چگونه می توان با نظرات وحشتناک آنلاین، به صورت علمی مواجه شد

واقعا برای این مدل مو پول پرداخت کرده ای؟ واقعا امیدوارم که این طور نباشد. اه لطفا این حرف های مزخرف و بیهوده را تمام کن، شما واقعا با این حرف ها خود و حرفه تان را زیر سوال می برید. این دو نظر تنها دو تا از نظراتی هستند که در زیر مقالات پست شده در محیط های اجتماعی به چشم می خورند.

0

چگونه می توان  با نظرات آنلاین وحشتناک، به صورت علمی مواجه شد

نظرات آنلاین وحشتناک : واقعا برای این مدل مو پول پرداخت کرده ای؟ واقعا امیدوارم که این طور نباشد. اه لطفا این حرف های مزخرف و بیهوده را تمام کن، شما واقعا با این حرف ها خود و حرفه تان را زیر سوال می برید. این دو نظر تنها دو تا از نظراتی هستند که در زیر مقالات پست شده در محیط های اجتماعی به چشم می خورند.

در حالی که ممکن است این نظرات در مقایسه با انواع نظرات خشونت آمیز و مملو از عصبانیتی که مترادف با اذیت و آزار سایبری هستند، ملایم تر به نظر برسند، اما باز هم  نمونه هایی از رفتارهای غیر انسانی و غیر اجتماعی هستند که هر روزه در محیط مجازی اینترنت به چشم می خورند.

اگر این نظرات خصمانه و غیر اجتماعی چنان تاثیری بر من بگذارند که به  عرصه ی تعاملات واقعی ام در زندگی روزمره به عنوان مثال در هنگام خرید یک قهوه یا مطالعه ی کتاب در کتابخانه -کشیده شوند، قطعا دیگر بی معنی نبوده و بسیار مضر خواهند بود و می توانند روند روتین زندگی مرا با اخلال مواجه کنند.

بر اساس تحقیقات من و دیگر محققان در زمینه های دیگر، چنین به نظر می آید که ، اظهار نظرهای افراد آنلاین در محیط های اجتماعی همانند ترول ها، فن ها و لایک کننده ها تلاش می کنند تا درک ما را از رفتارهای آنلاین افزایش داده و لذا به ما کمک کنند تا با درک این محیط، محیطی ایمن تر و سالم تر را در تعاملات آنلاین خود به وجود آوریم.

سوء استفاده آنلاین یک مشکل اجتماعی است که فقط در محیط تکنولوژیک و آنلاین به چشم می خورد. بنابراین ما به راه حل هایی نیاز داریم تا نه تنها بتوانیم سوءاستفاده در محیط اینترنت را کاهش دهیم، بلکه باعث تغییرات شگرفی در هنجارها و ارزش های اجتماعی جوامع آنلاین شویم و محیطی امن تر را به خصوص برای کودکان کم سن و سال موجود در این جوامع به وجود آوریم.

مطالب مرتبط
مدل مفهومی Enverge در نمایشگاه دیترویت محصول 2019 جک

گام اول نهادینه کردن این فرهنگ در میان مردم است که تعاملات آنلاین ما در واقع نوعی مشارکت در جامعه قلمداد می شوند. و لذا تعاملات آنلاین ما درست همانند تعاملات آفلاین و خارج از محیط اینترنت بر افراد و روحیه ی آن ها تاثیر خواهند گذاشت.

اگر هر یک از نظرات بی رحمانه و خصمانه ای  که اغلب در بحث های محیط آنلاین پست می شوند در محیطی اجتماعی به شما گفته شوند ، قطعا از اطرافیان خود خواهید خواست تا در برابر فرد مهاجم از شما دفاع کنند . لذا ما باید همین انتطارات را نیز در محیط آنلاین به وجود آوریم.

ما در یک محیط آفلاین و بر اساس نشانه های بصری و کلامی افراد مختلف و نحوه ی گفتار آن ها، می توانیم به کاراکتر شخصیتی شان پی ببریم.

هنگامی که ما تعاملات اجتماعی خود را به یک فضای آنلاین منتقل می کنیم که در آن نشانه های بصری و کلامی حذف شده یا مبهم هستند، یک جزء اساسی را برای تشخیص کاراکتر طرف مقابل از دست داده ایم . بدون درک این نشانه های اجتماعی، تعیین این که آیا محتوای اجتماعی پست شده توسط ما برای همه ی انواع شخصیت ها مناسب است یا خیر دشوار می باشد.

تحقیقات نشان داده اند که اکثر کاربران رسانه های اجتماعی تصور می کنند مخاطبان آن ها بسیار متفاوت از مخاطبان واقعی یک مطلب خاص می باشند.

ما اغلب مخاطبان خود را به عنوان افرادی که به طور منظم و مداوم آنلاین هستند و بیشتر در محیط های اجتماعی حضور دارند در نظر می گیریم ، لذا یک بیانیه سیاسی که ممکن است توسط خانواده ، نزدیکان و دوستان ما پشتیبانی شود، می تواند در شبکه های اجتماعی مورد توهین قرار گیرد.

احساسات نیز در رفتار آنلاین نقش مهمی را ایفا می کنند. نظرات هیجان انگیز  و احساسی می توانند نظرات احساسی بیشتری را در یک حلقه ی بازخورد مداوم به همراه داشته باشند که برخی از آن ها می توانند توهین آمیز باشند.

مطالب مرتبط
در رسانه های اجتماعی، اخبار جعلی، سریع تر از اخبار حقیقی منتشر می شوند

توهین در یک پست می تواند توهین دیگران را به همراه داشته باشد، و حتی می تواند عادت توهین کردن به دیگران را در محیط جامعه نهادینه کند.

درک رفتارهای آنلاین می تواند به ما کمک کند  تا هنجارها و ارزش های جوامع آنلاین خود را شکل دهیم و با ارسال محتوای مناسب نظرات مناسبی را نیز دریافت نماییم.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.