نوستالوژی همیشه ماندگار فورد، موستانگ النور مدل ۱۹۶۷

0

نوستالوژی همیشه ماندگار فورد، موستانگ النور مدل ۱۹۶۷

فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه را به یاد دارید؟ فیلم ماندگاری با بازی نیکلاس کیج که در یکی از سکانس های این فیلم با موستانگ النور مدل ۶۷ تعقیب و گریز بسیار زیبایی دارد.

دیالوگ های نیکلاس با موستانگ النور در نوع خود جالب و به یاد ماندنی است.

البته باید بدانید موستانگ النور که در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه با حضور نیکلاس کیج استفاده شد، با تولید مجدد و تجهیزات مدرن، قابل خرید خواهد بود.

به‌جرئت می‌توان گفت فورد موستانگ النور دیده‌ شده در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه، یکی از محبوب‌ترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود که تاکنون بر پرده‌ی نقره‌ای سینما حضور داشته است.

فورد موستانگ خودروی ساخته شده توسط کارخانه فورد است. نسل اول این خودرو بر روی پلتفرم نسل دوم فورد فالکون ساخته و در ۱۷ آوریل۱۹۶۴ به بازار عرضه شد. در حال حاضر ششمین نسل از این مدل به بازار عرضه شده‌است.

فورد موستانگ کلاس تازه‌ای به نام پونی کار یا خودروهای پونی را در آمریکای شمالی ایجاد کرد؛ خودروهای اسپرت کوپه‌ای که کاپوتی کشیده و پشت کوتاهی داشتند. خودروهایی نظیر شورلت کامارو، ای‌ام‌سی جاولین و دوج چلنجر از دیگر ماشین‌ها در کلاس پونی کارز هستند. موستانگ همچنین الهام بخش طراحی خودروهای اسپرت دیگری نظیر تویوتا سلیکا و فورد کاپری هم بود.

فورد موستانگ پنج ماه زودتر از آغاز رسمی ساخت خودروهای مدل ۱۹۶۵ به بازار عرضه شد. به همین خاطر به مدل‌هایی که در این پنج ماه تولید شد لقب «مدل ۱۹۶۴ و نیم» داده‌اند. ساخت رسمی خودرو از ۹ مارس ۱۹۶۴ در دیربورن در ایالت میشیگان آغاز شد.

گفته می‌شود نام خودرو توسط جان نجار، طراح خودرو به خاطر علاقه‌اش به جنگنده‌های موستانگ در جنگ جهانی دوم موستانگ انتخاب شد.

مطالب مرتبط
فاش شدن تصویری از هواوی پی 20

در اینجا با تصاویر زیبایی از موستانگ النور مدل ۱۹۶۷ با شما خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.