسیاری از فعالیت‌ها و فرآیندهای خود به منیزیم نیاز دارد. لذا در صورتی که این ماده‌ی معدنی در رژیم غذایی‌تان کافی نباشد، و به اندازه‌ی کافی به بدن‌تان نرسد، ممکن است عوارض و مشکلاتی گریبان‌تان را بگیرد.

منیزیم برای انجام ۳۰۰ فرآیند بیوشیمیایی در بدن‌تان ضروری است و افزون بر این، در سلامت سیستم ایمنی، عملکرد عضلات، تولید انرژی و همچنین استحکام استخوان‌ها نقشی اساسی دارد. علاوه بر این موارد، این ماده‌ی معدنی، می‌تواند در پیشگیری و کنترل دیابت، بیماری‌های قلبی و خصوصاً کنترل فشار خون نیز مؤثر باشد.

با ذکر این مقدمه، بهتر است به سراغ معرفی منابع غنی منیزیم برویم تا با مصرف آن‌ها این ماده‌ی معدنی به میزان کافی به بدن‌تان برسد. فقط به یاد داشته باشید که میزان نیاز روزانه به منیزیم ۴۰۰ میلی‌گرم برای بزرگ‌سالان است و نباید بیش از این مقدار وارد بدن شود.

منابع غنی از منیزیم

۱- آجیل:

آجیل از جمله بهترین منابع برای تأمین نیاز بدن به منیزیم است. به عنوان مثال، ۱۰۰ گرم بادام حاوی ۲۷۹ میلی‌گرم منیزیم است و به این ترتیب می‌توان صرفاً با خوردن یک مشت بادام در روز، نزدیک به ۷۰ درصد از نیاز روزانه به منیزیم را تأمین نمود.

۲- سبزیجات برگ‌سبز:

سبزیجات برگ‌سبز نیز از جمله منابع غنی از منیزیم هستند. به عنوان مثال، صرفاً نصف فنجان اسفناج آب‌پز، یعنی ۹۰ گرم از آن، حدود ۷۹ میلی‌گرم از این ماده‌ی معدنی دارد و این یعنی ۲۰ درصد از نیاز روزانه به این ماده‌ی معدنی.

۳- تخمه کدو:

اگر به تخمه کدو علاقه دارید، خبر خوبی که برای‌تان داریم این است که ۲۸ گرم از این دانه‌های خوشمزه حاوی حدود ۷۴ میلی‌گرم منیزیم، یعنی تقریباً ۱۸ درصد از نیاز روزانه، می‌باشد.

۴- شیر سویا:

اگر وگان هستید، یا به هر دلیلی لبنیات مصرف نمی‌کنید، بهتر است بدانید که با مصرف شیر سویا می‌توانید مقدار قابل توجهی منیزیم به بدن خود برسانید. با مصرف یک فنجان شیر سویا می‌توانید ۶۱ میلی‌گرم منیزیم، یعنی حدود ۱۵ درصد از نیاز روزانه به آن را تأمین کنید.

۵- لوبیا سیاه:

استفاده از لوبیا سیاه رایج نیست اما آن‌ها که از این نوع لوبیا استفاده می‌کنند می‌دانند که تا به چه اندازه طعم این لوبیاها عالی است. با مصرف ۸۶ گرم از این منابع عالی پروتئین گیاهی می‌توانید مقدار ۶۰ میلی‌گرم، یعنی حول و حوش ۱۵ درصد از نیاز روزانه به منیزیم را تأمین کنید.

۶- کره‌ی بادام زمینی:

با مصرف فقط دو قاشق غذاخوری کره‌ی بادام زمینی می‌توانید حدود ۱۵ درصد از نیاز بدن‌تان به منیزیم را تأمین کنید.

۷- نان سبوس کامل:

با مصرف دو تکه نان سبوس کامل، حدود ۴۸ میلی‌گرم منیزیم به بدن می‌رسد. این میزان، معادل ۱۲ درصد از نیاز روزانه به این ماده‌ی معدنی است. بنابراین سعی کنید به جای استفاده از نان‌های بی‌سبوس، روی به مصرف نان‌های سبوس‌دار کامل بیاورید.

۸- آووکادو:

یک فنجان آووکادو، یعنی حدود ۱۵۰ گرم از آن، حاوی ۴۴ میلی‌گرم ماده‌ی معدنی مورد نظر ما است. این به معنای آن است که روزانه با مصرف صرفاً یک فنجان آووکادو می‌توانید حدود ۱۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن‌تان به منییزیم را تأمین کنید.

۹- برنج قهوه‌ای:

اگر اهل مصرف برنج قهوه‌ای هستید، علاوه بر دیگر مزایای این نوع برنج، با مصرف ۹۸ گرم از آن مقدار ۴۳ میلی‌گرم منیزیم، یعنی ۱۱ درصد از نیاز روزانه، به بدن‌تان می‌رسد.

۱۰- ماست:

کمتر کسی است که از ماست خوش‌اش نیاید. این فرآورده‌ی لبنی افزون بر مزایای خاصی که برای سلامت بدن به همراه دارد، منبع خوبی برای منیزیم به شمار می‌رود. ۲۲۷ گرم از نوع کم چرب آن حاوی ۳۹ میلی‌گرم منیزیم، یعنی ۱۰ درصد از نیاز روزانه است.

*******

با مصرف این مواد غذایی، منیزیم کافی را به بدن خود برسانید و از مزایای این ماده‌ی معدنی بهره‌مند شوید.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
آیا میوه های زنانه و مردانه را می شناسید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.