BMW i3 و BMW 3is همراه با فناوری نو ، BMW 2018

0

BMW i3 و BMW 3is همراه با فناوری نو ، BMW 2018

BMW i3 در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و اولین خودروی غیر آلاینده‌ای بود که به تولید انبوه ‌رسید. ۳i به عنوان عضو جدیدی از زیرخانواده تازه تولید BMW یعنی BMW i   است که خودروی اسپورت و ۸i را هم شامل می شود و اولین خودروی تولید شده با پلیمر تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) هم بود.

۳i که یک هاچبک پنج درب با موتور الکتریکی ۱۲۵ کیلوواتی است به صورت اختیاری امکان اضافه کردن یک موتور دو سیلندر و یک مخزن سوخت کوچک را نیز دارد. این خودروی شهری، با کسب رتبه سوم میزان فروش بین خودروهای برقی بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، موفقیت بزرگی در بازار کسب کرده بود. میزان فروش به ۵۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۶ رسید و در سال ۲۰۱۷ از مرز ۷۰ هزار دستگاه فراتر رفت که باعث شد  ۳i به رتبه سومین خودروی برقی پرفروش دنیا تبدیل شود. برای سال ۲۰۱۸، BMW یک به روزرسانی مهم در مشخصات ظاهری و یک بازنگری در سیستم انتقال قدرت در نظر گرفته است.

 ۳i ضمن دریافت تحسین‌های فراوان برای کیفیت سطح اول خود که بر خلاف بسیاری از خودروهای الکترونیکی کوچک حتی خیره کننده بوده، موفق به کسب جوایز متعدد در اولین سال حضورش در بازار شده است. این شرکت آلمانی اما از سوی دیگر، انتقادات زیادی را نیز به خاطر سواری‌دادن نه‌چندان دل‌پذیر، قیمت بالا و عملکرد محدود به خود جلب کرده است.

آیا BMW بعضی از مشکلات خودروهای برقی را در این ارتقای میان‌مدت رفع کرده است؟ با ما در این نقد و بررسی همراه باشید تا پاسخ را بیابید.

سال

۲۰۱۸

سازنده

BMW

مدل

۳i

اسب بخار، دور در دقیقه

۱۷۰ در ۴۸۰۰

گشتاور

۱۸۴

شتاب ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت

۷.۳ ثانیه

حداکثر سرعت

۹۳ مایل بر ساعت

قیمت

پرمیوم

کلاس خودرو

خودروهای کم حجم

ابعاد

فشرده

هدف

خودروهای خانوادگی

نوع بدنه

هاچ‌بک

در مجموع

۸.۳ از ۱۰

بیرونی

«با بازنگری‌هایی که BMW انجام داده، مدل بهبودیافته از مدل اصلی متمایز شده است.»

 

همان‌طور که احتمالاً شما هم از یک خودروی بهبودیافته انتظار دارید، طراحی ۳i تغییر خیلی زیادی نکرده است. شکل کلی، ابعاد و سبک، مشابه نسخه قدیمی است اما با بازنگری‌هایی که BMW انجام داده، مدل بهبودیافته از مدل اصلی متمایز شده است.

بالا نمای روبرو:

سپر اولین عنصری است که توجه را به خود جلب می‌کند. در حالی که در مدل قبلی، سپر هم رنگ بدنه و با تزییناتی در بخش زیرین و دور چراغ مه‌شکن بود، سپر جدید تقریباً به طور کامل به رنگ مشکی است.

BMW همچنین چراغ‌های مه‌شکن را بازطراحی کرده است که اکنون نازک و پهن دیده می‌شوند و نه گرد. این تغییرات همراه با بالچه‌ها، به ۳i  که از آن انتظار داشتن شخصیت تهاجمی‌تر می‌رود کمی حس اسپرتی بودن بیش‌تری می‌دهد.

«وقتی از کنار به آن نگاه کنیم، ۳i جدید تقریباً بدون تغییر است. اما نوار مشکی دور گلگیر حسی متفاوت می‌بخشد.»

 

تغییر قابل ذکری در بخش پشتی وجود ندارد جز اینکه BMW یک نوار کرومی افزوده است که پهنای درب عقب رو در بر می‌گیرد. در زیر، تغییراتی جزئی در سپر شامل دو فرورفتگی در نوار پایینی است که به نظر شبیه به جای خروجی اگزوز است که در خودروهای دیزلی معمول است.

