هشدار سازمان غذا و دارو درباره عطر مرگ: از عطر ریلکس RELAX استفاده نکنید

0

هشدار سازمان غذا و دارو درباره عطر مرگ: از عطر ریلکس RELAX استفاده نکنید

رئیس اداره آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره عطر مشهور به “قاتل” توصیه کرد که شهروندان بدون دامن زدن به نگرانی‌های بیشتر، پیشگیری کرده و از این عطر برای حفظ سلامت health خود استفاده نکنند.

 

مصطفی کریمی درباره مطالبی که در اخبار رسمی و غیر رسمی در خصوص عطری بنام “ریلکس” که پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده می‌شود و در بازار‌های برخی کشور‌های عربی از جمله عراق به فروش می رسد گفت:

“انتشار چنین مطالبی تازگی ندارد و حدود ۶ سال پیش نیز درباره عطری اسراییلی به نام Lovely که از کربلا به کشور وارد شده بود نیز مطرح شد.”

اما اگر ما بخواهیم صحت و سقم موضوع را به درستی بررسی کنیم لازم است محتوای آن را مورد آنالیز دقیق قرار داده و نسبت به ترکیبات آن اطلاع کسب کنیم تا در صورت تایید تهدیدات، آنتی دوزش را سفارش دهیم.

 

کسانی که قصد مسافرت به کشور‌هایی مانند مصر، سودان، لبنان، بحرین و به ویژه عراق را دارند بدون دامن زدن به تشویش و نگرانی‌های بیش از حد، از خطر احتمالی پیشگیری کنند و در گام نخست از قرار گرفتن در معرض استنشاق عطر‌ها اجتناب کرده و در طول مسافرت با ماسک تردد کنند.

وی در پایان، شستشو صورت به ویژه بینی و چشم‌ها را با آب، به عنوان راهکاری دانست که در صورت بروز مشکلات از طریق فراورده‌هایی مثل عطر می‌تواند موثر باشد.

مطالب مرتبط
اسهال مزمن و برخی داروها که باعث اسهال می شوند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.