بر اساس تحقیقات یک تیم باستان شناسی، نئاندرتال ها توانایی ایجاد آثار هنری داشتند

0

بر اساس تحقیقات یک تیم باستان شناسی، نئاندرتال ها توانایی ایجاد آثار هنری داشتند

کشف نقاشی هایی که ۶۴،۰۰۰ سال پیش در غارهای اسپانیا ترسیم شده اند، نشان می دهد که نئاندرتال ها همانند انسانهای مدرن، از خلاقیت و توانایی تفکر و ترسیم آثار هنری بهره مند بودند.

در میان آثار نمایش داده شده در این غارها، نقاشی های حیوانات، محیط اطراف و الگوهای هندسی، و همچنین هنرهای دستی و حکاکی به چشم می خورد. آنچه این دانشمندان موفق به کشف آن شده اند با استنباط تاریخی بشریت از این انسان های باستانی مغایرت دارد.

دکتر کریس ایستاندیش، باستان شناس دانشگاه ساوهمپتون که در این تحقیق مشارکت داشته در این خصوص بیان داشته است که،: “این کشف فوق العاده هیجان انگیز نشان می دهد که نئاندرتال ها دارای مغزی  بسیار پیچیده تر از آنچه تصور می شود بوده اند.

نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که نقاشی های کشف شده، از قدیمی ترین هنرهای غار نشینی در جهان به شمار می آیند و حداقل ۲۰،۰۰۰ سال قبل از اینکه انسان های مدرن از آفریقا وارد اروپا شوند توسط نئاندرتال ها ترسیم شده اند.

این تحقیق توسط تیمی از دانشمندان چندین موسسه اروپایی انجام شد و نتایج ان در مجله Science منتشر گردید. مطالعه دیگری، که در همین مجله چاپ شده، از کشف صدف های دریایی سوراخ شده و رنگ شده در یکی دیگر از غارهای اسپانیا حکایت دارد. این موارد نشان می دهد که نئاندرتال ها در اصل بسته به عصری که در آن می زیسته اند از لحاظ پیشرفت، از انسانهای مدرن پیشی گرفته بودند. پیش از این ادعاهایی که بیان می داشتند نئاندرتال ها به ثبت و حکاکی آثار هنری می پرداختند به دلیل استفاده از تکنیک های زمان یابی نامناسبی نادیده گرفته شدند. و هنر نقاشی و حکاکی بر روی دیوار غارها تنها به انسانهای مدرن نسبت داده می شد.

مطالب مرتبط
مرد چدار 10 هزار ساله بریتانیایی، در واقع سیاه پوست بوده است

لذا، دانشمندانی که بر روی نقاشی های تازه کشف شده کار می کنند از پیشرفته ترین ابزارهای زمان یابی اورانیوم –توریوم استفاده می کنند که می تواند سن دقیق این آثار را براورد نماید. آنها پوسته های کربنات کلسیمی را که بر روی نقاشی های دیواره های غار رشد کرده اند، تحلیل می کنند و این کار به آنها اجازه می دهند تا هنر این غارنشینان را بدون ایراد هیچگونه  آسیبی به آنها بررسی کنند.

نقاشی ها و حکاکی های نئاندرتال ها به همراه تزئیناتی که با صدف می ساختند نشان دهنده طرز تفکری همانند انسان های مدرن است. در حقیقت این احتمال وجود دارد که اجداد انسانها دارای منشا مشترکی با نئاندرتالها بوده باشند و حتی نئاندرتال ها در تاریخ تکامل انسان نیز نقش داشته باشند.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.