وقتی از کنار به آن نگاه کنیم، ۳i جدید تقریباً بدون تغییر است. اما نوار مشکی دور گلگیر مخصوصاً وقتی رنگ بدنه، روشن باشد حسی متفاوت می‌بخشد. BMW همچنین ارتفاع را ۰.۴ اینچ کاهش داده که به هیچ وجه به چشم نمی‌آید. در نهایت، ۳i از یک مجموعه رینگ آلیاژی سبک ۲۰ اینچی با طراحی دو‌طرفه بهره می‌برد. این رینگ‌ها که تقریباً یک اینچ از چرخ‌های قبلی پهن‌تر هستند در دو مدل کاملاً مشکی و دو رنگ (مشکلی و کرومی) قابل سفارش هستند.

 

ابعاد خارجی:

مدل

BMW 3i

BMW 3i S

فاصله محورها (اینچ)

۱۰۱.۱۸

۱۰۱.۱۸

طول

۱۵۸.۹۱

۱۵۷.۷۱

عرض

۶۹.۸۸

۷۰.۵۱

ارتفاع

۶۲.۹۱

۶۲.۵۹

 

داخلی

«BMW 3is جدید از طرح جدیدی برای کفی جلو بهره می‌برد.»

غیر منتظره نیست که فاضی داخل ۳i جدید تغییر خاصی به لحاظ طراحی و چیدمان نکرده باشد. هرچند این موضوع البته با توجه به ترکیب ساده و بی‌نقص پیکر‌بندی با مواد مدرن و پایدار که نمایی فرازمانی به آن می‌بخشد و پس از سالیان سال، همچنان تازه به نظر خواهد رسید،  اهمیت زیادی ندارد.

همچون گذشته، BMW چهار ردیف تجهیزات ارائه می‌دهد که برای هر دو مدت ۳i و ۳is در دسترس هستند. این چیدمان که در کل، تغییر خاصی ندارند شامل روکش جدید صندلی‌ها به رنگ قهوه‌ای آفتاب‌دیده است که در ترکیب با چرم طبیعی دباغی شده با استفاده از روغن برگ زیتون و مواد پارچه‌ای پشمی است. همچنین یک انتخاب برای کمربند ایمنی آبی رنگ وجود دارد. BMW 3is جدید از طرح جدیدی برای کفی جلو بهره می‌برد.

New BMW i3
Old BMW i3

«در حالیکه ترکیب‌بندی، با نسخه اول یکسان است، BMW برخی ویژگی‌ها از جمله سیستم‌عامل iDrive را ارتقا داده است.»

 

مطالب مرتبط
خودروی سال تگزاس 2017

به عنوان یک یادآوری باید بگویم که  ۳i به لحاظ استفاده از مواد پایدار، استفاده از پلاستیک بازیافت شده، مواد اولیه تجدید پذیر، الیاف طبیعی و چوب اکالیپتوس بدون پرز، در نوع خود منحصر به فرد است. بیش از ۸۰ درصد از سطوح قابل مشاهده مسافران از مواد بازیافتی و یا منابع تجدید پذیر ساخته شده است؛ روندی که امید می رود توسط سایر خودروسازان نیز اتخاذ شود.

اما در حالیکه این ترکیب‌بندی با نسخه اول یکسان است، BMW برخی ویژگی‌ها، از جمله سیستم عامل  iDrive پشت صفحه نمایش را ارتقا داده است. ممکن است بپرسید چه چیز تازه‌ای به آن اضافه شده؟ خوب، صفحه نمایش اکنون ۱۰.۲۵ اینچ شده و دارای وضوح تصویری ۱۴۴۰ در ۵۴۰ پیکسل است. منوی اصلی هم به صورت کاشی‌های افقی با حالت تغییرات زنده از نو چیده شده، و این در حالی است که سیستم تشخیص صدا به مراتب بهینه‌تر شده است. سیستم  Apple CarPlayهم به لیست گزینه‌ها اضافه شده است.

