ملاقات نزدیک با فراری ۸۱۲ Superfast

فراری سوپرفست 812 یک مدل معمولی نیست و هنگامی که فراری به رونمایی آن پرداخت بسیاری به تحسین این شرکت بزرگ ایتالیایی پرداختند و آن اسطوره صنعت خودروسازی می دانستند.

ملاقات نزدیک با فراری سوپرفست ۸۱۲

بدون شک اگر بخواهیم به یکی از مدل های جذاب و قدرتمند صنعت خودرو اشاره کنیم که نمادی از اصالت و توان بزرگ است، قطعا فراری سوپرفست ۸۱۲ همان خودرو موردنظر است.

مدلی که اگرچه چندین سال از رونمایی آن نمی گذرد و یک محصول تازه وارد به شمار می رود، اما باید آن را در نوع خود بی نظیر دانست و شرکت ایتالیایی را کمپانی قابل توجه در صنعت به شمار آورد که همیشه با محصولات خود توانسته طرفداران را بیش از پیش شیفته خود کند.

در طول تاریخ فراری هیچ مدل هاچ بک یا شاسی بلند و در نهایت سدانی مشاهده نشد و هر آنچه مشاهده کردیم تماما سوپراسپرت یا اسپرت کوپه بودند. مدلی که فراری می دانست با ادامه دادن به تولید با همین سبک می تواند نامی ماندگار را در سینه تاریخ خود حک کند.

فراری سوپرفست ۸۱۲ یک مدل معمولی نیست و هنگامی که فراری به رونمایی آن پرداخت بسیاری به تحسین این شرکت بزرگ ایتالیایی پرداختند و آن اسطوره صنعت خودروسازی می دانستند.

ما در این مطلب ملاقاتی با محصول پرتوان ایتالیایی داشتیم که می خواهیم در زبان نوشتاری هر آنچه در این چند دقیقه درک کردیم را به زبان آوریم بدون شک برای دوستداران صنعت می تواند لذت بخش باشد.

هنگامی که از نزدیک فراری سوپرفست ۸۱۲ را تماشا می کند مجذوب طراحی بی نقص و تهاجمی آن خواهید شد. طراحی که در برخی برندهای مطرح می توان شاهد آن بود و فراگیر نیست. همانطور که نام این اتومبیل افسانه ای پیداست، فراری خودرویی طراحی کرده که می تواند بسیار پرسرعت باشد. رانندگی با این کوپه کمی دشوار است زیرا اگر روی پدال گاز آن فشار مداومی دهید کنترل سخت خواهد شد زیرا همچون یک پلنگ با سرعت تمام در روی جاده به حرکت درمی آید و هیجان بزرگی را به سرنشینان وارد می کند.

البته در نگاه نخست این سوپراسپرت همگان را شیفته خود می سازد و نمی توان نقص بزرگی را شاهد بود و به آن اشاره کرد. در طراحی آن ظرافت و کیفیت بالایی احساس می شود. خطوط به خوبی در کنار یک دیگر قرار گرفتند و می توان شاهد ساختاری بود که در میان محصولات فراری نسبتا متداول است. رانندگی هنگامی که درون یک اتومبیل رده بالا و قابل توجه انجام گیرد، بدون شک خسته کننده نیست و حتی لذت بخش نیز می باشد. فراری سوپرفست ۸۱۲ از این دست خودروهاست که در تجربه رانندگی طولانی احساس ناراحتی نخواهید داشت و حتی مایلید به راه خود ادامه دهید.

مطالب مرتبط
اگر خودروهای سوپراسپرت در قالب اتومبیل های شهری قرار گیرند چنین می شوند

فراری به خوبی توانست نام هیجان انگیز و در خور توجه ای را برای این مدل انتخاب کند. عنوانی که مشخص می سازد با محصولی معمولی رو به رو نیستید بلکه یک ۸۱۲ Superfast قدرتمند در برابر شما قرار دارد و نمی توانید آن را دست کم بگیرید.

