آیا هندوانه می تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند؟

0

درمان اختلال نعوظ: درمان اختلال نعوظ – مردان به مدت طولانی با داروهای مربوط به درمان اختلال نعوظ سر و کار داشته اند و نتایج مختلفی از این درمان ها مشاهده کرده اند. اگر چه تحقیق هنوز در مراحل اولیه است، برخی مطالعات نشان می دهد که هندوانه می تواند یک جایگزین مناسب برای ویاگرا باشد.

ظهور ویاگرا و سایر اختلالات نعوظ (ED)، دنیای پزشکی جنسی را متحول کرد. دیگر مردان مبتلا به بیماری های خاص یا وابسته به سن، ازدواج نمی کنند تا خودشان را از زندگی جنسی ناسازگار رها کنند.

با این حال، داروهای ED برای درمان در هر انسانی عمل نمی کنند. بعضی از مردان عوارض جانبی را تجربه می کنند، در حالی که این داروها برای مردانی که به بیماری های خاص مانند درد قفسه سینه و بیماری های قلبی دچار هستند، مناسب نیست.

برای مردانی که قادر به دریافت درمان های دارویی ویاگرا نیستند، هندوانه یک جایگزین امن است که بعید است باعث عوارض جانبی جدی شود.

چرا هندوانه می تواند به ED کمک کند؟

هندوانه منبع طبیعی سیترولین است. سیترولین یک اسید آمینه است که می تواند نعوظ بهتری در مردان ایجاد کند و از آن حمایت کند. ویاگرا باعث افزایش جریان خون در آلت تناسلی می شود و در نتیجه باعث نعوظ بهتر می گردد. سیترولین می تواند همین کار را انجام دهد، اگر چه با شیوه ای متفاوت از ویاگرا انجام می گردد.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که بدن ممکن است سیترولین را به اسید آمینه دیگری تبدیل کند که آرژنین نام دارد. آرژینین به اکسید نیتریک تبدیل می شود. اکسید نیتریک عروق خونی را گسترش می دهد، جریان خون را به آلت تناسلی افزایش می دهد و نعوظ را بهبود می بخشد.

از آنجا که هندوانه بیشتر از آب تشکیل شده است، بیشترین غلظت سیترولین در آب هندوانه متمرکز می شود.

مردانی که می خواهند هندوانه را به عنوان یک ویاگرا طبیعی مصرف کنند، بهترین نتیجه را از مصرف آب هندوانه می گیرند.

مطالب مرتبط
با 7 خاصیت جینسینگ آشنا شوید

آنچه تحقیقات می گوید

تحقیقات در مورد اثرات سیترولین و هندوانه نسبتا جدید است. اغلب مطالعات کوچک بوده و فقط بر روی حیوانات انجام شده است. به همین ترتیب، خیلی زود است که بگوییم اثبات قطعی وجود دارد که هندوانه می تواند به عنوان ویاگرا طبیعی عمل کند.

تحقیقات اولیه امیدوار کننده است و خطرات زیادی در ارتباط با مصرف هندوانه وجود دارد. این بدان معنی است که اکثر مردان می توانند با خیال راحت آب هندوانه یا مکمل های سیترولین را بعنوان جایگزین برای وایاگرا استفاده کنند.

در سال ۲۰۱۱، ۲۴ مرد با ED خفیف مبتلا بودند که مورد بررسی قرار گرفتند. مردان یک ماه پس از مصرف دارونما، تحت آزمایش قرار گرفتند. برای ماه بعدی، آنها مکمل سیترولین را دریافت کردند.

فقط دو نفر از افرادی که از دارونما استفاده می کردند، عروق خود را به سطح سختی نرمال، بازگردانده بودند. اما نیمی از افرادی که سیترولین را مصرف می کردند، پیشرفت هایی را تجربه کردند که نعوظشان را به سطوح سختی طبیعی رساند.

درمان اختلال نعوذ و سیترولین

مردانی که سیترولین را مصرف می کردند، رابطه جنسی بیشتری داشتند، به طور متوسط ​​۱.۳۷ جلسه مقاربت در هر ماه قبل از درمان، و  ۲.۳ جلسه مقاربت در ماه بعد از درمان داشتند. هیچ یک از مردان عوارض جانبی مشاهده نکردند.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ اطلاعات مربوط به موش های مبتلا به ED را با توجه به میزان کم جریان خون به آلت تناسلی شان جمع آوری کرد. این اختلال، یک علت شایع در مشکلات نعوظ در انسان است.

موش هایی که یک مکمل سیترولین مصرف می کردند، بهبود عملکرد نعوظ را نسبت به موش هایی که دارو مصرف کردند و یا موش هایی که تحت عمل جراحی رگ های خونی خود قرار گرفته بودند، بهبودی بهتری یافتند. این یافته ها نشان می دهد که سیترولین ممکن است جریان خون را بهبود بخشیده و به طور بالقوه نعوظ را بهبود بخشد.