ویژگی‌های دیگر شامل اطلاعات پارکینگ دیجیتال خیابانی است که می‌تواند در کنار اطلاعات لحظه‌ای ترافیک برای کسب اطلاعات در مورد ایستگاه‌های شارژ عمومی، پارکینگ و نقشه مناطق اطراف استفاده شود. به روز رسانی خودکار و منظم داده‌های ناوبری نیز در حال حاضر به صورت برخط و با استفاده از اتصال شبکه تلفن همراه ارائه می‌شود.

«صفحه نمایش اکنون ۱۰.۲۵ اینچ و کیفیت آن نیز بیشتر شده است»

 

بسته‌ای از خدمات جدید نیز به عنوان  BMW Connectedمعرفی شده است که امکان نمایش بسیار سرراست و شخصی‌سازی شده‌تری از اطلاعات در داخل خودرو را فراهم می‌کند. این خدمات دیجیتال عبارتند از:

 مسیریابی هوشمند، توقف در ایستگاه‌های شارژ یا پمپ بنزین‌ها، اشتراک‌گذاری مکان فعلی خودرو با پیامک و ارتباط زنده، نمایش شخصی‌سازی‌شده اطلاعات مرتبط با داخل خودرو، انتقال بدون وقفه دستورالعمل‌های مسیریابی به گوشی یا ساعت هوشمند مشتری، و همگام‌سازی مستقیم مخاطبین و آدرس‌ها با سیستم ناوبری.

اخبار بیشتری از بخش سیستم های کمک راننده و امکانات جدیدی که ارائه می‌دهد به گوش می‌رسد. در حال حاضر ۳i دستیار پارکینگ و دستیار راه‌بندان ارائه می‌کند که نه تنها در ترافیک سنگین و تا سرعت ۳۷ مایل در ساعت فاصله ایمن را با خودروی جلویی حفظ می‌کند، بلکه خودرو را نیز میان خطوط نگه می‌‌دارد. ویژگی  Driving Assistant Plusیا کمک راننده پلاس، که یک امکان اختیاری است، دست به ترکیب و بهره‌گیری از سامانه‌های هشدار ترمز خط عابر پیاده و تصادفات، اطلاعات محدودیت سرعت، دستیار رانندگی فعال، و کنترل کروز فعال با عملکردهای توقف و حرکت زده است.

انتقال قدرت

«موتور الکتریکی، همزمان حداکثر توان ۱۷۰ اسب بخار و ۱۸۴ پوند بر فوت گشتاور را تولید می‌کند.»

۳i استاندارد توان خود را از یک موتور الکتریکی همزمان می‌گیرد که حداکثر توان ۱۷۰ اسب بخار و ۱۸۴ پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند. همانطور که در موتورهای الکتریکی معمول است، بلافاصله پس از خروج از حالت توقف، این موتور نیروی لازم برای حرکت از سرعت صفر تا ۶۲ مایل در ساعت را در ۷.۳ ثانیه تأمین می‌کند. حداکثر سرعت محدود به ۹۳ مایل در ساعت است، که ممکن است در مقایسه با خودروهای بنزینی و دیزلی آهسته به نظر برسد، اما برای انجام کارهای شهری و حتی رانندگی در بزرگراه بیش از میزان مورد نیاز است..

BMW می‌گوید که باتری ولتاژ بالای لیتیوم یون، که در کف قرار دارد، برای رانندگی تا حداکثر ۱۸۶ مایل در چرخه  NEDC اروپایی و حداکثر ۱۵۸ مایل طبق روش بین‌المللی آزمون تصادفات سبک ((WLTP) کفایت می‌کند. با اینحال، این شرکت می گوید که در شرایط رانندگی روزمره، این باتری احتمالاً می‌تواند به راحتی انرژی لازم برای رانندگی تا ۳۰۰ مایل را هم تأمین کند.

 

«در مدل نیرومندتر  i3s، توان به ۱۸۴ اسب بخار و ۱۹۹ پوند بر فوت افزایش می‌یابد.»

 

اگر سراغ مدل نیرومندتر  i3s جدید برویم، توان به ۱۸۴ اسب بخار و ۱۹۹ پوند بر فوت افزایش می‌یابد، که به این معنی است که شما از ۱۴ اسب بیشتر و ۱۵ پوند بر فوت در این مدل بهره‌مند خواهید شد. این افزایش توان از کجا می‌آید؟ آنگونه که BMW ادعا می‌کند،  i3sدارای یک کنترل موتور اصلاح شده و یاتاقان مخروطی که انتقال قدرت در دور موتور بالا را بهینه‌تر می‌کنند.

