معرفی ۷ خاصیت گیاه بومادران

0

معرفی ۷ خاصیت گیاه بومادران

از دیرباز از گیاه بومادران به مثابه‌ی یک گیاه دارویی استفاده شده. امروزه نیز برخی از خواص این گیاه اثبات شده‌اند و بنابراین از آن می‌توان جهت درمان برخی از بیماری‌ها استفاده نمود. در این نوشتار به ۶ مورد از خواص این گیاه خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که از گیاه بومادران در درمان یا پیشگیری از چه بیماری‌هایی می‌توان استفاده نمود. با ما در وردنگار همراه باشید.

خواص گیاه بومادران

۱- موجب کاهش فشار خون می‌شود:

متأسفانه به دلایل متعدد، از جمله کم‌تحرکی و رژیم غذایی نا مناسب، تعداد بسیاری از انسان‌های عصر ما به فشار خون بالا مبتلا هستند. فشار خون بالا از جمله عواملی است که مستقیماً موجب بروز بیماری‌های قلبی می‌شود، بنابراین بایستی حتماً از راه‌های مختلف درصدد کنترل آن برآمد. خبر خوب این است که مصرف چای بومادران در کنترل فشار خون مفید است. یافته‌ها نشان از آن دارند که با مصرف چای بومادران از ورود کلسیم به رگ‌های خونی جلوگیری به عمل آمده و نتیجتاً فشار خون کاهش می‌یابد.

۲- برای بیماران مبتلا به آسم مفید است:

تعداد مبتلایان به بیماری آسم کم نیست، اما از آن‌جا که گیاه بومادران در کاهش شدت علائم آسم مفید است این بیماران می‌توانند از این گیاهِ مفید استفاده کنند. آسم حاصلِ باریک‌شدن نایژه‌ها است اما دریافته شده که گیاه بومادران می‌تواند موجب پهن‌تر شدن نایژه‌ها شود، به همین دلیل است که از این گیاه می‌توان برای کاهش شدت علائم مربوط به آسم استفاده برد.

۳- موجب رفع اختلالات خواب می‌شود:

مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که از بومادران می‌توان برای درمان اختلالات خواب استفاده کرد. جالب آن که از دیرباز نیز از این گیاه برای بدخوابی و کم‌خوابی استفاده می‌شده است. بنابراین به‌جز افراد مبتلا به فشار خون بالا و آسم، افرادی که به بی‌خوابی و یا بدخوابی دچار اند نیز می‌توانند از خواص گیاه بومادران بهره ببرند.

۴- گرفتگی‌های قاعدگی را از بین می‌برد:

گفته می‌شود که از این گیاه می‌توان برای از میان بردن گرفتگی‌های قاعدگی استفاده کرد. بنابراین اگر در زمره‌ی کسانی قرار دارید که پیش از قاعدگی و در حین آن به گرفتگی‌ عضلات دچار می‌شوند می‌توانید روی چای بومادران حساب کنید.

۵- فرایند هضم را بهبود می‌بخشد:

اسیدهای موجود در بومادران از جمله diacoffeoylquinic موجب افزایش جریان مایع صفراوی می‌شوند. مایع صفراوی نقشی مهم در تجزیه‌ی چربی‌ها دارد و بنابراین می‌تواند تأثیری مثبت بر روی فرآیند هضم بگذارد. بنابراین اگر به سؤهاضمه و سایر مشکلات ناشی از هضم بدِ غذاها دچار هستید می‌توانید روی به مصرف بومادران بیاورید.

۶- در کاهش شدت علائم سندرم روده تحریک پذیر مفید است:

کسانی که به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستند عموماً از اسهال، درد شکم، استرس، یبوست و نفخ رنج می‌برند. ولی مطالعاتی که بر روی حیوانات صورت گرفته‌اند نشان از آن دارند که با مصرف گیاه بومادران می‌توان موجب کاهش شدت این علائم شد. گویا بومادران قادر به مهار پروتئین‌های غشای پلاسمایی است و از این طریق است که می‌تواند در کاهش شدت این علائم مفید باشد.

 اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
نکروز چربی و کیست های چربی سینه چیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.