مطالب مرتبط
دلایل درد زانو چیست؟ بررسی علت و علائم آن

در مطالعه ی ۲۰۱۴، موش های نر تحت درمان با عصاره گوشت هندوانه قرار گرفتند. موش هایی که هندوانه مصرف می کردند رابطه جنسی بیشتری بر قرار کردند. محققان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که این افزایش لیبیدو (میل جنسی) نشان می دهد که هندوانه همچنین ممکن است درمان مناسب برای ED باشد.

عوارض جانبی جدی وجود نداشت و موش هایی که عصاره هندوانه خوردند افزایش وزن را تجربه نکردند.

درمان اختلال نعوظ

تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۷ به دنبال شناخت نقش سیترولین و آرژینین در عملکرد نعوظ بود. محققان سطوح هر دو آمینو اسید را در ۱۲۲ مرد با ED اندازه گیری کردند.

آنها سطوح پایینتری از یک یا هر دو اسید آمینه را در مردان مبتلا به ED پیدا کردند، به ویژه در مردان مبتلا به اختلال نعوظ آتروژنیک. این نشان می دهد که افزایش سطح سیترولین یا آرژنین، یا هر دو می تواند عملکرد نعوظ را بهبود بخشد.

مردان باید توجه داشته باشند که هندوانه احتمالا به عنوان ویاگرا موثر نیست و ممکن است برای مردان که ناتوانی در گرفتن ویاگرا نداشته اند کار کند.

این به این دلیل است که هندوانه جریان خون را به آلت تناسلی افزایش می دهد، همانند ویاگرا. اگر مسئله دیگری مانند آسیب عصبی یا یک مشکل جدی ارتباطی باعث ایجاد  ED  در مرد شود، صرفا افزایش جریان خون ممکن است خیلی کمک کند.

در حالیکه پس از تحقیقات روی حیوانات و گرفتن نتیجه مطلوب، بر روی انسانها اعمال می شود، این همیشه جوابگو نیست و ممکن است نتیجه دلخواه بر روی انسان دیده نشود.

اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) سیترولین را به عنوان درمان برای ED تایید نکرده است. آزمایشات بیشتری لازم است، قبل از اینکه پزشکان بتوانند تعیین کند آیا سیترولین کار می کند یا خیر.

خطرات و مزایای هندوانه برای درمان اختلال نعوظ

هندوانه حتی با مصرف زیاد امن است. به استثنای اینکه یک مرد حساسیت به هندوانه داشته باشد، می تواند با خیال راحت آن را مصرف کند.

مطالب مرتبط
آیا اختلال نعوظ یک نشانه اولیه سکته قلبی است؟

مردان مبتلا به دیابت باید با پزشکان خود در مورد میزان مصرف بی خطر، صحبت کنند. هندوانه و دیگر میوه ها می توانند سطح قند خون را افزایش دهند؛ بنابراین مصرف آن در بعضی از افراد مبتلا به دیابت ممکن است سبب نگرانی شود.

هندوانه کالری کمی دارد، اما مصرف بیش از حد مواد غذایی سبب افزایش وزن می شود.  هیچ تحقیقی هیچ اثرات جانبی جدی در ارتباط با هندوانه در مردان یا حیوانات سالم به دست نیاورده است. به این ترتیب، هندوانه به عنوان یک جایگزین ویاگرا، یا حتی برای استفاده از آن در کنار ویاگرا، مناسب است.

نحوه استفاده از هندوانه برای درمان اختلال نعوظ

مزایای هندوانه از سیترولین می آید. مصرف هندوانه به دلیل این که میزان سیترولین را به حداکثر می رساند، می تواند منافع را افزایش دهد.

مطالعه ی ۲۰۰۵ نشان داد که سیترولین هندوانه قرمز، کمی کمتر از انواع زرد یا نارنجی آن است. پوست هندوانه دارای غلظت های بالاتری سیترولین نسبت به گوشت میوه است. اختلاف معنی داری بین ارقام هندوانه بذر و بدون دانه وجود نداشت. برای به حداکثر رساندن مصرف سیترولین ، مردم می توانند سعی کنید هندوانه را با پوست آب گرفته و مصرف کنند.

بعضی از تولیدکنندگان مکمل ها، مکمل های سیترولین را نیز به فروش می رسانند. اگر چه این محصولات می توانند میزان سیترولین را افزایش دهند، FDA ایمنی و اثربخشی این مکمل ها را ارزیابی نمی کند. 

نتیجه

ویاگرا یک گزینه امن و موثر برای اکثر مردان است. برای مردان که ترجیح می دهند برای جلوگیری از مصرف دارو و عوارض آنها، از ماده طبیعی استفاده کنند، هندوانه یک درمان کارساز است.

مردان باید با پزشک خود صحبت کنند تا بهترین گزینه درمان را استفاده کنند. گاهی اوقات ترکیبی از درمان های طبیعی و پزشکی می تواند کمک کند.

ترجمه از: فرزانه پاشایی

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.