در نتیجه،  i3s تقریبا نیم ثانیه زودتر و طی ۶.۹ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت نیز به میزان قابل توجهی بالاتر و تا ۹۹ مایل در ساعت است. از سوی دیگر، مسافت قابل رانندگی با یک مرتبه شارژ به ترتیب به ۱۷۴ و ۱۵۲ مایل در چرخه NEDC و  WLTP کاسته شده، اما برآورد مسافت در شرایط رانندگی روزمره، در همان حد ۱۲۴ مایل باقی می‌ماند.

هر دو مدل i3 و  i3sرا می‌توان با یک تقویت کننده به شکل موتور دیزل دو سیلندر ارتقا داد.این تقویت کننده با دارا بودن۳۸ اسب بخار قدرت و در حین رانندگی یک ژنراتور را تغذیه می‌کند تا بتوان میزان شارژ را باتری ولتاژ بالا در سطحی ثابت نگه داشت.

این مووضع، مسافت قابل رانندگی روزانه را ۹۳ مایل افزایش می‌دهد و تا حداکثر ۲۰۵ مایل می‌رساند. بنابراین در حالیکه موتور الکتریکی اصلی در مقایسه با رقبایی نظیر Tesla Model 3 و Chevrolet Bolt پایین‌تر است، این تقویت کننده می‌تواند آن را در کنار بهترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار خودروهای جمع و جور قرار دهد.

 

مطالب مرتبط
آیا شما هم در هواپیما گریه می کنید؟ محققان به علت آن پی برده اند

«هر دو مدل i3 و i3s را می‌توان با یک تقویت کننده به شکل موتور دیزل دو سیلندر ارتقا داد»

 

بالاتر از این دستاورد‌ها، i3 جدید همچنین از طیف وسیعی از محصولات و خدمات سود می برد که باعث می‌شود جابجایی آن راحت‌تر شود. این بسته شامل یک کابل شارژ بهینه شده با سنسور دما و یک شارژر دیواری است. این شارژر می تواند ۱۱ کیلووات برق را برای شارژ باتری برای مسافتی در حدود ۱۱۲ مایل ظرف کمتر از سه ساعت عرضه کند که پنج برابر سریع‌تر از شارژ با کابل استاندارد است.

این شارژر جدید ( i Wallbo) همچنین با افزایش عملکرد سرویس شارژ دیجیتال برای فراهم آوردن شارژ هوشمند هزینه را به نقطه‌ی بهینه می‌رساند و مشتریان را قادر می‌سازد تا به بهترین شکل از مولد انرژی خورشیدی خود برای شارژ استفاده کنند. افزون بر این، امکان کنترل فرآیند شارژ با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند و مدیریت مصرف با استفاده از یک کارت دسترسی فراهم آمده است، که دسترسی نامحدود به بزرگترین شبکه عمومی ایستگاه‌های شارژ را فراهم می‌آورد.

مدل

BMW i3

BMW i3 S

فناوری موتور

فناوری BMW eDrive:

موتور الکترونیکی هم‌زمان با قدرت ادغام شده

الکترونیک، واحد شارژ و عملکرد ژنراتور برای احیا مجدد انرژی

فناوری BMW eDrive:

موتور الکترونیکی هم‌زمان با قدرت ادغام شده

الکترونیک، واحد شارژ و عملکرد ژنراتور برای احیا مجدد انرژی

اسب بخار

۱۷۰ در ۴۸۰۰ دور در دقیقه

۱۸۴ در ۴۸۰۰ دور در دقیقه

گشتاور

۱۸۴ پوند بر فوت

۱۹۹ پوند بر فوت

باتری ولتاژ بالا

ظرفیت باتری (Ah)

۹۴

۹۴

قدرت خروجی (ناخالص/خالص)

۳۳.۲ / ۲۷.۲

۳۳.۲ / ۲۷.۲

فناوری ذخیره انرژی

لیتیوم-یون

لیتیوم-یون

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

۷.۳ ثانیه

۶.۹ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۵۰ کیلومتر بر ساعت

۹۳ مایل در ساعت

۱۶۰ کیلومتر بر ساعت

۹۹ مایل در ساعت

مسافت در رانندگی روزانه

۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل)

