نظر FDA : قرص های ضد آفتاب نمی توانند از بدن در برابر آسیب های خورشید، مانند سوختگی یا سرطان، محافظت کنند

0

نظر FDA : قرص های ضد آفتاب نمی توانند از بدن در برابر آسیب های خورشید، مانند سوختگی یا سرطان، محافظت کنند

قرص های ضد آفتاب نمی توانند از بدن در برابر آسیب های خورشید، مانند سوختگی یا سرطان، محافظت کنند و نباید به جای محصولات ضد آفتاب مورد تایید  FDA استفاده شوند. تعداد زیادی از شرکت ها ادعا می کنند که استفاده از قرص ضد آفتاب می تواند از بدن در برابر اشعه های اشعه UV محافظت کند. در حال حاضر، اداره غذا و دارو(FDA) به مردم می گوید که باید در مورد این قرص ها احتیاط بیشتری به کار ببرند.

در یک بیانیه جدید، FDA  می گوید قرص های ضد آفتاب به اصطلاح کاملا جعلی هستند. FDA  می گوید: “این شرکت ها سلامت مردم را در معرض خطر قرار می دهند و به مشتریان در مورد این مطلب که یک مکمل غذایی می تواند از بروز آفتاب سوختگی جلوگیری کند، پیری زودرس ناشی از خورشید را کاهش دهد یا از خطر ابتلا به سرطان پوست محافظت کند، اطمینان دروغین می دهند.”

FDA همچنین نامه های هشدار را برای شرکت هایی که (به طور غیر قانونی فعالیت می کنند)  ادعاهای دروغ درباره محافظت افراد از آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب را درباره قرص ها و کپسول هایشان تبلیغ می کنند ارسال می کند.

FDA چندین شرکت خاص را در بیانیه خود اعلام کرد: سازندگان محلول های روشن کننده پیشرفته پوست، Sunsafe Rx، Solaricare و Sunergetic همه نامه های اخطار را دریافت کردند که باید از آنها برای اصلاح نقض ها استفاده کنند.

برای مثال Sunsafe Rx در وب سایت محصولش ادعا می کند که “مصرف فقط یک کپسول در روز محافظ طبیعی، سالم و ضد پیری از اشعه های UV است” .

مطالب مرتبط
بیماری آمیلوئیدوز چیست؟ انواع، علل و علائم

Solaricare ادعا می کند که برای درمان اختلالات پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و آفتاب سوختگی استفاده می شود.

Sunergetic یک مرحله فراتر می رود و می گوید که محصولاتش “به محافظت از پوست در برابر عوارض جانبی ناشی از قرار گیری در معرض آفتاب کمک می کند” همراه با برجسته کردن نظرات مشتریان، مانند فردی ادعا می کند “[Sunergetic] اساسا یک کرم ضد آفت دهان است. این امر به ویژه برای افرادی که سرطان پوست دارند و یا در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست هستند، مفید است. “

در پاسخ به هشدار FDA،Sunsafe Rx  بهWomenshealthmag.com  گفت: “ما منتظر هستیم تا با FDA کار کنیم تا بدانیم چگونه می توانیم مزایای Sunsafe Rx را به بهترین شکل توصیف کنیم و همچنان به مصرف کنندگان در مبارزه با اثرات مضر خورشید کمک کنیم. ”  سه شرکت دیگر به درخواست های FDA  پاسخ نداده اند.

قرص ضد آفتاب چیست؟

هیچ قاعده ای برای تولید دارویی که دقیقا به عنوان یک قرص ضد آفتاب شناخته شده است، وجود ندارد. اما شرکتهایی که آنها را به فروش می رسانند (به طور مستقیم یا غیرمستقیم) ادعا می کنند که آنها به جلوگیری از اشعه های خورشیدی UV و همچنین کرم ضد آفتاب معمولی کمک می کنند.

گری گلدنبرگ، MD، استاد دانشکده پوست در دانشکده پزشکی ایکان در شهر نیویورک می گوید: متاسفانه، حفاظت از خورشید فقط به این شکل کار نمی کند (یعنی از داخل به خارج) اغلب کرم های ضد آفتاب حاوی اشعه ماوراء بنفش فیزیکی و شیمیایی هستند که اشعه های مضر خورشید را جذب می کنند و پوست را از آسیب DNA و پیری زودرس محافظت می کنند.” شما نمی توانید این ویژگی ها را به صورت قرص دریافت کنید.

چگونه قرص های ضد آفتاب اجازه حضور در بازار دارند؟

مکمل ها غالبا غیرمجاز هستند. در حالی که FDA می تواند وارد عمل شود و شرکت ها را برای ادعاهای جعلی در مورد مکمل های خود مورد بازرسی قرار دهد، این کمپانی ها لازم نیست قبل از فروش قرص ها و داروهای خود مانند سازندگان مواد دارویی، توسط FDA  مورد تأیید قرار بگیرند.

مطالب مرتبط
دانستنی های مهم در مورد ایمپلنت دندان

گلدبرگ می گوید:” در واقع، همه این محصولات به صورت بالقوه مضر هستند و مضر دانستن قرص ها ضد آفتاب به تنهایی انصاف نیست. ”  او اضافه می کند که این محصولات به مشتریان اطمینان دروغین می دهند که می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست و ملانوم را افزایش دهد.

مصرف قرص ها، در بهترین حالت هدر دادن پول شما هستند و در بدترین حالت (اگر از آنها تنها استفاده می کنید) موجب آفتاب سوختگی شدید و یا حتی سرطان پوست می شوند.

بنابراین تکرار می شود که تنها راه محافظت از پوست شما از اشعه های مضر UV (علاوه بر اجتناب از قرار گرفتن در معرض خورشید به طور کامل) استفاده از کرم های ضد آفتاب است و کرم های ضد آفتاب – موادی هستند که شما بر روی پوست تان می مالید یا اسپری می کنید، نه یک قرص که آن را مصرف کنید.

در حالی که شما از آن ها استفاده می کنید، مواد را به طور مرتب مصرف کنید. همچنین، سعی کنید کمتر در معرض نور خورشید  قرار بگیرید و هنگامی که از خانه بیرون می روید، ازکلاه استفاده  کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.