شرکت ایتالیایی یکی از برندهای بزرگ صنعت بوده و عجیب نیست با مدلی رو به رو باشیم که در دسته خودروهای قدرتمند و لوکس قرار می گیرید. ۸۱۲ Superfast با پیشرانه ۸۰۰ اسب بخاری نه تنها می تواند در طراحی ظاهری و کیفیت بالا افراد را مجذوب خود سازد بلکه در بحث فنی نیز یک مدل ارزشمند و نمادین از برند فراری به شمار می رود.

در جای جای این خودرو مشکل طراحی نمی توان مشاهده کرد به شکلی که خطوط طوری در کنار یکدیگر قرار گرفتند که چنین نتیجه بزرگی را رقم زدند. ۸۱۲ Superfast در دسته اتومبیل های کوپه پرتوان اسپرت قرار می گیرد که تنها کافیست استارت زده و قلب تپنده ۸۰۰ اسب بخاری آن را روشن کنید تا مشاهده نمایید با چگونه خودرویی رو به رو هستید.

هرچه بخواهیم از مزایا و ویژگی های مثبت این اتومبیل بگوییم بدون شک کم گفتیم زیرا فراری توسعه دقیقی ارائه داده تا مشتریان با اتومبیلی همراه شوند که لذت و هیجان واقعی رانندگی را لمس کنند. ۸۱۲ Superfast مدل معمولی نیست و حتی نمی توان به فکر خرید آن بود. زیرا با قیمت بالایی به فروش می رسد و ارزان قیمت به شمار نمی رود. قیمتی که تنها ثروتمندان توان خرید آن را دارند.

هنگامی که با چنین خودرویی آن هم در رنگ مشکی رو به رو می شوید، هیجان بیشتری را می توانید بدست آورید. زیرا مدل یک خودرو معمولی نیست و می تواند در دسته پرسرعت ترین خودروها قرار گیرد. کمپانی فراری در سبد محصولاتش مدل هیجان انگیز متعددی داشته ۸۱۲ Superfast اگرچه یکی از آنهاست اما می توان این مدل را حتی قدرتمندتر از برخی نمونه دانست.

با رینگ های آلیاژی مشکی رنگ ۲۰ اینچی ۸۱۲ Superfast زیبا و جذاب به نظر می رسد و یک نمونه خاص جلوه می کند. البته در بررسی این خودرو سختی نخواهید کشید زیرا در بیشتر بحث ها مدلی را شاهد هستید که می تواند نیاز یک فرد علاقمند به اتومبیل های لوکس و قدرتمند را برطرف سازد. ویژگی هایی که در این کوپه ۸۰۰ اسب بخاری قرار گرفته آن را در نوع خود بی نظیر ساخته و ارزشمند.

مطالب مرتبط
اسپای شات یا عکس های جاسوسی از فراری 488 GTO

یکی از موضوعات جالب توجه در این کوپه افزایش ۶۰ اسب بخاری قدرت نسبت به فراری F12 است. از این رو قادر بوده عملکرد بهتری را در جاده ها از خود نشان دهد و راننده را خیره کند. با سقف سرعت ۳۳۶ کیلومتر برساعتی بدون شک باید آن را یک موشک زمین به زمین نامید. چنین سرعتی را در خودروهای معمولی نمی توان یافت و شرکت ایتالیایی نیز سعی کرده با افزودن چنین قدرت عملکردی، ۸۱۲ Superfast را به یک مدل تحسین برانگیز و ارزشمند تبدیل کند.

در فضای داخل کابین بیشتر محصولات فراری شبیه به یکدیگر هستند. ۸۱۲ Superfast نیز دارای داخلی کرمی با برخی قسمت آلومینیومی بوده که تریم لوکس و باکیفیتی را به وجود آورده است و نظر هر فردی را به خود جلب میسازد. یک فرمان اسپرت با پوشش فیبرکربنی و ارگونومی بالا تجربه رانندگی را همانند یک خودرو فرمول ۱ می کند. البته باتوجه به پیشرانه قدرتمند ۸۱۲ Superfast این مدل دست کمی از یک اتومبیل فرمول ۱ ندارد. داخل کابین اگرچه خبری از صفحه نمایش بزرگ نیست اما شرکت فراری یک نمایشگر دیجیتالی را به قسمت سرعت سنج خودرو افزوده تا نقش سرعت سنج و یک صفحه نمایش مالتی مدیا را ایفا می کند. در کنسول میانی کلیدهای متعددی را مشاهده نخواهید کرد و سبک طراحی آن همانند بیشتر سوپراسپرت ها می باشد.