۲۸۰ کیلومتر (۱۷۴ مایل)

 

قیمت

از آنجا کهBMW  هنوز قیمت برای بازار آمریکا را اعلام نکرده است، مقایسه را بر اساس قیمت در بریتانیا انجام می‌دهیم. قیمت مدل پایه از ۳۴.۰۷۰ پوند آغاز می‌شود و مدل بالاتر با ۱.۷۲۰ پوند (حدود ۵.۵ درصد) افزایش به فروش می‌رسد. با انتخاب تقویت کننده، قیمت به ۳۷.۲۲۰ پوند افزایش می‌یابد. مدل قدرتمندتر i3s ۳۶.۹۷۵ پوند و در صورت اضافه شدن تقویت کننده، ۴۰.۱۲۵ پوند هزینه روی دست شما می‌گذارد.

این قیمت‌ها مشخصاً قیمت‌های پیش از اعمال مشوق‌های دولتی هستند. با در نظر گرفتن مشوق دولتی در بریتانیا که معادل ۴۵۰۰ پوند است، قیمت پایه i3 به کمتر از ۳۰ هزار پوند  کاهش می‌یابد.

با در نظر گرفتن این امتیاز در بازار بریتانیا، به راحتی می‌توان پیشبینی کرد که قیمت مدل پایه i3 در آمریکا از ۴۴.۴۵۰ تا چیزی حدود ۴۶.۹۰۰ دلار افزایش پیدا کند. همچنین بایستی انتظار عرضه i3s در قیمتی حدود ۵۱ هزار دلار، بدون امکانات انتخابی را داشت. البته، i3 خواهد بود واجد شرایط تخفیف دولتی تا ۷،۵۰۰ دلار باشد. البته i3 واجد شرایط برای گرفتن ۷.۵۰۰ دلار تخفیف دولتی را داراست.

 

قیمت در بریتانیا

مدل

قیمت (پوند)

BMW i3

۳۴.۰۷۰

BMW i3 همراه با تقویت کننده

۳۷.۲۲۰

BMW i3s

۳۶.۹۷۵

BMW i3s همراه با تقویت کننده

۴۰.۱۲۵

 

رقابت

به عنوان مدل سال ۲۰۱۷،Bolt  بولت اساسا نخستین خودروی الکتریکی تولید انبوه ساخت شورلت است. Bolt همراه با  Volt در لیست خودروهای سبز این شرکت قرار دارد با این تفاوت که بر خلاف Volt که از یک موتور بنزینی نیز بهره می‌برد، Bolt تنها با برق کار می‌کند. در اروپا، Bolt با نام Opel Ampera-e فروخته می‌شود. ضمن داشتن طراحی بیرونی مدرن و اسپرت بر گرفته از زبان طراحی کنونی شورولت برای خودروهای معمولی است، طراحی داخلی Bolt نیز شگفت انگیز است.

هرچند این خودرو از مواد بازیافتی و پایدار ساخته نشده است، اما بسیار مدرن و به مراتب فراتر از چیزی که از شورولت انتظار می‌رود ظاهر شده است. پشت ظاهر جذاب این خودروی هاچ‌بک، لیستی قابل توجه از امکانات بسیاری است که اتصال بلوتوث، تنظیمات شخصی، برنامه MyChevrolet App, 4G LTE Wi-Fi hotspot, Apple  CarPlay و Android Auto  فقط به بخشی از آن‌ها هستند.

سیستم انتقال قدرت آن به شدت چشمگیر است که شامل موتوری با ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۶ پوند بر فوت می‌شود که می‌تواند امکان رانندکی تا مسافت ۲۱۰ مایل را بدهد. بر فرض محتمل که Bolt بتواند در شرایط روزمره تا ۲۱۰ مایل امکان رانندگی بدهد، این میزان، چشمگیر و به میزان قابل توجهی بیش از آن چیزی است که از i3 تقویت نشده می‌توان دریافت کرد. شارژ کامل ۹.۵ ساعت طول می‌کشد.

به لحاظ عملکرد، Bolt با شتاب ۰ تا ۶۰ مایل که در «کمتر از هفت ثانیه» طی می‌کند، سرتر از i3 است، اما حداکثر سرعت که تا ۹۱ مایل در ساعت است چندان دندان‌گیر نیست. قیمت قبل از مشوق‌ها از ۳۷.۴۹۵ دلار آغاز می‌شود. این قیمت، بیشتر از i3 است، اما در عوض قدرت بیشتر و مسافت پیموده طولانی‌تر را ارائه می‌دهد.

در حالیکه مدل S و مدل X تسلا برای عموم گران هستند، تسلا همواره عنوان کرده است که سود حاصل از فروش آنها صرف توسعه و تولید مدل‌های ارزان‌تر و کمتر از ۴۰ هزار دلار می‌شود. مدل ۳ یکی از آنهاست. این مدل مطمئنا یک هاچ‌بک نیست و در واقع چیزی در حد سری سه BMW است، اما مدل ۳ کوچک‌ترین و ارزان ترین خودروی تسلا است.

هنگامی که تمام قدرت این خودرو به کار گرفته شوند، یکی از قوی‌ترین گزینه ها خواهد بود. در حال حاضر، ما می‌دانیم که مدل استاندارد دارای یک باتری ۵۰ کیلو وات ساعت است که انرژی لازم برای طی مسافت ۲۲۰ مایل را فراهم می‌کند. حرکت از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت تنها ۵.۶ ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت آن به ۱۳۰ مایل در ساعت می‌رسد.

با در نظر گرفتن همه این‌ها، مدل ۳ تقریباً از هر نظر بهتر از i3 است. اما صبر کنید! با یک ارتقا در مدل ۳ تسلا، طول مسافت رانندگی آن تا ۳۱۰ مایل افزایش و شتاب رسیدن سرعت از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت آن به ۵.۱ ثانیه کاهش می‌یابد.حداکثر سرعت نیز تا ۱۴۰ مایل در ساعت رشد می‌کند. کنار این چیزهای جذاب، شارژر سریع تسلا را بگذارید که تنها ظرف ۳۰ دقیقه می‌تواند انرژی لازم برای طی ۱۳۰ مایل در نسخه استاندارد و ۱۷۰ مایل برای نسخه تقویت شده را تأمین کند.

همانطور که ایلان ماسک وعده داده بود، قیمت گذاری مدل ۳ از ۳۵ هزار دلار شروع می‌شود، اما تنها تا وقتی که شما هیچ امکان اضافی دیگر و یا رنگی غیر از سیاه را نخواهید. انتخاب باتری قوی‌تر، یک سری امکانات تجملی و امکان رانندگی خودکار برای مدل ۳ ۵۰ هزار دلار هزینه بیشتر در بر خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط
فسیل های ما قبل تاریخ نشان می دهند که پرندگان اولیه دارای یک ردیف دندان کامل بودند

جمع‌بندی

با اطمینان می‌توان گفت که بهبودهایی که در i3 ایجاد شده، کاملاً جامع بوده‌اند. همان‌طور که از چنین بهبودهایی انتظار می‌رود،BMW تغییرات خاصی در طراحی ظاهری ایجاد نکرده است.خودروسازان به ندرت دست به تغییرات زیاد در این خصوص می‌زنند و من واقعا فکر می‌کنم که BMW تغییرات کافی در داخل و خارج ایجاد کرده است.

البته، تغییرات عمده، در زمینه‌ی فناوری و رانندگی است.  i3 در حال حاضر بهترین ماشین الکتریکی است شما می توانید بخرید و امکاناتی که برای سهولت رانندگی ارائه می‌کند بسیار خیره‌کننده است؛ البته اگر شما مایل به پرداخت هزینه برای گزینه‌های اضافه باشید.

مدل i3s نیز عالی است، اما اگر منصف باشید، این مدل هنوز از نظر توان خروجی، عملکرد و مسافت قابل پیمایش، توان رقابت مناسبی ندارد و با توجه به این که قیمت آن، معادل قیمت رقبایش است، نمی‌تواند اولین انتخاب من باشد و امتیازی BMW به آن مباهات می‌کند در آن حدی نیست که این شرکت می‌خواهد ما باور کنیم. با این حال، اگر شما دیوانه BMW هستید،i3 یک ماشین منحصر به فرد است که نیاز شما را برآورده می‌کند.

 

برای دیدن تصاویر بیشتر از این خودرو گالری زیر را ببینید:

http://wordnegar.ir/1396/06/15/bmw-i3-%D9%88-bmw-3is/

 

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.