صندلی های چرمی باکیفیت کرمی همیشه در محصولات فراری مورد استفاده قرار می گیرد تا طراحی لوکس و اسپرتی به آن بخشیده شده باشد. فراری سوپرفست ۸۱۲ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با طراحی کابین قابل توجه نظر هر فردی را جلب می کند. همانطور که به نزدیکی این خودرو می آیید شگفت زده می شوید، هنگام باز کردن درب و مشاهده کابین نیز چنین احساسی خواهید داشت. زیرا از یک سو با کابین لوکس و پریمیومی رو به رو هستید، در سوی دیگر این کابین طراحی مشابه سایر خودروهای اسپرت یا به نوعی سوپراسپرت دارد.

کلیدهای مختلفی در کنسول میانی و کنار فرمان یا حتی روی فرمان تعبیه شده که به تنظیمات مختلفی بازمی گردد. یکی از نکته های جالب توجه در ۸۱۲ Superfast وجود کلید استارت روی فرمان اسپرت است. سرنشین راننده می توانند با فشردن یک کلید قرمز رنگ روی فرمان خودرو را خاموش یا روشن کند. گذشته از آن سوئیچ قرمز رنگی وجود داشته که برای حالت رانندگی فراهم آمده و می توانند با توجه به نظر خود سوئیچ را روی حالت موردنظر قرار داد. ۸۱۲ Superfast در کابین کاملا بی سروصداست و می توان نرمی خوبی با نشستن در داخل آن احساس کرد. کابینی که بیشتر در مدل های رده بالا و سوپراسپرت می توان آن را شاهد بود و مدل های استاندارد و معمولی فاقد آن هستند.

مطالب مرتبط
پیشرانه 12 سیلندر فراری را پرفروش کرد

اگر از ۸۱۲ Superfast فراری برخوردار هستید سعی کنید روی پدال گاز آن همیشه فشار دهید زیرا نه تنها صدا زیبای موتور طنین انداز می شود، بلکه قدرت عملکرد بالا به وضوح قابل مشاهده است. مکانیزم پیشرانه آن در نوع خود جالب توجه است و در مقایسه با اتومبیل های معمولی متفاوت است.

یکی از ترسناک ترین بخش های ۸۱۲ Superfast سرعت بالاست و کنترل آن را دشوار می سازد. به نوعی که تصور می کنید سوار بر یک موشک هستید و قادر به کنترل آن نیستید، بنابراین بهتر است در جاده ها سرعت بالا را با ۸۱۲ Superfast تست نکنید زیرا خطر بزرگی را به دنبال دارد. با فرمان الکتریکی می توان آن را به شکلی تنظیم کرد که مطابق با استاندارد شماست و راحتی را به دنبال دارد.

بنابراین تجربه رانندگی با مدل بزرگی چون ۸۱۲ Superfast فراری کم نظیر است و در کمتر خودرویی به جز ابراتومبیل ها می توان تست کرد. اگر بخواهیم یک مدل نزدیک به این خودرو شرکت ایتالیایی نام ببریم بدون شک لامبورگینی اونتادور همان نسخه موردنظر است. با این تفاوت که در طراحی با دو مدل تهاجمی و بسیار خشمگین رو به رو هستیم. البته فراری ۴۸۸ را نمی توان با این مدل ها مقایسه کرد از خودروهای متفاوت فراریست.

هنگامی که در بخش عقب پیشرانه ۱۲ سیلندر را مشاهده می کنید بسیار هیجان انگیز است. پیشرانه پرتوان ۸۰۰ اسب بخاری که عملکرد بزرگی می توان از آن در سرعت انتظار داشت. پیشرانه ۱۲ سیلندر روی این مدل در حقیقت یک نمونه بهینه شده توسط ایتالیایی می باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم به یک کوپه کاملا وحشی لوکس و خیابانی اشاره کنیم فراری سوپرفست ۸۱۲ همان خودرو محسوب می‌شود.

 

نظرات بسته شده است.